Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennemmin hautaan kun vanhainkotiin

Vierailija
28.11.2014 |

Vanhustenhoidon puitteissa ei ole mahdollista elää ihmisarvoista elämää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:49"]

[/quote]

Edes yksityisellä?

Vierailija
2/6 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:49"]

[/quote]

Edes yksityisellä?
[/quote]

Yksityisellä usein paskempi hoito kuin kunnallisella. Ihan jo työntekijöidenkin mukaan, kun tarjottimen kantokin maksaa erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Äitini pääsi vanhainkotiin, ja oli tosi tyytyväinen. Hänellä oli oma huone, omat huonekalut ( paitsi sairaalasänky oli äidille helpompi)suihku ja saattoi keittää kahvia janoli pieni jääkaappi. Muuten oli ihan tavallinen vanhainkoti. Ruuan saattoi syödä yhteistiloissa, samoin kahvin, tai pyytää huoneeseen. Apua sai tarvittaessa, ja hoitajat kävi antamassa lääkkeet, vei pyykit, siivosi. Siellä oli myös ohjelmaa ja joitain kerhoja. 

Piristyi henkisesti ja fyysisesti, ja jaksoi välillä vierailla viikonloppuisin lastensa luona. Kerkesi asua pari vuotta, kunnes yllättäin kuoli sydänkohtaukseen vuoteeseensa, aamunlehden ja aamukahvin ääreen. Sellaisen lopun tahtoisin itsellenikin.

Vierailija
4/6 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:07"]

Höpsis. Äitini pääsi vanhainkotiin, ja oli tosi tyytyväinen. Hänellä oli oma huone, omat huonekalut ( paitsi sairaalasänky oli äidille helpompi)suihku ja saattoi keittää kahvia janoli pieni jääkaappi. Muuten oli ihan tavallinen vanhainkoti. Ruuan saattoi syödä yhteistiloissa, samoin kahvin, tai pyytää huoneeseen. Apua sai tarvittaessa, ja hoitajat kävi antamassa lääkkeet, vei pyykit, siivosi. Siellä oli myös ohjelmaa ja joitain kerhoja. 

Piristyi henkisesti ja fyysisesti, ja jaksoi välillä vierailla viikonloppuisin lastensa luona. Kerkesi asua pari vuotta, kunnes yllättäin kuoli sydänkohtaukseen vuoteeseensa, aamunlehden ja aamukahvin ääreen. Sellaisen lopun tahtoisin itsellenikin.

[/quote]

Luojan kiitos kuoli ennenkuin meni siihen kuntoon että ei tunne ketään, eikä pääse vessaan itse, eikä saa syötyä itse... eipä ole jääkaapista apua jos ei saa edes sitä velliä syötyä mitä hoitajat tuo kun se on jo kylmää...

Vierailija
5/6 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:49"]

[/quote]

No ei todellakaan ole mitä olen omin silmin nähnyt. Asiasta on ollut juttua jo aiemmin. Tässä hieno keskustelu aiheesta ja täyttä asiaa. 

http://www.vauva.fi/keskustelu/4296953/ketju/sairaalassa_nahtya_en_halua_vanhaksi

Vierailija
6/6 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:07"]

[/quote]

Luojan kiitos kuoli ennenkuin meni siihen kuntoon että ei tunne ketään, eikä pääse vessaan itse, eikä saa syötyä itse... eipä ole jääkaapista apua jos ei saa edes sitä velliä syötyä mitä hoitajat tuo kun se on jo kylmää...

[/quote]

äitini sa hyvää hoitoa,mja hänellä oli turvallinen olo, eikä enää yksinäistä. Häntä ahdisti asuminen yksin ja pelko pärjäämisestä. Ja kuolema ol kaunis. 

Vanheneminen ei ole kivaa, mutta kyllä mielestäni laitoshoito oli lottovoitto kotihoitoon verrattuna. Kotipalveluista on kokemusta, ennen vanhainkotiin pääsyä. Sitäpaitsi äidilleni se tuli taloudellisestikin kannattavammaksi. Kotipalveluilla tuntui olevan tarkoitus kerätä kaikki rahat vain pois, varsinki ruokapalvelun ruuat olivat usein ala- arvoisia hintaansa nähden.

valitettavasti monen ihmisen loppuvuodet menee sairastaessa. Minä kannatan eutanasiaa, ja toivon sen olevan kohdallani mahdollinen, kun asia on ajankohtainen minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi