Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan unirytmin kohdilleen?

Vierailija
29.11.2014 |

Olen viimeisilläni raskaana ja valvon tässä vain siksi etten vielä muutama viikko sitten pystynyt nukkumaan vauvan yöllisten rymyämisten vuoksi.

Minua alkaa väsyttämään vasta viiden jälkeen aamulla, eikä siis auta mennä sänkyyn makaamaan silmät kiinni. uni ei vaan tule ainakaan ennen viittä. Sitten kun alkaa vihdoin väsyttämään, olenkin jo niin väsynyt etten pysy hereillä. Ei siis auta valvoa seuraavaan iltaan asti.

Olen myös kokeillut sitä että laitan herätyksen soimaan tietyn ajan kuluttua, mutta oli ajan kohta herätykselle mikä tahansa, niin en herää kuin vasta klo. 13-15 välisenä aikana..

unettomuus ei siis ole ongelmani, vaan se että nukun väärään aikaan, enkä saa tuota aikaa muutettua... Onko tähän mitään apua?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on unihäiriöistä. Ilman lääkkeitä on melkein mahdotonta yrittää parantaa unirytmiä menemällä aiemmin nukkumaan, joten oot ihan oikealla tavalla yrittämässä.

Sun kannattaa laittaa useampi herätyskello/puhelin yms herättämään aamulla ja vaikka 5-10 min välein. Ja aseta ne niin, että joudut oikeasti nousemaan vuoteesta. Paras myös on että sitä unta tulisi sitten max 5 h. Eli jos nukahdat vaikka 5.30, niin laita eka herätys klo 10 ja sun on noustava viimeistään 10.30.

Ankeelta se tuntuu vähillä unilla pärjätä päivä, mutta illalla on helpompi mennä nukkumaan normaalimpaan aikaan. Toivottavasti onnistut!

Vierailija
2/2 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit on toki kirkasvalolamppu yks vaihtoehto, varsinkin näin pimeänä vuodenaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän