Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi oli tyhmä: minä vai mieheni?

Vierailija
29.11.2014 |

Minä en a. esteettisistä ja b. ekologisista syistä osta kaupan puhdistusaineita spray-pulloissa, vaan ostan tukusta tiivisteet ja laimennan niitä nätteihin suihkepulloihin. En ole kirjoittanut suihkepulloihin mitään tekstiä, vaan tiedän pullon väristä mihin tarkoitukseen sisältö on.

Noh, uusi mieheni on muuttanut luokseni ja rupesi silittämään kauluspaitojaan. Hän otti ensimmäisen silmiin osuvan suihkepullon ja luuli siinä olevan vettä. No, hän valitsi sitten kylpyhuoneenpesuaineen, hienoa. Nyt on kauluspaidat sillä kostuteltu silitystä varten!

Täällä täysi sota kumpi on syyllinen mokaan. Minä vai mieheni? Miehen mielestä pullo jossa ei lue mitään on aina vettä. Minun mielestäni jos kaapissa on 4 eri väristä spraypulloa, ei voi olettaa niiden kaikkien olevan vettä vaan pitäisi vähän ensin kysellä mitä niissä on...

Ja vedelle minulla on kyllä oma suihkepullo.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kaikki selitettävä nykyään, omaa päättelykykyä ei voi olettaa olevan. Eli selität miehellesi ihan kädestä pitäen kaikki, mitkä saattaa olla outoa ja tuntematonta.

Punainen neste ei ole vettä, keittolevy voi olla kuuma vaikka se ei hehku punaisena, jääkaapissa ei voi tehdä jäitä vaikka nimi on jääkaappi jne. jne.

Vierailija
22/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä en tajua miksi sä syyllistä haet. Ruossahan sattui harmillinen vahinko.

mä kirjoitan pullojen kylkiin tai pistän tarran, jos on muut kuin ilmoitetaan...ei voi tietää mitä myrkkyä missäkin on.

mä yleensä haistan, jos vesipulloa etsin.ehkä myös kysyn.

Mies juttelu - ja kyselylinjalle. Ja sulle vinkki tarralapuista.

ja ruvetkaa jo juttelemaan ja osatkaa olla pahoillanne. Se on empaattista. Syyllisen etsiminen kyllä pilaa suhteenne nopeasti. 

Ai niin, ja sellainen sana kuin "anteeksi" olisi molemmilla molemmille paikallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta miehesi oli hajamielinen. Ei voi olettaa, että kaikki yksinasumisen jäljiltä olevat systeemit muistaa heti avata. 4 suihkepulloa! Kyllä siinä olis pitänyt vähän hälytyskellot soida. Menivätkö paidat pilalle? Pesu auttaisi?

Vierailija
24/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 07:56"]

Missä tukussa asioit pesuaineostoksilla?

[/quote]

Sinun sanoma on siis, että kaupassa kaikki myydään suhkepullossa ja siinä lukee nimi. Mitäs jos joku ostaa vaikka tämän--> TOLU  ja tekee sitä suihkepulloon oman seoksen? Sama aine kaupan suihkepullossa on tupla hintainen.

Vierailija
25/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 06:18"]Minä en a. esteettisistä ja b. ekologisista syistä osta kaupan puhdistusaineita spray-pulloissa, vaan ostan tukusta tiivisteet ja laimennan niitä nätteihin suihkepulloihin. En ole kirjoittanut suihkepulloihin mitään tekstiä, vaan tiedän pullon väristä mihin tarkoitukseen sisältö on.

Noh, uusi mieheni on muuttanut luokseni ja rupesi silittämään kauluspaitojaan. Hän otti ensimmäisen silmiin osuvan suihkepullon ja luuli siinä olevan vettä. No, hän valitsi sitten kylpyhuoneenpesuaineen, hienoa. Nyt on kauluspaidat sillä kostuteltu silitystä varten!

Täällä täysi sota kumpi on syyllinen mokaan. Minä vai mieheni? Miehen mielestä pullo jossa ei lue mitään on aina vettä. Minun mielestäni jos kaapissa on 4 eri väristä spraypulloa, ei voi olettaa niiden kaikkien olevan vettä vaan pitäisi vähän ensin kysellä mitä niissä on...

Ja vedelle minulla on kyllä oma suihkepullo.
[/quote]

Kyllä minustan pullot olisi syytä nimikoida jotenkin ihan toisten ihmisten takia. Minun mieheni harrastaa tota, laittelee jotain kirkkaita vedeltä näyttäviä nesteitä limsapulloihin ja sitten ne lojuu pitkin kämppää kuin unohtuneet juomapulloni... do the math

Vierailija
26/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilänne on vahvaa kommunikointiongelmaa ja sulla vielä lisäksi tarve hakea syyllistä julkisesti. Vahinko on tapahtunut ja ottakaa opiksenne. Merkkaa tötteröihisi sisältömerkinnät, näin tehtiin jo lapsuuskodissani.

Vierailija
27/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:02"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 07:56"]

Missä tukussa asioit pesuaineostoksilla?

[/quote]

Sinun sanoma on siis, että kaupassa kaikki myydään suhkepullossa ja siinä lukee nimi. Mitäs jos joku ostaa vaikka tämän--> TOLU  ja tekee sitä suihkepulloon oman seoksen? Sama aine kaupan suihkepullossa on tupla hintainen.
[/quote]

Wtf?

AP sanoi että käy tukussa ostoksilla. Halusin vain tietää että missä tukussa käy kun ei joka jamppa voi tukussa käydä.

Vierailija
28/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:16"]

Wtf? AP sanoi että käy tukussa ostoksilla. Halusin vain tietää että missä tukussa käy kun ei joka jamppa voi tukussa käydä.

[/quote]

Kesko.

Ap. ei ole joka jamppa, vaan hän voi käydä.

Vierailija
29/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on oletuksia ihmisillä. Missään ei sanottu, että suihkepullot olisi ollut vierekkäin tai että olisivat läpinäkyviä. On siis turha viisastella, että vesi on kirkasta. Lisäksi tarina ei kerro oliko kyseessä yksi suihkasu vai silittikö mies iloisesti paidan suihkien kokoajan lisää.

Vierailija
30/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa ääneni, pesuaineita ei laiteta merkitsemättömiin pulloihin.

Vierailija
31/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihmisillä on ihme oletuksia. Ystäväni oli veljensä luona käymässä ja suihki pullosta "vettä" hiuksilleen ennen föönäusta. Ihmetteli tahmaisuutta ja selvisi, että pullossa oli mehua. Veli käytti suihkepullon mehua leivosten kostutukseen.

Vierailija
33/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mies on tyhmä koska suihkuttelee tietämättä/selvittämättä mitä pullossa on.

- Ap. on tyhmä koska hän on nainen.

-mies-

Vierailija
34/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kaupassa myytäisiin eri myrkyt etiketittömissä pakkauksissa joissa olisi sattumanvarainen tunnepohjainen värikoodaus. Jos ostat väärää myrkkyä ja käytät sitä niin vituttaisko ja syytät kauppaa miten tyhmää se on myydä etiketittömiä pakkauksia ja että joutuu aina erikseen kyselemään missä mitäkin on. 

Miksiköhän insinöörit ovat keksineet jokaiselle maailman aineelle oman koodin, ja nimen jota käytetään kaikissa pakkauksissa ja jopa mykkyjen kuljetuksissa.  

Onneksi kotona voi sitten leikkiä arpaleikkiä että piilotetaan myrkyt viattoman näköisiin etiketittömiin pulloihin ja syyllistetään muut kun eivät tajua että etiketitön pullo ei olekaan vettä vaan jotain myrkkyä. 

Systeemi on siis lähes kaikkialla muualla se että etiketitön = vettä. Kaikki muut aineet on merkitty turvallisuussyistä.  

Vierailija
35/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap oppii merkitsemaan pullonsa kun saa lapsia.

Vierailija
36/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on se mikä yleensä sina. Totuus on siinä puolivälissä ja molemmilla korjattavaa. Tämä kannattaa yleensäkin parisuhteessa tajuta.

Vierailija
37/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:43"]

Systeemi on siis lähes kaikkialla muualla se että etiketitön = vettä. Kaikki muut aineet on merkitty turvallisuussyistä.  

[/quote]

Jos kaapissa on neljä pulloa eikä aikuinen pysty päättelemään, että kaikissa ei ole vettä, niin eihän kovin päättelykyiseltä vaikuta. Tai kertokaa joku järkevä peruste pitää neljässä eri suihkepullossa vettä siivouskaapissa? Sitten muutan mielipiteeni heti. En minäkään ole sitä mieltä, että pitää jättää merkitsemättä, otin kantaa tuohon ap.n miehen päättelykyyn.

Vierailija
38/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat toimineet väärin. Miehen ei olisi pitänyt olettaa mitään eikä ap:n olisi pitänyt jättää selittämättä tuollaista asiaa. Toivottavasti ap:lla tai miehellä ei ole vielä lapsia. Jos on niin tuollainen värikooditapa pitää heti lopettaa ja selkeästi kirjoittaa pulloon mitä siinä on.

Nyt kärsi ainoastaan kauluspaita. Tilanne olisi hyvinkin voinut olla sellainen, että (mahdollinen olemassaoleva) lapsi olisi ottanut suihkepullon, kuvitellut että siinä on vettä ja ruiskinut sitä vaikka jonkun toisen lapsen silmiin. Tietenkin pieniltä lapsilta pesuaineet pidetään poissa ulottuvilta, mutta esim. meidän yli 10-vuotiaat tykkäävät leikkiä vesisotaa ja suihkepullo on yksi suosituimmista tähänkin tarkoitukseen. En ikipäivänä voisi jättää talon mihinkään kolkkaan suihkepulloa, jossa olisi jotain pesuainetta eikä siinä lukisi mitään. Se olisi todella vastuutonta, koska en asu yksin.

Vierailija
40/40 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää nyt ne lapset pois tästä keskustelusta, koska ne ei liity ap:n kysymykseen mitenkään. Se nyt on selvä, että lasten kanssa toimitaan toisin kun aikuisten.