Suositelkaa lämpimiä ruokia keittiörempan ajaksi
Mikro ja vedenkeitin löytyy. Jääkaappi, hella ja uuni on pois käytöstä, varapakastin on. Eli pitäisi mennä helppotekoisilla tai valmisruuilla viikon verran. Jonkun kerran voi käydä vaikka pizzalla ja salaattia voi tehdä, mutta jos muutaman valmisruokavaihtoehdon keksisi. Meitä on kaksi aikuista.
Kommentit (41)
Kokki kartanolla on paljon valikoimaa ja nää on oikeasti hyvän makuisia valmisruokia.
Saarioisen kanakeitto on oikeesti tosi hyvä!
No kyllähän kaupasta löytyy kaikkea valmista. Minä voisin syödä viikon pelkkää maksalaatikkoa, mutta löytyyhän sieltä muutakin.
Me oltiin samassa tilanteessa vuosi sitten. Saarioisten kanakeitto ja pinaattikeitto tulivat tutuksi. Ja olivat itse ihan hyviä.
No problem. Hyviä valmisruokia nykyään kaupan hyllyt täynnä. Meillä kesti keittiöremppa yli 2 viikkoa, ja on pari lastakin. Hyvin selvittiin.
Kokkikartanoa suosittelen minäkin, mm. täyteläinen jauhelihakeitto on hyvä.
Nuudelit ja couscous valmistuu pelkän vedenkeittimen avulla. Sekaan voi pilkkoa kasviksia ja lisätä savulohta, purkkitonnikalaa, papuja tai vaikka raejuustoa.
Nuudelit on joskus hyvä vaihtoehto, jos on vedenkeitin.
Tekisin jääkaappiin valmiiksi pari valmista ruokaa, joita sitten lämmittää rempan aikana mikrossa. Mm makaronilaatikkoa, kinkkukiusausta, tortillat... Ja jos ei ole jääkaappia, näillä keleillä säilyy hyvin ulkonakin, kunhan tiivistää hyvin ettei hiiret ja linnut pääse apajille.
Enemmän itseäni jännitti putkiremppa ja kolme päivää ilman vettä ja lämmitystä. Siitäkin selvittiin, kun varauduttiin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole jääkaappia käytössä?
Kaikki lähtee vaihtoon ja se täyskorkea vanha, jossa on johto ylhäällä, on vaikea saada sopimaan muihin huoneisiin.
Juu pitää katsoa jos parveke voisi toimia jääkaappina. Se on lasitettu kyllä.
Hoh hoijaa, onko tämä pariskunta niin uusavuton ettei osaa itse katsoa mitä kaupasta löytyy! Itse olin vuosi sitten viikon ilman keittiöö kun oli remppa ja syödyksi sain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole jääkaappia käytössä?
Kaikki lähtee vaihtoon ja se täyskorkea vanha, jossa on johto ylhäällä, on vaikea saada sopimaan muihin huoneisiin.
Jatkojohto tokmannilta 3€. Halpa hinta hyötyyn nähden
Lämpimällä vedellä saa jo puuroa, nuudeleita, hieman tahmaisia makaroneja yms.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin jääkaappiin valmiiksi pari valmista ruokaa, joita sitten lämmittää rempan aikana mikrossa. Mm makaronilaatikkoa, kinkkukiusausta, tortillat... Ja jos ei ole jääkaappia, näillä keleillä säilyy hyvin ulkonakin, kunhan tiivistää hyvin ettei hiiret ja linnut pääse apajille.
Enemmän itseäni jännitti putkiremppa ja kolme päivää ilman vettä ja lämmitystä. Siitäkin selvittiin, kun varauduttiin hyvin.
Miksi ulkona eikä pakastimessa?
joku retkikeitin, tai sellainen irrallinen keittolevy ei paljon maksa. ja tuo retkikeitin on paitsi ihan kiva retkeillessä, niin oikeasti järkevä hankita mahdollisten poikkeustilanteiden varalle, kun ei esim. sähköä ole hetkeen saatavilla.
meillä oli kesällä keittiöremppa (ihan tarkoituksella silloin) ja kyllä oli grilli kovassa käytössä.
ruuat kannattaa olla sellaisia yhdessä astiassa tehtäviä (keitot, valmiit "italianpadat" ja muut, missä voi lihan ruskistella alkuun kattilassa ja sitten vaan lisäillä jotain lisuketta).
parveke toimii jossain määrin jääkaappina, mutta jos aurinko paistaa, niin lämpötila saattaa nousta paljonkin. ja mitään raakaa kalaa tms. ei kannata pitkään säilöä.
Vesi otetaan siis vessan lavuaarista ja yököttelijöille tiedoksi, että samaa vettä ja samoja putkia pitkin se siihen keittiönkin hanaan tulee millä vessa vedetään.