Miehen suku on loukkaantunut, onko mielestäsi aihetta:
Olemme vuorovuosina viettäneet joulua miehen vanhempien luona, omassa kodissamme ja omien vanhempieni luona. Tänä vuonna olisi kyllä ollut vuorossa meno miehen vanhempien luokse. Tänä vuonna kuitenkin on siskoni kuollut, ja tämä on tietysti vanhemmilleni todella suuri suru. Siskoni oli aina vanhempien kanssa jouluisin, oman perheensä kanssa. Nyt tänä vuonna siskon mies ja lapset lähtevät "joulua karkuun" ulkomaille, jotta äiditön ja puolisoton joulu on helpompi kestää. ( Tämän ymmärrämme kaikki) .
Tällä hetkellä on vanhemmillani siis ainoastaan yksi elossa oleva lapsi, eli minä.
Mieheni mielestä on kaksi vaihtoehtoa: joko menemme tänä jouluna minun vanhempiemme luokse, tai sitten vietämme joulun omassa kodissamme, jonne minun vanhempani voivat tulla. Omien vanhempieni luokse ovat myös miehen vanhemmat olleet aina tervetulleita, mutta tänäkään jouluna ei miehen vanhempien luokse "mahdu ylimääräisiä" (miehen vanhempien sanat), koska heillä vietetään perinteistä sukujoulua: mienen kaikki 5 sisarusta perheineen.
Ja nyt sitten se loukkaantuminen: vaikka mies ja minä olemme molemmat yrittäneet vääntää rautalangasta, että on kohtuutonta jättää omat vanhempani yksin tänä jouluna, niin miehen vanhemmat ovat loukkaantuneet, koska emme ole tasapuolisia. Samoin miehen sisarukset ovat lähettäneet jopa ilkeitä tekstiviestejä siitä, että kenenkään kuolema ei saa olla esteenä reiluudelle, ja että on ihan omien vanhempieni vika, jos viettävät joulua yksin, koska eivät tehneet enempää lapsia. Kuulemma on väärin, että miehen vanhemmat eivät saa viettää edes kerran kolmessa vuodessa joulua niin, että kaikki lapsensa olisivat paikalla. Lisäksi on tullut viestejä siitä, että kyllähän minä voin hanakalana ihmisenä viettää jolua omien vanhempieni kanssa, mutta miehen ja lapsemme kuuluu mennä tuonne joulua viettämään.
Kommentit (29)
Mies voi mennä sinne ja sinä vanhemmilles.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:20"]
Vetäisit tämän kyhäelmän hippasen överiksi. Pahin moka oli tämä lause
"kenenkään kuolema ei saa olla esteenä reiluudelle, ja että on ihan omien vanhempieni vika, jos viettävät joulua yksin, koska eivät tehneet enempää lapsia."
Mitä tehdä?
[/quote]
Alku oli ihan hyvä, mutta aina nämä provot menee sitten yli.
En usko sanaakaan, taas keksitty juttu.
Tätä ei varmaan kannata sanoa miehen vanhemmille (koska samalle tasolle ei kannata laskeutua), mutta jos välttämättä haluaa kaikki aikuiset lapsensa yhtä aikaa jouluna koolle, ei kannata hankkia VIITTÄ lasta.
Aika outo juttu tuo lesken ja lasten "joulukarkuruus". Tuossa tilanteessa olisi toivonut leskeltä sen verran empatiaa, että edes jotkut asiat lapsillaan olisivat säilyneet ennallaan eli joulu mummolassa. Vai onko leskellä jo uusi katsottuna ja hän on reissussa mukana?
Eli kun teet seuraavan jouluprovon, niin liitä siihen hieman "siskon viimeinen toive oli" ja "lapset ovat päiväkoti-ikäisiä" jne., niin saadaan lisää säpinää.
Mä en ymmärrä näitä provon huutelijoita. Täytyy olla tyhjä elämä jos täytyy istua nenä näytössä kiinni keskustelupalstalla etsimässä palturinpuhujia.
Kuulkaas kyttääjät. Veikkaisin että täällä 85% jutuista on keksittyjä, ellei enemmänkin. Tarkoittaa siis että voitte rauhassa mennä vaikka kävelylle ja hyväksyä sen faktan että kaikki jutut on provoja.
Ei täällä palstalla olla valheenpaljastustestejä ajamassa, vaan keskustelemassa. Jos ei keskustelu kiinnosta niin kannattaa vaikka lukea kirja.
Ai niin, nekin on keksittyjä!
Mitäs, jos alatte aikuisiksi ja perheenne viettää tästä lähtien joulut ihan siellä missä itse haluatte.
Olen todella pahoillani, että olet menettänyt sisaresi ja vanhempasi ovat menettäneet tyttärensä.
Onneksi rinnallasi on mies, joka ymmärtää tilanteen.
Miehesi sukulaisten käytös on ala-arvoista. Unohtakaa heidän ikävät kommenttinsa ja viettäkää joulu haluamallanne tavalla.