Säästössä tasan 2000;- :)
Uskomaton summa näin entiselle köyhälle. Ei uskoisi, että vielä vuosi sitten elin kädestä suuhun ja luottokortillakin oli vaikka kuinka paljon lyhennettävää!
Möin kirppiksellä kamoja sen verran että sain kivan "pesämunan", ja niin se raha vaan alkaa tulla rahan luo. Aloin säästää matkaa varten, mutta enhän mä raski minnekään mennäkään!
Kommentit (26)
Rahan säästäminen pankissa on idioottimaista, koska inflaatio syö rahasta puolet. Parempi sijoittaa rahat.
Tosi hieno juttu ap!
Itse suosittelisin kyllä kaikille, että olis 2-3 kk kuukausimenojen verran vararahaa. Sillä pärjää sit, jos tulee jotain yllättävää. Sen jälkeen loput rahat mitä saa säästöön, niin kannattaa sijoittaa. Itse toimin niin, että kun palkka tulee, niin siirrän 10% tuloista säästötilille (jonka sit sijoitan myöhemmin) ja yritän elellä sit sillä 90% palkasta mitä jää jäljelle. Näin elämä ei mene mitenkään kituuttamiseksi eikä säästäminen "lähde lapasesta", mutta sitä pahan päivän varaa kertyy kuitenkin kivasti.
Tuo, että raha tulee rahan luo on niin totta. Omat sijoitukseni ovat lisääntyneet/tuottaneet noin 12% tänä vuonna.
Minulla jää moinen summa palkasta kerran kuussa sivuun. Voisin hyvin ajatella tarjoavani matkan kyseisellä summalla, jos suostuu rakastajakseni reissuksi.
t. sporttimies 30
Mulla makaa tilillä 12000e. 10000 sain perintönä, loput olen säästänyt. Mihin nämä kannattaisi sijoittaa? Toisaalta olisi tarkoitus ostaa asunto vuoden sisällä, eli mihinkään pitkäaikaiseen sijoituskohteeseen ei onnistu.
Indeksirahastosalkussa yli 100000. Aluksi säästin minäkin kymppejä ja satasia samalla kun maksoin asuntovelkaa. Kun sain ensimmäisen maksettua laitoin sen myyntiin ja ostin uuden ottaen lisävelkaa n. puolet ostohinnasta ja välistä muutama kymppitonni vanhan asunnon myyntihintaa indeksirahastoon.
Onko op:lla tuota nordean säästöpossuideaa?