Miksi muiden seksielämä herättää niin paljon tunteita uskovissa?
Muistan kun nuorena kävin välillä helluntailaisten nuorten tilaisuuksissa, ja siellä lähes joka kerta saarnattiin (=peloiteltiin) esiaviollisen seksin turmelevaisuudesta, ja siitä että kun kerran on neitsyytensä menettänyt niin on sitten jotenkin saastainen. Ja sanomattakin selvä että suhtautuminen homojen väliseen seksiin oli ehdoton. Se oli ehkä pahin synti heidän mielestään mitä maa päällään kantoi. Homot olivat sairaita ja sillä selvä.
Samalla nämä uskovaiset itse saattoivat olla kaikea muuta kuin pyhimyksiä. He pitivät itseään muita parempana, olivat erittäin ylpeitä ja turhamaisia. Ulkoinen olemus oli myös korostetun tärkeä, monet olivat hyvin pinnallisia.Se mihin kiinnitin myös huomiota, oli että moni suhtautui luonnonsuojeluun jotenkin ylimielisesti, joka omasta mielestäni oli suuri ristiriita uskon kanssa. Alkoholi oli myös kiellettyjen listalla, mutta ylensyömisellä kerskuttiin.
Mutta siis eniten tuntui herättävän tunteita nämä muiden seksiasiat, kuten nyt taas on herättänyt paljon tunteita tämä keskustelu homojen avioliitto-oikeuksista. Moni "uskova" kaveri on ottanut facebookissa oikein asiakseen haukkua homoja ja niitä, jotka heidät hyväksyvät. Kirjoitukset ovat täysin rasistisia ja julmia, ja kyllä mua oikeasti mietityttää että eikö tästä maailmasta löydy paljon vakavampia ongelmia kuin toisten omaan elämäänsä tyytyväisten seksiasiat? Missä suhteellisuudentaju?
Kommentit (55)
Itse olen pastafari ja minun jumalani on todellisempi kuin teidän. Kumotkaas?
Onneksi jumala tiputtaa teidät homppelit helvetin liekkeihin ja satana saa kiduttaa teitä ikuisesti.
Uskonnot ovat kautta aikojen pitäneet pelolla ihmisiä vallassaan. Uskonto tarvitsee ihmisiä, koska sitähän ei enää ole, jos kukaan ei usko ja kaikki alkavat ajatella omilla aivoillaan.
Uskonnot ovat vain lapsenmielisten kuvitelmaa.
Wikipediasta:
Monet uskonnottomat ajattelijat ovat esittäneet, että tiede ei jätä tilaa uskonnoille muuna kuin ”historiallisesti ja kulttuurisesti tärkeänä todellisuuspaon muotona”[71]. Ateististen arvostelijoiden mukaan uskonto on säilynyt yhteiskunnassa jäänteenä ajoilta, jolloin ihmisten tieto todellisuudesta oli rajoittuneempaa.[72]
Esimerkiksi filosofi Kai Nielsenin mukaan on suorastaan uskomatonta, että eräät oppineet ajattelijat saattavat kannattaa jumalauskoa. Nielsenin mielestä luonnolliseen, naturalistiseen todellisuuskäsitykseen luontevasti liittyvä ateismi on nykyajan järkevän ihmisen valinta ja osa yleissivistystä.[73] Kukaan järkevä ihminen ei yksinkertaisesti voi enää suhtautua jumalauskoon tosissaan. Nielsenin mukaan ateismia ei kuitenkaan pitäisi omaksua pelkkänä itsestäänselvyytenä, vaan sen puolesta tulisi käydä kamppailuun älyllisesti vahingollisia uskonnollisia harhoja vastaan.[74]
Filosofi Ilkka Niiniluodon mielestä uskontojen pyhiin kirjoituksiin nojautuva käsitys todellisuutta koskevan tiedon hankkimisesta ja perustelemisesta on ristiriidassa tieteen menetelmän kanssa.[53][75] Tiede pyrkii kertomaan millainen todellisuus on, etsimään totuutta, hankkimaan tietoa todellisuudesta. Tieteellinen menetelmä, jossa tietoa tavoitellaan avoimesti, arvostelevasti ja julkisesti koeteltavin havainnoin, on tieteen puolestapuhujien mielestä tehokkain ja järkiperäisin käsitysten muodostamisen menetelmä.
http://yle.fi/uutiset/paavi_franciscus_alkurajahdys_ja_evoluutio_ovat_totta/7571791
Paavikin sen jo meni myöntämään että tiede on totuus eikä raamatun lapselliset ja naurettavat luomiskertomukset. Harmi vain ettei paavikaan tekstin mukaan ymmärrä mitään tieteestä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:37"]
Uskovaisuus ei ole sama asia kuin sydämen lämpö, empatia, elämänviisaus ja heikompien puolustaminen. Kovin usein se tuntuu olevan juuri päinvastoin.
[/quote]
Kun lukee AV:ta, nuo ominaisuudet eivät kuulu kylläkään myöskään ateisteille.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 10:48"]
Uskovaisuus ei ole sama asia kuin sydämen lämpö, empatia, elämänviisaus ja heikompien puolustaminen. Kovin usein se tuntuu olevan juuri päinvastoin.
[/quote]
Kun lukee AV:ta, nuo ominaisuudet eivät kuulu kylläkään myöskään ateisteille.
[/quote]
Joo ateistit ne vasta tuomitsevatkin muut helvettiin ja kadotukseen. Kyllä ateistit täälläkin ihan järkevää totuutta uskontojen haitoista kertovat.
Itselle tulee noita sairaita kirkkosanomia ja jehovien lappuja viikoittain postilaatikosta. Tarttisi ateistitkin oman järjestön ja alkaa mainostamaan uskontojen vaistaisia mielipiteitä lapuilla. Toivottavasti tulevaisuudessa tapahtuukin tuollaista.
Tämäkin nuori ateisti tekee hyvää työtä suomalaisten nuorten parissa. Jopa 110 000 nuorta nähnyt tämän videon, varmaan myös sinun lapsesi:
Eihän kenenkään seksielämä herätä mitään tunteita uskovissa. On jokaisen oma valinta, ketä panee vai paneeko ketään. Toki erilaisissa uskonnollisissa yhteisöissä opastetaan, millä tavalla heidän keskuudessaan katsotaan parhaaksi toimia. Sinänsä avioliitto instituutiona on uskonnollinen ja perustuu miehen ja naisen väliselle suhteelle mahdollisten lasten tekemisen takia.
Avioliittokäsityksen laajentaminen voi loukata myös uskonnottomia, eivätkä kaikki homot ja lesbotkaan kannata avioliittolain muuttamista, mutta tätähän ei kukaan sano ääneen. Kaikki paska vyörytetään vain uskovaisten niskaan.
Eipä minua ainakaan kiinnosta. Uskovaisia on muitakin kuin se muutaman prosentin äärilaita.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 10:10"]
Onneksi homot joutuvat helvettiin. Tieto helpottaa minunlaista tosiuskovaa<3
[/quote]
Sinäkin joudut sinne <3
[/quote]
Oikeastaan tuo on aika helposti ymmärrettävissä, koska ns. uskovaiset pyrkivät pelastamaan itsensä, muista viis. Jotta heillä itsellään olisi varmuus siitä, että juuri he mielestään pelastuvat, he noudattavat aika hassujakin sääntöjä ja ne, jotka eivät näitä sääntöjä noudata, ovat tietysti heidän mielestään tuomittuja kadotukseen.
Mutta itseään uskovaisina pitävissä on myös niitä lämpiä empaattisia ihmisiä. Yleistää ei koskaan pitäisi monimutkaisessa maailmassa.
Ei kyse ole pelkästään uskovista vaan kyllä kaikkia muitakin häiritsee toisen seksielämä. Itse olen nainen enkä nauti suuseksin vastaanottamisesta. Se herättää aina haukkumista yms. Meillä miehen kanssa yhdyntä kestää aina vähintään vartin ja sekin ollut punainen vaate, minua on palstalla haukuttu tunnottomaksi kun nautin pitkästä yhdynnästä ja milloin miksikin.
Te tiedätte kaiken kristillisyydestä, ettekä aio mielipidettänne ja käsityksiä siitä muuttaa.
Onko käynyt mielessä, että homojen puolustaminen on enemmistön hallussa, se ei perustu siihen, että ei uskalla olla toista mieltä.
Kun keskustelee esim. homoaiheesta ihmisten kanssa, suvaitsevaisuutta riittää muille paitsi kristityille. Kuullaan muita, mutta kristittyjen mielipidettä ei tarvitse kuulla, koska on jo oma valmis käsitys valmiina. Mitäpä jos se eroaakin siitä? Se ei sinänsä haittaa, mutta käykö koskaan mielessä, että juuri siinä kohdassa romuttaa oman suvaitsevaisuutensa.
Kristillispohjaista auttamistyötä on ympäri maailmaa ihmiselämän parantamiseksi lukuisissa eri muodoissa. Niistä ei uutisoida päivälehdissä, eikä niistä puhuta. Esimerkiksi vankilatyö. Kukapa rikollisia ymmärtäisi tai haluaisi auttaa? Tai prostituoituja? Ihmiskaupan uhrien pelastaminen bordelleista? Jopa Suomessa tytöt asuvat strippiclubin sivuhuoneessa ja nukkuvat patjoilla lattialla. Entä 4-vuotiaat, jotka omat vanhemmat myy neitsyiksi bordelliin?Entä silloin, kun pedofiili tulee ja haluaa tunnustaa tekonsa ja häpeänsä? Kuka häntä kuuntelee? Tiedättekö työstä, jossa yhteisölle keksitään bisnesidea, jolla saa oman kylän tuottamaan elannon? Entäs hylätyt lapset Brasilian slummeissa? Lapset, joilla ei ole ymmärrystä omasta arvostaan ja tärkeydestään ja heille halutaan antaa käsitys siitä, että elämässä on enemmn kuin kaksi vaihtoehtoa eli päätyä huumediileriksi tai ilotytöksi. Tällaisissa paikoissa tehdään työtä ihmisen arvoa ajatellen.
Hassua, että en ole nähnyt ainuttakaan homoa puhumassa avioliittolain puolesta kansan keskuudessa. Heterot pahoittaa mielensä ja puhuvat heidänkin puolesta.
Ehkä heteroiden mielestä se on se viimeinen vääryys, mikä pitää korjata? Homot ovat brändänneet tuotteensa niin hyvin, ettei heidän tarvitse itse viedä sitä läpi. Vai ovatko he jotenkin niin syrjittyjä, etteivät pysty?
Tasa-arvoinen avioliittolaki ei edes ole tasa-arvoinen. Se oli päälleliimattu lause, jolla saatiin homoaviliitot laillistettua.
Uusi laki tulee aiheuttamaan paljon sotkua ja muutoksia. Adoptio esim. vaikeutuu. Avioliiton merkitys romuttuu, koska homoilla avioliiton ulkopuoliset suhteet ovat yleisempiä ja hyväksytympiä.
Kristityt eivät todellakaan ajattele kehosta ja seksistä likaisena. Seksuaalisuudesta voi tehdä likaista, mutta alkujaan se ei sitä ole. Oletteko lukeneet Laulujen laulun? Siinä teille siirappia.
Jumala antoi seksin miehelle ja naiselle lahjaksi ja nautinnoksi. Se on läheisyyttä henkisesti ja fyysisesti.
Jos vastaavanlainen teksti olisi kirjoitettu homoista tai muslimeista, tai tummaihoisia tai naisista, täällä olisi joka toisessa viestissä kielletty yleistäminen...
Mutta nyt saa yleistää ihan vapaasti! Ettekö näe omaa kaksinaismoralismia?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 11:04"]
[/quote]
Oikeastaan tuo on aika helposti ymmärrettävissä, koska ns. uskovaiset pyrkivät pelastamaan itsensä, muista viis. Jotta heillä itsellään olisi varmuus siitä, että juuri he mielestään pelastuvat, he noudattavat aika hassujakin sääntöjä ja ne, jotka eivät näitä sääntöjä noudata, ovat tietysti heidän mielestään tuomittuja kadotukseen.
Mutta itseään uskovaisina pitävissä on myös niitä lämpiä empaattisia ihmisiä. Yleistää ei koskaan pitäisi monimutkaisessa maailmassa.
[/quote]
No miksi sä sitten yleistät?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:39"]
Kristinusko tarkoittaa laajalle levinnyttä uskomusta, jonka mukaan epäkuollut juutalaiszombi, joka oli oma isänsä, tekee sinut onnelliseksi ja ikuisesti eläväksi, jos et ole itseesi tyytyväinen vaan kadut monia tekojasi, syöt symbolisesti kosmisen juutalaiszombin lihaa ja juot tämän verta sekä telepaattisesti kerrot hänelle, että hän on sinun herrasi ja mestarisi ja että olet hänen orjansa. Kristinuskon mukaan näin toimimalla sielusi pelastuu synnistä, joka on olemassa siksi että kylkiluunainen vakuuttui valheista, jotka puhuva käärme kertoi taikapuusta. Pelastus tapahtuu vain, koska Jumala uhrasi julmasti ja verisesti poikansa joka oli Hän itse, jotta voisi muuttaa tilannetta jonka oli itse säätänyt ja korjata rikoksen, jonka kohteena Hän oli itse. Kristinusko sai alkunsa yrityksenä reformoida edes hiukan takapajuisuudestaan, täydellisestä epäloogisuudestaan, tiukkapipoisuudestaan, fanaattisuudestaan, ahdasmielisyydestään ja julmuudestaan tunnettua juutalaisuutta ja saada siihen edes jotain tolkkua, mutta siitä kehkeytyikin aivan oma uskontonsa.
Loogisuutensa vuoksi kristinusko on maailman laajimmalle levinnyt uskonto. Sen rauhan ja rakkauden sanomaa, jonka symbolina on antiikkinen kidutusväline, kannatetaan miltei kaikkialla maailmassa.
[/quote]
Ihan hauska juttu, mutta miksi kopiot tänne tekstiä kertomatta mistä kopioit?
aivan samanlainen kokemus kuin ap:lla. Onneksi sukuni helluntailaisten kanssa ei tarvi olla tekemisissä kuin joissain pakollisissa tilaisuuksissa kuten hautajaiset jne. En tiedä mitään niin ulkokullattua ja teennäistä porukkaa. Älä tee niinkuin minä teen, tee niinkuin minä sanon. Erityisesti on aina ihmetyttänyt helluntailaissetien loputon kiinnostus MUIDEN sukupuolielämään. Wonder why.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:34"]
Itse olen koko elämäni kiusannut ja hakannut homoja. Miksi homoja pitäisin edes ihmisinä kun rauhanuskontomme kristinuskon jumala ne tiputtaa kuolenman jälkeen taivaanporteilta suoraan ikuiseen helvetin liekkiin kärsimään. Me tosi uskovaiset saamme taputtaa jeesuksen ja jumalan kanssa kun saastaiset hintit tippuvat ikuiseen kärsimykseen.
[/quote]
Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi =)
Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi =)
Ihanaa uskovaisen rakkautta =)