Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ostaisitko joululaatikoita jos näkisit ilmoitukseni kaupassa?

Vierailija
29.11.2014 |

Ajattelin tehdä joululaatikoita ja ehkä myydä niitä jos joku haluais ostaa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:47"]En ostaisi monestakin syystä, ja repisin ilmoituksen pois jos tälläinen osuisi silmiini. Monestakin syystä:

- en tue harmaata taloutta.

- Hygieenia on varmasti puutteellista

- voittoa tavoitellessa on varmasti säästetty raaka-aineissa

- maku on varmasti huono. lahjakkaat kokit eivät mainostele kaupan ilmoitustauluilla, vaan pitävät pitopalveluja tai maine kiirii muuten.
[/quote]

Maku on huono? Kyllä kaikki ovat kehuneet.

[/quote]

No jos tekee vaikka lanttulaatikkoa, niin miten siinä voi säästää raaka-aineissa?
Kyllä se ihan lantusta tehdään.
Vai luuletko että lantun voi korvata jollain?

Vierailija
42/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Laatikot on helpot ja halvat tehdä itsekin. Esimerkiksi jotan joululeivonnaisia, kauniin piparkakkutalon tms. voisin ostaa, jos hinnat olisi kohdillaan ja myyjä vaikuttaisi asiansa osaavalta sekä siistiltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:34"]

En. Ensinnäkin teen laatikot itse. Ja toisekseen en edes mistään myyjäisistä ja vastaavista koskaan osta mitää leivottua, ruokaa. Ei voi tietää millaisissa oloissa on tehty. 

[/quote]

Jotenkin tuntuu sairaalle tuollainen hysteerinen pelko hygieniasta, luultavasti monessa ravintolassakin on niin likaista ettet söisi jös tietäisit e keittiöt?!

SItten taas nämä samat ihmiset ahtavat suuhunsa kaiken paskan ulkomailla ollessaan ja on niin huippua ja hyvää!
[/quote]
Riski huonosta hygieniasta kotikeittiössä on kuitenkin paljon suurempi, sitähän ei valvo kukaa.
Toisekseen en suosi harmaata taloutta.

Vierailija
44/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi, mutta ihan asiasta toiseen, miksi kaikki vaahtoaa täällä hygieniapassista? Ei hygieniapassi todellakaan ole mikään hyvän hygienian tae. Sen passin saa kuka vaan, joka osaa ne materiaalit lukea. Se, että omistaa hygieniapassin ei todellakaan korreloi sen kanssa että myös toimii hygienisesti. Minulla esimerkiksi on hygieniapassa, sain siitä kokeesta lukematta täydet pisteet. Silti voin kertoa, että tuskin olisin kovinkaan monen av-mamman mielestä tarpeeksi hygieeninen. 

Vierailija
45/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi tuntemattomalta.

Vierailija
46/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:34"] En. Ensinnäkin teen laatikot itse. Ja toisekseen en edes mistään myyjäisistä ja vastaavista koskaan osta mitää leivottua, ruokaa. Ei voi tietää millaisissa oloissa on tehty.  [/quote] Jotenkin tuntuu sairaalle tuollainen hysteerinen pelko hygieniasta, luultavasti monessa ravintolassakin on niin likaista ettet söisi jös tietäisit e keittiöt?! SItten taas nämä samat ihmiset ahtavat suuhunsa kaiken paskan ulkomailla ollessaan ja on niin huippua ja hyvää! [/quote] Riski huonosta hygieniasta kotikeittiössä on kuitenkin paljon suurempi, sitähän ei valvo kukaa. Toisekseen en suosi harmaata taloutta.

[/quote]

Mites se on sinun keittiösi kanssa, likaista? Voitko tarjota ystävillesi omassa keittiössäsi valmistamaa ruokaa vai pitäisikö heidän kaikkien kieltäytyä syömästä kun siitä "kotikeittiöstä" ei voi olla varma?

Miettikää nyt hyvänen aika omalla kohdallanne kun tarjoatte vieraille ruokia, miten voitte tehdä niin?

Vierailija
47/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Vierailija
48/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:34"] En. Ensinnäkin teen laatikot itse. Ja toisekseen en edes mistään myyjäisistä ja vastaavista koskaan osta mitää leivottua, ruokaa. Ei voi tietää millaisissa oloissa on tehty.  [/quote] Jotenkin tuntuu sairaalle tuollainen hysteerinen pelko hygieniasta, luultavasti monessa ravintolassakin on niin likaista ettet söisi jös tietäisit e keittiöt?! SItten taas nämä samat ihmiset ahtavat suuhunsa kaiken paskan ulkomailla ollessaan ja on niin huippua ja hyvää! [/quote] Riski huonosta hygieniasta kotikeittiössä on kuitenkin paljon suurempi, sitähän ei valvo kukaa. Toisekseen en suosi harmaata taloutta.

[/quote]

Mites se on sinun keittiösi kanssa, likaista? Voitko tarjota ystävillesi omassa keittiössäsi valmistamaa ruokaa vai pitäisikö heidän kaikkien kieltäytyä syömästä kun siitä "kotikeittiöstä" ei voi olla varma?

Miettikää nyt hyvänen aika omalla kohdallanne kun tarjoatte vieraille ruokia, miten voitte tehdä niin?

[/quote]

Ystävä nyt yleensä pääpiirteittäin tietää toisen siisteystaspn. Käveleekö kissat leipomusten seassa, kaivetaanko siellä nenää ja persettä, tunkeeko lapset räkäisiä näppejään taikinoihin jne. Ja ihan rehellsieti: mulla on sellaisia ystäviä joiden leipomuksia en mielelläni syö koska tiedän heidän suurpiirteisyytensä. Sitten on niitä ystäviä, joilla on ihan normaali kotihygienia. Pestään kädet ja ruoanlaittovälineet, säilytetään raaka-aineita oikein jne. Jos ostan laatikot kaupan ilmoituksen perusteella tuntemattomalta, niin mistä minä voin tietää kumpaa luokkaa hän edustaa?

Vierailija
49/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikki on puhdasta ja pesty kuumassa.
Kädet pestään usein jne.

Vierailija
51/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:06"]

Tottakai kaikki on puhdasta ja pesty kuumassa. Kädet pestään usein jne.

[/quote]

No mutta kun pointti on siinä, että kaupan seinällä olevan mainoksen perusteella sitä ei kuitenkaan voi tietää eikä voi olla varma. Se siinä ällöä onkin kun ei tiedä missä ja millaisissa oloissa ne ruoat vännetään. Joku paskainen kotikeittiö jossa kotieläimet ja lapset pyörii jaloissa, poltetaan sisällä tupakkaa ja vuoden tavarat on kerääntyneet keittiön työtasoille ruokien sekaan ja valmiit laatikot säilytetään jossain parvekkeella vaihtelevissa lämpötiloissa niin.... ei kiitos. Ja ei, sinun kotonasi ei välttämättä tuollaista ole MUTTA KUN OSTAJA EI SITÄ VOI TIETÄÄ.

Vierailija
52/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin täällä sanoo ettei ostaisi kun ei tiedä hygieniasta ja samaan hegenvetoon sanoo valmistavansa laatikoita suvulleen. Olisi kai ihan kohtuus jos kaikki niitä laatikoita saavat heittäisivät kaikki saman tien roskiin, ihan valmistajan nähden!

Vierailija
53/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mä olen tarkka omasta keittiöstäni. Ja hygieniasta.  Ja kyllä on illanistujaisia ystävien kanssa. Syödään ja juodaan hyvin. On eria asia, kun on tuttujen kanssa. Tietää millaiset on tavat.

Ja hygieniapassin voi nyt hommata lähes kaikki. Se ei ole tae mistään. Noudattaako miten pitäisi toimia ja mikä on oikein ja mikä väärin.

Ravintolan saa helposti vastuuseen jos jotain tulee. Ja ulkomailla pärjää hyvin, kun vähän katsoo mitä syö ja missä.

Ja sitten tosiaan tulee se harmaa talous. Ja mullahan ei ole syytä ostaa valmiina, kun teen itse. Tiedän tasan tarkkaan mitä niissä on ja missä oloissa tehty.

Markkinoilla ja myyjäisissä on valtaosassa listattu ainesosat. Joltain kotikokilta vaan saattaa unohtua kirjoittaa jokin mauste )muskottipähkinä, pähkinä, kaneli jne).  Sitä meni vaan hyppysellinen niin ei tarvii kirjaa. Niin ikävä yllätys sitten voimakkaasti reagoiva allerginen.

t. teen sama

Vierailija
54/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Samahan se on näissä ravintolapäivissäkin, niin trendikkäitä kuin ovatkin.

Vierailija
55/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähtee koittaan, siinä on valvirat ja evirat ja hallitus, kela, verottaja ja poliisi vaatimassa jos jonkinlaista lupalappua ja kaavaketta ja todistusta ja sertifikaattia.

Vierailija
56/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi monestakaan syystä. Laatikot on helppo tehdä itsekin kun ne voi tehdä silloin kun huvittaa ja sitten pakastaa. Ja tosiaan kun ei yhtään tiedä miltä ne sitten maistuisivat niin ei mielellään ottaisi riskiä. Plus että olisi tosi työlästä lähteä jonkun kaupan ilmoituksen perusteella hakemaan laatikoita ties mistä, kun olen silloin jo valmiiksi kaupassa jossa myydään niitä lanttuja.

Vierailija
57/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi

Vierailija
58/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:12"]

[/quote]

[/quote]

Mä olen tarkka omasta keittiöstäni. Ja hygieniasta.  Ja kyllä on illanistujaisia ystävien kanssa. Syödään ja juodaan hyvin. On eria asia, kun on tuttujen kanssa. Tietää millaiset on tavat.

Ja hygieniapassin voi nyt hommata lähes kaikki. Se ei ole tae mistään. Noudattaako miten pitäisi toimia ja mikä on oikein ja mikä väärin.

Ravintolan saa helposti vastuuseen jos jotain tulee. Ja ulkomailla pärjää hyvin, kun vähän katsoo mitä syö ja missä.

Ja sitten tosiaan tulee se harmaa talous. Ja mullahan ei ole syytä ostaa valmiina, kun teen itse. Tiedän tasan tarkkaan mitä niissä on ja missä oloissa tehty.

Markkinoilla ja myyjäisissä on valtaosassa listattu ainesosat. Joltain kotikokilta vaan saattaa unohtua kirjoittaa jokin mauste )muskottipähkinä, pähkinä, kaneli jne).  Sitä meni vaan hyppysellinen niin ei tarvii kirjaa. Niin ikävä yllätys sitten voimakkaasti reagoiva allerginen.

t. teen sama

[/quote]

No voi itku, kyynel. Joku saa muutaman ylimääräisen ropposen ilman verotusta, niin se on ihan kauhistus. Vedä se kukkahattu ja foliopäähine ( ja mitä ikinä keksitkään) vielä enemmän korville...

Vierailija
59/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noihin hygieniapasseihin sun muihin, mulla on kaveri jonka perheessä säilytetään ruokaa uunissa. Eli kun on tehty jotain kanapataa, sitä ei suinkaan laiteta jääkaappiin kun on jäähtynyt vaan sitä pidetään siellä uunissa useampia päiviä. Ei hirveesti huvita ruokailla kun siellä käy. Sit kaveri aina välillä vouhkaa saaneensa ruokamyrkytyksen jostain pizzeriasta... Yeah right.

Vierailija
60/62 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa. Olen useampana vuotena ostanut laatikot eläkeläisnaiselta joka myy itse tekemiään tuotteita torilla. Hänen laatikkonsa ovat esimerkiksi aivan ylivertaisia. Muutama muukin on asian huomannut ja laatikot varattava häneltä jo etukäteen nykyisin sillä muutoin niitä ei enää saa. Tekee nimittäin vain tietyn pienehkön määrän. Samoin tietyt leivonnaiset todella hyviä. Reseptiksi on sanonut vain: voi, leivinuuni ja rakkaus.

Minä ostan usein muutoinkin myyjäisistä ja muista sellaisista jos ei tuotteet ylihinnoiteltuja.