Minä haluan, että lapseni puetaan oikein
Myös hoidossa. Jos lapseni asukokonaisuudesta likaantuu paita onko niin vaikeaa vaihtaa koko setti housut+paita jos varavaatteissa ei kokonaisuuteen sopivaa ole. On ällöttävää kun lapsella on päällä mitä sattuu kun hänet hakee hoidosta.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:41"]
Kannattaa koota lapselle asukokonaisuuksia, joiden osat sopivat hyvin keskenäään. Olen paininut sama ongelman kanssa, mutta tuntuu että päikyntädit eivät vaan tajua. Mutta heidän oma tyylikin on niin homssuinen että tulin siihen tulokseen että niillä hoitotädeillä ei vaan ole tyylitajua, joten annoin olla. Olen kuitenkin niin ymmärtäväine ja empaattinen ihminen että en halunnut tehdä tästä riitää, vaikka asiakkaana minun ohjeita tulisi seurata.
[/quote]
Ymmärrän kyllä tämän vitsiksi, mutta haluan siitä huolimatta kommentoida, että vielä lasten ollessa koulussakin ne vanhemmat itse kuvittelevat olevansa se "asiakas".
Minä taas toivon, että päikyntäti pitää äitiä ikävöivää lasta sylissä sen minuutin pari enemmän, joka ylimääräisen vaatekappaleen vaihtamiseen menisi. Syliä ja läsnäoloa lapset kaipaavat paljon enemmän kuin tyylitajua. Tai vaikka päikyntäti kuluttaisi sen ylimääräisen minuutin ihan vain juomalla kahvia voiden olla hetken omissa ajatuksissaan, sekin olisi tärkeämpää lapsien hyvinvoinnille.
Kun ne laittaisi edes lapsen oman varapaidan, mutta kun siellä suurin osa porukasta on lukutaidottomia, niin otetaan jonkun lapsen joku paita ja minä sitten kotona ihmettelen, että miksi meille on taas laitettu vieraan lapsen vaatteita mukaan. Pihalta kun lapsen haen niin en siinä ala riisumaan ja katsomaan, että mitä on haalarin alla.
Esitin vanhempainillassa, että hoitajille hankittaisiin lukutaitoon liittyvää koulutusta, jotta erottaisivat, missä lukee Mikko ja missä Luca.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:49"]
Kannattaa koota lapselle asukokonaisuuksia, joiden osat sopivat hyvin keskenäään. Olen paininut sama ongelman kanssa, mutta tuntuu että päikyntädit eivät vaan tajua. Mutta heidän oma tyylikin on niin homssuinen että tulin siihen tulokseen että niillä hoitotädeillä ei vaan ole tyylitajua, joten annoin olla. Olen kuitenkin niin ymmärtäväine ja empaattinen ihminen että en halunnut tehdä tästä riitää, vaikka asiakkaana minun ohjeita tulisi seurata.
[/quote]
Ymmärrän kyllä tämän vitsiksi, mutta haluan siitä huolimatta kommentoida, että vielä lasten ollessa koulussakin ne vanhemmat itse kuvittelevat olevansa se "asiakas".
[/quote]
Kirjoitin tuon aikaisemman viestin ihan tosissaan, se ei ollut vitsi. En kuvittele että koulussa olisin asiakas, se on aivan eriasia. Mutta minä ostan päiväkodista hoitopalvelua lapselleni, se tekee minusta asiakkaan heille. Kyllä lapset pitää pukea vanhempien toiveiden mukaan, se on näiden päikyn tätien työtä.
Kai teidän värimätsääjien lapset on varmasti sellaisessa päiväkodissa tai -hoidossa, jossa hyvinpukeutuneella ja muotitietoisella henkilökunnalla on paljon aikaa valita jokaisen kullannupun tietyn väriset vaatteet ja tarkistaa niiden harmoninen yhteensopivuus? Ainiin, ei sellaisia hoitopaikkoja taida kovin montaa olla. No ehkä te löydätte juuri sellaisen, onnea etsintään!
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:49"]
[/quote]
[/quote]
Kirjoitin tuon aikaisemman viestin ihan tosissaan, se ei ollut vitsi. En kuvittele että koulussa olisin asiakas, se on aivan eriasia. Mutta minä ostan päiväkodista hoitopalvelua lapselleni, se tekee minusta asiakkaan heille. Kyllä lapset pitää pukea vanhempien toiveiden mukaan, se on näiden päikyn tätien työtä.
[/quote]
Minäkin toivon vakavissani, että päikyntädit ensisijaisesti keskittyvät olemaan lasten kanssa ja pitämään heitä sylissä ja jättävät toissijaiset asiat tekemättä. Kuten vaatteiden värimätsäilyn. Minäkin olen päiväkodin asiakas ja minusta päikyn tätien pitää noudattaa siten minun toiveitani, se on heidän tehtävänsä. Mutta kumman meistä toive menee edelle? Molempia toiveita ei voi samanaikaisesti toteuttaa.
Ihan turhaa saivarrella, ei tässä mitään olla tekemässä hoidon laadun kustannuksella. Ei siellä lapsilla ole mitään valtavaa garderoobia läpikäytäväksi, samalla vaivalla kun valitsee vaihtovaatteen pystyy kyllä miettimään mikä niistä olisi sopivin. Jos siis on kiinnostusta ja motivaatioita sekä ammattitaitoa seurata vanhempien ohjeita.
Pyrin aina laittamaan mukaan vaatteita jotka sopivat toisiinsa mutta joskus on mukana selkeä kokonaisuus josta tyhmemmänkin pitäisi tajuta vaihtaa koko setti mutta kun ei. Ja oikeesti viekö se paljon enemmän aikaa - ei. Miksi pph kykeni tuohon ja pk ei.
Maksakaa täysi hinta hoidosta eli n. 1000€/kk niin sitten voitte vaatia lastenne tyllihameiden oikomisia. Te maksatte vain murto-osan hoidon todellisista kustannuksista. Kunta maksaa loput.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:09"]Ihan turhaa saivarrella, ei tässä mitään olla tekemässä hoidon laadun kustannuksella. Ei siellä lapsilla ole mitään valtavaa garderoobia läpikäytäväksi, samalla vaivalla kun valitsee vaihtovaatteen pystyy kyllä miettimään mikä niistä olisi sopivin. Jos siis on kiinnostusta ja motivaatioita sekä ammattitaitoa seurata vanhempien ohjeita.
[/quote] siis ihanko tosissasi meinaat että pitäisi miettiä sopivaa väriyhdistelmää vaikka parista kolmesta vaihtopaidasta? Eii........
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:09"]Ihan turhaa saivarrella, ei tässä mitään olla tekemässä hoidon laadun kustannuksella. Ei siellä lapsilla ole mitään valtavaa garderoobia läpikäytäväksi, samalla vaivalla kun valitsee vaihtovaatteen pystyy kyllä miettimään mikä niistä olisi sopivin. Jos siis on kiinnostusta ja motivaatioita sekä ammattitaitoa seurata vanhempien ohjeita.
[/quote] siis ihanko tosissasi meinaat että pitäisi miettiä sopivaa väriyhdistelmää vaikka parista kolmesta vaihtopaidasta? Eii........
[/quote]
2-3 vaihtoehtoa on kyllä niin vähän että eihän siinä ole edes miettimistä.
Jos haluaa, että lapsi puetaan "oikein", pitää lapsi hoitaa itse kotona. Tai palkata nanny, joka rahasta tekee niin kuin tahdot - ehkä.
Mitä ihmettä ? Ehkä kannattaa siellä kotonakin keskittyä muuhunkin kuin siihen, että miten hyvin asukokonaisuus sopii yhteen, varsinkin päiväkoti-ikäisellä lapsella. Mikäli asia sinua näin paljon häiritsee, mikset jää kotiin hoitamaan lastasi tai palkkaa korkeasti koulutettua yksityistä lastenhoitajaa, jolle voit antaa kirjalliset ohjeet ja värikartan miten lapsesi tulee pukea julkiselle paikalle.
Toivottavasti se sormiväri mätsäsi eilen hyvin lapsosesi vaatteiden kanssa. Koitin ainakin huolella valita oikean sävyn vaikka lapsonen yritti vieressä vikistä, että haluaa kirkkaanvihreää.
Itse ajattelen että vanhemmille tulee vähemmän pyykkiä jos en vaihda kuin sen likaisen vaatteen