Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko valehtelu tällaisessa tilanteessa ok?

Vierailija
05.10.2021 |

Eli tilanteessa, jossa on kyse omasta tai läheisen arkaluontoisesta terveysasiasta, ja keksii valheen, että "silloin ei käy, syystä x" ja tuo x on ihan hatusta vedetty, esim matka tai tapaaminen toisen ihmisen kanssa. Ei onnistu sanoa, että on henkilökohtaista menoa tms., koska toinen jäisi utelemaan tai tilanteesta tulisi muuten vain vaivaannuttava. Onko tuollaisessa tilanteessa valehtelu teidän mielestänne ok? Miten itse toimitte vastaavanlaisissa tilanteissa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on.

Vierailija
2/10 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se ei käy. Ei kertakaikkiaan käy. Miksi pitäisi selitellä tai valehdella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu on joskus hyvä asia,  esim jopa hengissä säilymisen kannalta. Suosittelen siis tiukan paikan tullen valehtelemaan sujuvasti.

Vierailija
4/10 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin sen syystä x kokonaan sanomatta

Vierailija
5/10 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei käy. Kun ei vaan käy. Ei kuulu sulle miksi. Yksityisasia."

Vierailija
6/10 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis läheiset tietysti on eri asia mutta henkilö kohtaiset asiat ei kuulu sulle .

Vierailija
7/10 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuisi pahalta sanoa hyvälle ystävälle/tuttavalle/läheiselle noin. Olenko ainoa? Olen ehkä normaalisti sen verran avoin, että kyseinen ihminen saattaisi jopa tuollaisen lauseen perusteella arvata, mistä on kyse, tai ainakin tuntuisi siltä ja lopulta vaan paljastaisin koko asian. Ja silti valehtelukin tuntuu niin pahalle ja vaikealle. Huoh. :D

Vierailija
8/10 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuisi pahalta sanoa hyvälle ystävälle/tuttavalle/läheiselle noin. Olenko ainoa? Olen ehkä normaalisti sen verran avoin, että kyseinen ihminen saattaisi jopa tuollaisen lauseen perusteella arvata, mistä on kyse, tai ainakin tuntuisi siltä ja lopulta vaan paljastaisin koko asian. Ja silti valehtelukin tuntuu niin pahalle ja vaikealle. Huoh. :D

No nolompaahan se sille utelijalle on. En mä ainakaan tivaa syytä jos jollekin ei joku meno käy.

Vierailija
9/10 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juuri tyypillinen esimerkki naisten metatyöstä, pitää pohtia jotain täysin turhaa asiaa pääpuhki.

Vierailija
10/10 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin jännä juttu, että kun joku käyttäytyy huonosti, esim. jankuttaa ja utelee asioita jotka ei pitäisi sitä ihmistä edes kiinnostaa, niin SINÄ tunnet olosi noloksi? Vaikka sen toisen kuuluisi hävetä?

Itse olen opetellut ihan sanoittamaan näitä tilanteita ääneen. "Miksi utelet? Oletko liian utelias? Eikö äitisi ole opettanut ettei tungeta omaa nokkaa muiden yksityisasioihin? Mitä teet tällä tiedolla? Itse en ainakaan kehtaisi udella. Meinaatko vielä pitkäänkin jankuttaa samaa asiaa? Sulla taitaa olla ihan pakkomielle nyt." jne.