Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen suku on loukkaantunut, onko mielestäsi aihetta:

Vierailija
29.11.2014 |

Olemme vuorovuosina viettäneet joulua miehen vanhempien luona, omassa kodissamme ja omien vanhempieni luona. Tänä vuonna olisi kyllä ollut vuorossa meno miehen vanhempien luokse. Tänä vuonna kuitenkin on siskoni kuollut, ja tämä on tietysti vanhemmilleni todella suuri suru. Siskoni oli aina vanhempien kanssa jouluisin,  oman perheensä kanssa. Nyt tänä vuonna siskon mies ja lapset lähtevät "joulua karkuun" ulkomaille, jotta äiditön ja puolisoton joulu on helpompi kestää. ( Tämän ymmärrämme kaikki) .

Tällä hetkellä on vanhemmillani siis ainoastaan yksi elossa oleva lapsi, eli minä.

Mieheni mielestä on kaksi vaihtoehtoa: joko menemme tänä jouluna minun vanhempiemme luokse, tai sitten vietämme joulun omassa kodissamme, jonne minun vanhempani voivat tulla. Omien vanhempieni luokse ovat myös miehen vanhemmat olleet aina tervetulleita, mutta tänäkään jouluna ei miehen vanhempien luokse "mahdu ylimääräisiä" (miehen vanhempien sanat), koska heillä vietetään perinteistä sukujoulua: mienen kaikki 5 sisarusta perheineen.

Ja nyt sitten se loukkaantuminen: vaikka mies ja minä olemme molemmat yrittäneet vääntää rautalangasta, että on kohtuutonta jättää omat vanhempani yksin tänä jouluna, niin miehen vanhemmat ovat loukkaantuneet, koska emme ole tasapuolisia. Samoin miehen sisarukset ovat lähettäneet jopa ilkeitä tekstiviestejä siitä, että kenenkään kuolema ei saa olla esteenä reiluudelle, ja että on ihan omien vanhempieni vika, jos viettävät joulua yksin, koska eivät tehneet enempää lapsia. Kuulemma on väärin, että miehen vanhemmat eivät saa viettää edes kerran kolmessa vuodessa joulua niin, että kaikki lapsensa olisivat paikalla. Lisäksi on tullut viestejä siitä, että kyllähän minä voin hanakalana ihmisenä viettää jolua omien vanhempieni kanssa, mutta miehen ja lapsemme kuuluu mennä tuonne joulua viettämään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raparperimamman jouluhuolet, osa 1.

Vierailija
2/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:16"]

Raparperimamman jouluhuolet, osa 1.

[/quote]

Mikä on raparperimamma?

Vierailija
4/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuollaisia ihmisiä olla edes olemassa. Ei ole empatiakykyä ollenkaa. Onneksi miehesi on sentään fiksu varmaan ainoa tuosta suvusta. Teette niinkuin miehesi ehdotti. Kannattaa jättää omaan arvoonsa tuollaiset kommentit. Kyllä niilläkin vielä menetyksiä sukuun tulee oli niitä lapsia setiä tätejä ja kummeja vaikka tuhat. Tosin vaikuttaa siltä että näitä ei kuolema paljon hetkauta.

Nuorimies25

Vierailija
5/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sakkia miehen vanhemmat ja sisarukset. Tietenkin vietätte joulua vanhempiesi kanssa. Onko miehen vanhemmilta kuollut lapsi? Jos ei, niin he eivät ymmärrä kuinka raskas ensimmäinen joulu ilman kuollutta on.

Vierailija
6/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni miestesi vanhemmat (ja sisarukset) ovat kohtuuttomia tässä asiassa. Koska omaa perhettäsi on kohdannut suuri suru ja menetys, totta kai menette sinun vanhempiesi luokse tai kutsutte vanhempasi teille. Miehen vanhemmat saavat nyt yrittää kestää tämän suuren "vääryyden". 

Olen pahoillani menetyksesi johdosta, ap!

Vierailija
7/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäisit tämän kyhäelmän hippasen överiksi. Pahin moka oli tämä lause

"kenenkään kuolema ei saa olla esteenä reiluudelle, ja että on ihan omien vanhempieni vika, jos viettävät joulua yksin, koska eivät tehneet enempää lapsia."

Mitä tehdä?

Vierailija
8/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sukulaiset ovat idiootteja, jos tämä on totta.

Vierailija
9/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tä ei voi olla totta? Huhuh mitä ihmisiä!

Vierailija
10/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:21"]

Miehen sukulaiset ovat idiootteja, jos tämä on totta.

[/quote]

Olen itsekin ihmeissäni siitä, että kuinka idiootteja ihmisiä on olemassa, ja vielä lähipiirissä.

ap

Vierailija
11/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ollut surua perheessä. Mä olen huomannut, että ihmiset saattavat päästää tuollaisia törppöyksiä suustaan, se johtuu pelosta. Kuolema kosketti eikä osannut oman pelon vuoksi tehdä muuta kuin aggressiivisesti reagoida.,

Tietenkin joulu vietetään surevien kanssa, se auttaa eheytymisessä.

Vierailija
12/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa vähitellen tuntua, että ois parempi poistaa koko joulun vietto, kun aiheuttaa näin hirveitä tuntemuksia monissa ainakin tän palstan perusteella.

Vierailija
13/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suruhan on myös sinulla, sisaresi vasta menettäneenä. Otan osaa.

Vaikka olisi sitten muiden mielestä itsekkyyttä, sinulla ja vanhemmillasi on lupa itsekkyyteen tällä kohtaa. Olkaa vanhempiesi kanssa tämä joulu, se auttaa teitä kaikkia tämän joulun surussa.

Eivätkö miehesi sisarukset jaa perhejouluja sisarusten puolisoiden puolelle lainkaan vai ovatko sisaret kaikki yksinäisiä peräkammarin poikia?

Vierailija
14/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä asia on aina ollut helppoa. Olen tehnyt alkuunsakin jo selväksi, että aatto vietetään meillä aina kotona. Ei poikkeuksia. Juuri näiden ongelmien takia. Meille on kyllä kaikki tervetulleita, mutta yleensä vain minun leski äitini tulee meille. Itsekin menetyksiä kokeneena, ottaisin tuollaisen aika rankasti, tuskin voisin olla tekemisissä enää ollenkaan. Pahoittelut sisaresi kuolemasta ap.

Vierailija
15/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstarien ja empatien puutteen perusteella miehen vanhemmat ja sisarukset vaikuttavat sellaselta porukalta, jonka seurassa en kykenisi tuntemaan tippaakaan joulumieltä. Ratkaisu olisi siis hyvin helppo jos minä olisi tuossa tilanteessa. 

Ja minusta teillä on kyllä enemmän kuin oikeus "loukkaantua takaisin" noista pahansuovista sanoista. Ei nyt sukuriitaa tarvitse pistää pystyyn, mutta ilmaiskaa että teitä todella loukkasi tuo, miten miehesi suku suorastaan nonsoleerasi sen, että sinä olet menettänyt siskosi ja sinun sukusi potee surua tänä jouluna. Eivät varmaan katsoisi hyvällä sitäkään, jos joku miehen sisaruksista kuolisi ja te menisitten sitten sinun vanhemmillesi, "koska on heidän vuoro." 

Vierailija
16/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on empatiakyvyttömiä sosiopaatteja nuo miehesi sukulaiset. Katkaisisin kaikki välit jos olisin sinä.

Vierailija
17/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko sanaakaan tästä tarinasta. Jutustasi puuttui vain että appivanhemmat ovat soittaneet vanhemmillesi ja haukkuneet heidät. Vähän paremmin sitten ensi kerralla, ei noin yliampuva. 

Vierailija
18/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 10:26"]

Mä en usko sanaakaan tästä tarinasta. Jutustasi puuttui vain että appivanhemmat ovat soittaneet vanhemmillesi ja haukkuneet heidät. Vähän paremmin sitten ensi kerralla, ei noin yliampuva. 

[/quote]

Mä haluaisin kyllä tietää, että miten tylsää se keskiverto av-mamman elämä oikeasti on, jos mitään tämänkaltaista ei voisi ajatellakaan tapahtuvan oikeasti. Koittakaan nyt kuitenkin muistaa, ettei kaikki elä samanlaista kuplamuovitettua elämää kuin te.

Vierailija
19/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 10:26"]

[/quote]

Mä haluaisin kyllä tietää, että miten tylsää se keskiverto av-mamman elämä oikeasti on, jos mitään tämänkaltaista ei voisi ajatellakaan tapahtuvan oikeasti. Koittakaan nyt kuitenkin muistaa, ettei kaikki elä samanlaista kuplamuovitettua elämää kuin te.

[/quote]

Joo, voi kuule tietäisittepä millaisia ihmiset on. Fakta on fiktiota ihmeellisempää. Mitä AP:en tulee, jos miehen koko suku (vanhemmat, sisarukset) ovat tuollaisia, on suoranainen ihme että mies itse olisi täysjärkinen. Jotenkin vain ihmiset tapaavat olla kasvatuksensa hedelmiä. 

Vierailija
20/29 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:15"]Olemme vuorovuosina viettäneet joulua miehen vanhempien luona, omassa kodissamme ja omien vanhempieni luona. Tänä vuonna olisi kyllä ollut vuorossa meno miehen vanhempien luokse. Tänä vuonna kuitenkin on siskoni kuollut, ja tämä on tietysti vanhemmilleni todella suuri suru. Siskoni oli aina vanhempien kanssa jouluisin,  oman perheensä kanssa. Nyt tänä vuonna siskon mies ja lapset lähtevät "joulua karkuun" ulkomaille, jotta äiditön ja puolisoton joulu on helpompi kestää. ( Tämän ymmärrämme kaikki) .

Tällä hetkellä on vanhemmillani siis ainoastaan yksi elossa oleva lapsi, eli minä.

Mieheni mielestä on kaksi vaihtoehtoa: joko menemme tänä jouluna minun vanhempiemme luokse, tai sitten vietämme joulun omassa kodissamme, jonne minun vanhempani voivat tulla. Omien vanhempieni luokse ovat myös miehen vanhemmat olleet aina tervetulleita, mutta tänäkään jouluna ei miehen vanhempien luokse "mahdu ylimääräisiä" (miehen vanhempien sanat), koska heillä vietetään perinteistä sukujoulua: mienen kaikki 5 sisarusta perheineen.

Ja nyt sitten se loukkaantuminen: vaikka mies ja minä olemme molemmat yrittäneet vääntää rautalangasta, että on kohtuutonta jättää omat vanhempani yksin tänä jouluna, niin miehen vanhemmat ovat loukkaantuneet, koska emme ole tasapuolisia. Samoin miehen sisarukset ovat lähettäneet jopa ilkeitä tekstiviestejä siitä, että kenenkään kuolema ei saa olla esteenä reiluudelle, ja että on ihan omien vanhempieni vika, jos viettävät joulua yksin, koska eivät tehneet enempää lapsia. Kuulemma on väärin, että miehen vanhemmat eivät saa viettää edes kerran kolmessa vuodessa joulua niin, että kaikki lapsensa olisivat paikalla. Lisäksi on tullut viestejä siitä, että kyllähän minä voin hanakalana ihmisenä viettää jolua omien vanhempieni kanssa, mutta miehen ja lapsemme kuuluu mennä tuonne joulua viettämään.
[/quote]
Tuollaisiin tekstareihin vastaisin, että sinun vanhempasi taas eivät voi viettää joulua kaikkien lastensa ja heidän perheidensä kanssa ENÄÄ KOSKAAN. Ja syyt lapsien lukumäärään ovat yksityisasoita. Kukaan ei (sivistysvaltioissa) hanki useita lapsia sen takia, että jos joku heistä ei eläkään vanhuuteen asti.
Valitkaa kotijoulu, kutsukaa kaikki teille ja katsokaa, miten käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme