Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäkääkin huolta, että äänestätte JOKAIKINEN ensi vaaleissa ehdokasta, joka...

Vierailija
21.01.2015 |

...kannattaa Natoa. Alko ahdistaa taas tää maailman nykytila... Ihan oikeesti Suomen PITÄÄ liittyä Natoon!! Me ollaan ihan pulassa muuten, nykyään ei vaan voi pysyä puolueettomana tällä hullulla planeetalla :( Vetoan kaikkia pohtimaan, kumman riveissä sitä loppupeleissä sitten mieluummin seisoo ja taistelee; Länsimaiden vai Venäjän? Mielestäni asia on harvinaisen yksinkertainen.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sinne vaan Natoon tottelemaan suurta ja mahtavaa Amerikkaa. Siellä pikkumaat tekee just niinku jenkit tahtoo.

Minäkin äänestän ehdottomasti tyyppiä, joka on Natoa vastaan.

Vierailija
2/63 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:54"]

Joo sinne vaan Natoon tottelemaan suurta ja mahtavaa Amerikkaa. Siellä pikkumaat tekee just niinku jenkit tahtoo.

Minäkin äänestän ehdottomasti tyyppiä, joka on Natoa vastaan.

[/quote]

Ok, eli sitten vasta aletaan nillittämään jenkkien ja muun maailman avun perään kun ollaan jo oikeesti tosi kusessa? Suomi ei tuu IKINÄ pärjäämään yksin Venäjää vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:54"]

[/quote]

USA:lla on Natossa tasan yhtä monta ääntä kuin kullakin pikkumaalla: yksi.

Vierailija
4/63 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa kun mutu-mammat vauhkoaa täällä Natovastaisia kommenttejaan. Kannattaisi ottaa selvää asioista...

Olen samaa mieltä kuin kirjoittaja, jonka nimeä en muista, joka HS mielipidesivulla kirjoitti vastineen Natovastaiselle liittoutumattomuuden puolesta liputtaneelle miehelle. Tämän alkuperäisen kirjoittajan mukaan pidetään suomi liittoutumattomana "kuten se on toiminut hyvin viimeisen 200 vuoden aikanakin". Salli mun nauraa. On uskomatonta että täysin historiaa ja maailmanpolitiikkaa tuntemattomat ihmiset keulivat natovastaisuudellaan, koska Suomi olisi ollut vapaa iivanan ikeestä? Eikä tule olemaankaan ellemme järjestä Nato- turvatakuita. Venäjä ei ole koskaan hyökännyt natomaahan eikä hyökkää.

Vierailija
5/63 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:59"]

Kuinka paljon kukaan täällä ymmärtää ulkopolitiikasta/turvallisuuspolitiikasta tai tietää tarkalleen Suomen ja Venäjän suhteista? Ja miten Natojäsenyys siihen vaikuttaisi? En itse ainakaan ymmärrä tai tiedä tarpeeksi. Uskon vain, että sille on syynsä, ettei kukaan suurista puolueista aja avoimesti Natoon liittymistä.

[/quote]

No usko sinä höynä mitä uskot, sille on todellakin syynsä. Se syy on Venäjän pelko ja Tuomiojan kaltaiset Venäjän kätyrit. Syy, mikä ei saisi olla edes keskustelussa, kun itsenäinen valtio tekee päätöksiään.

Vierailija
6/63 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotilaallinen liittoutuminen Ruotsin kanssa ois ainakin hyvä alku! Ruotsalaisilla on rahaa ja varusteita, kynnys Suomeen hyökkäämiselle kasvaisi, sillä samalla julistaisi sodan myös Ruotsille. Natoon liittyminen nyt olisi aikamoinen provokaatio, se antaisi pahimmillaan hyvän tekosyyn venäjälle. Välillä tuntuu, että tämä olisi heidän tavoitteenaankin... 

Vierailija
7/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun joku puolue uskaltaisi astua esiin avoimen Nato-myönteisenä. Kokoomus aiheutti karvaan pettymyksen tällä vaalikaudella.

Vierailija
8/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:33"]

Vielä kun joku puolue uskaltaisi astua esiin avoimen Nato-myönteisenä. Kokoomus aiheutti karvaan pettymyksen tällä vaalikaudella.

[/quote]

RKP on onneksi Nato-jäsenyyttä ajava, ja kaikista vaikutusvaltaisin puolue

Vierailija
9/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, kuinka paljon Natoon liittymisestä aiheutuva keskustelu ja valmistelut yllyttää Venäjää toimimaan ENNEN kuin olemme Naton jäseniä... Ne ehtii tulla rajan yli ennen papereiden allekirjoittamista, jos vain haluavat

Vierailija
10/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:35"]

RKP on onneksi Nato-jäsenyyttä ajava, ja kaikista vaikutusvaltaisin puolue

[/quote]

RKP:llä ei ole kuin yksi agenda, ruotsin kieli. Sillä se on joka hallitukseen mennyt, että lupaa myötäillä valtapuoluetta kaikissa asioissa, kunhan ruotsin kielen asemaan ei kosketa.

Vierailija
11/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas ei pidä liittyä natoon vaan pysyä puolueettomana.

Vierailija
12/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:36"]

Mietin vain, kuinka paljon Natoon liittymisestä aiheutuva keskustelu ja valmistelut yllyttää Venäjää toimimaan ENNEN kuin olemme Naton jäseniä... Ne ehtii tulla rajan yli ennen papereiden allekirjoittamista, jos vain haluavat

[/quote]

Tämä on totta, parasta olisi siis pitää hieman matalampaa profiilia asian suhteen, mutta silti hoitaa tarvittavat valmistelut. Mielestäni liittymättä jättäminen vain Venäjän miellyttämiseksi kostautuu loppupeleissä sekin takuuvarmasti.

Vierailija
13/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipide on että Natoon vain. Jos tulevat rajan yli niin jumalauta minä ainakin tapan niin kauan kuin henki pihisee. Varma häviöhän se on mutta isänmaan puolustaminen ei edes tässä tapauksessa lopu.

Vierailija
14/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:38"]

Mun mielestä taas ei pidä liittyä natoon vaan pysyä puolueettomana.

[/quote]

Venäjän silmissä Suomi ei ole ollut puolueeton kahteen vuosikymmeneen. Tietävät toki tasan tarkkaan senkin, että Suomella ei myöskään ole mitään turvatakuita.

Vierailija
15/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Natoon liittyminen ja siihen kuuluminen mahtaa maksaa? Ja mistä ajattelitte ne rahat repiä?

Vierailija
16/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko valmiita siihen, että poikanne saa käskyn lähteä sotimaan ties minne toiselle puolelle maailmaa?

Vierailija
17/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestän nimenomaan nato-vastaista puoluetta. Me ollaan tässä globaalissa yhteiskunnassa yks kärpäsen paska, oltiin natossa tai ei.

Vierailija
18/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestän vittu ketä mä haluun

Vierailija
19/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:42"]

Mitä Natoon liittyminen ja siihen kuuluminen mahtaa maksaa? Ja mistä ajattelitte ne rahat repiä?

[/quote]

http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2007/12/21/nato-jasenyyden-hinta-39-miljoonaa-euroa/200732565/12

http://www.talouselama.fi/venaja/natoon+liittyminen+olisi+suomelle+halpaa/a2244501

Vierailija
20/63 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, NATO on ihan hyvä vaihtoehto, mutta se on myös

-todella kallis

-riskialtis koska Suomen harvaan asuttu maasto ja pitkä rajaviiva voivat hyökkäystilanteessa johtaa siihen että Idän ja lännen välinen sota käydään Suomen alueella, ei kiva

-Sotilaallinen osallistuminen, millaisiin operaatioihin suomalaisia pitää lähettää?