Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KUKAAN vastannut tarjoilijalle ”Ei maistu” kysymykseen ”Maistuuko?”

Vierailija
05.10.2021 |

Tulipa tässä ravintolassa istuskellessa mieleen. Miksihän nuo tarjoilijat kysyvät tuon kysymyksen hetken päästä kun ruoka on tullut eteen? Aivan kuin kerjäisivät verta nenästään.

Onko kukaan koskaan vastannut ”ei”? Mitä sitten tapahtui - miten tarjoilija vastasi?

Kiinnostaa myös tietää tarjoilijoiden näkökulma. Mitä olette vastanneet jos ja kun asiakkaat vastaavat ”ei maistu?”

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviajat

Vierailija
2/62 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa:

Toisella kertaa tarjoilija kohautti olkia ja sanoi voi harmi.

Toisella kertaa sain tilalle uuden annoksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se sellaista asiakkaan huomioimista ja samalla voi varmistaa, että toivooko asiakas mahdollisesti jotain muuta vielä. Ja kyllä, olen itse asiakkaana lähettänyt huonoja annoksia takaisin keittiöön.

T. tarjoilija

Vierailija
4/62 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa sanoa, koska olen kasvatettu kiltiksi. En vaan mene uudestaan tällaiseen ravintolaan, jos on huono ruoka.

Vierailija
5/62 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kyllä joka kerta, jos asia on todella niin. Tätä tapahtuu ehkä kerran kymmenellä käynnillä.

Paras kokemus tästä on sellainen, kun olin tilannut paistettua maksaa ja siitä oli ilmiselvästi jäänyt kalvot poistamatta sekä se oli paistettu ylikypsäksi.

Tarjoilija otti välittömästi annoksen ja poistui sen kanssa keittiöön. Palasi hetken päästä ja pahoitteli kovin asiaa. Sanoi, että ravintola haluaa korjata asian ja tarjoaa kunnon pihviaterian. Sain täydellisen medium miinus sisäfilepihvin lisukkeilla.

Maksun hetkellä tarjoilija sanoi, että kaikki menee heidän piikkiinsä ja toi vielä kaksi juomalippua kaupan päälle seuraavaa käyntiä varten.

Mielestäni todella tyylikkäästi hoidettu ja käytän tätä ravintolaa usein, tämän tapauksen jälkeen.

Vierailija
6/62 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonnut, että annos on puutteellinen. Lähetin terveisiä keittiöön, ettei klassikkoannoksia saisi noin vaan, omin päin, sooloilla, muuttaa ja pilata. Suhtutuivat negatiivisesti rakentavaan asiakaspalautteeseen. Jätin syömättä, maksoin laskuni ja lähdin pois.

Kun ravintolalle annetaan kohteliaasti rakentavaa kritiikkiä ruuan laadusta, siihen ei henkilökunnan puolelta tulisi suhtautua hyökkäävästi ja nolaamalla asiakasta. Olisi suotavaa, että ravintolan puolelta suhtautuminen olisi asiallista ja ammattitaioista. 

En ole sen jälkeen käyttänyt ko. ravintolan palveluja, olen myös vinkannut ystäville ja tutuille, ettei sinne kannata mennä.

(kyseessä eräs suosittu ravintola stadin keskustassa)

Vierailija
7/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kehtaa sanoa vastaan. Aina on hyvää. Vaikka olisi täyttä paskaa.

Vierailija
8/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarjoilina halusin tiedustella maistuuko ruoka ja jos ei niin sitten korjattiin tilanne ja vietiin keittiöön terveiset. Todella vaikea on saada tietoa jos tarjoilijalle ei sanota. Itse en tuosta ikinä pahastunut vaan saimme mahdollisuuden korjata tilanteen

Vierailija
9/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano noilla sanoilla, mutta palautan kyllä annoksen keittiöön, jos se ei ole hyvää.

Vierailija
10/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija on kokin ja asiakkaan välissä lähettinä. Ei hän niitä ruokia valmista.

Kerran annos oli pilattu niin hartaudella 😖, että en halunnut pilata tarjoilijan iltaa valittamalla vaan maksoin ja lähdin pois. Tuskin tarjoilija on kyseistä ruoanpilaajaa palkannut. En kyllä aio astua jalallani koko ravintolaan ennen kuin kyseinen kokki on vaihtanut toiseen ravintolaan.

Vierailija
11/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kerroin, että pihvi ja sämpylä ovat palaneita ja sain uuden hampurilaisen tilalle.

Vierailija
12/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano noilla sanoilla, mutta palautan kyllä annoksen keittiöön, jos se ei ole hyvää.

Kyse ei ole asiakkaan makumieltymyksestä. Pilattu tai huonoista aineista tehty annos ovat ihan pätevä syy palauttaa annos keittiöön. Esimerkiksi ranskalaiset voivat olla melkein hiilenpaloja tai ruoka muuten maustamatonta.

Vierailija
13/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos olet tyytymätön, kerro se meille- jos olet tyytyväinen, kerro se muille"

Vierailija
14/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähän asian vierestä mutta tilasin ravintolassa ruuan ja samalla jonkin alkupalakorin jossa leipäpaloja. Ajatus mutustella niitä odotellessa. Ruokaa ei näkynyt mutta kun leipäkori tyhjeni kuulin tarjoilijan sanovan sen annoksen kokille jonka tilasin. 20 minuutin jälkeen annos tuli.

Onko noin typerä tapa yleistä. En ole sen jälkeen tilannu mitään alkupalaa ettei koko päivää tarvi odottaa

Vierailija
15/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harmi, jos ihmiset ei anna rehellistä palautetta, koska eihän sinne ravintolaan toisten mieliksi mennä syömään. Jossakin ravintolassa voi olla täysin välinpitämätön kokki, joka tekee ihan sekundaa puolivahingossa, oikaisee ja laskee laatua vain helpottaakseen työtään, koska kukaan ei kuitenkaan valita. Ruuassa kuitenkin aika iso osa kustannuksia on henkilöstön, eli sen kokin palkat ja eläkemaksut, jotka sinä maksat. Siksi aina, kun ravintolaan menee syömään, tulisi ruuan olla hyvin valmistettu. Liian usein ruoka ei kuitenkaan ole hyvää. Esimerkiksi pasta on usein huonompaa kuin itsetehty. Lohkoperunat kuivia , lohi mautonta ja kuivaa, lihassa rustoja tai kalvoja, salaatti liian etikkaista tai öljyistä, jne. Yhdessä ravintolassa tarjoilija kertoi, että heiltä ei valitettavasti saa muuta kuin ylikypsää pastaa, koska se on valmiiksi keitettyä. Miksi maksaisin ylikypsästä pastasta. Antakaa palautetta, niin taso pysyy korkeana eikä rahat mene hukkaan.

Vierailija
16/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija kysyi maistuiko ja vastasin, että ei maistunut. Tarjoilija ei kysynyt mitään, vei vaan annoksen pois. En käy siinä ravintolassa enää, ruoka oli todellakin amatöörimäisesti tönkkösuolattua.

Jos tarjoilija olisi keskustellut asiasta, niin ehkä olisin jäänyt asiakkaaksi.

Vierailija
17/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ravintolassa kaveri vastasi oikein monisanaisesti kehuen ruokaa. Kysymyksen kysymyksen esittänyt tarjoilijatar keskeytti kaverini töksäyttämällä, että ”eiku meidän pitää tää kysymys vaan kysyä kaikilta”. :D Kiva.

Vierailija
18/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantabaarissa filmattu :)

Vierailija
19/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysytty.

Vierailija
20/62 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoassa on joku vika, ei jäädä odottamaan, että tarjoilija tulee kysymään, maistuuko. Vika tarkoittaa, ettei tuote täytä palvelulupausta, ei sitä, että syödessään huomaa, ettei tykkääkään esimerkiksi korianterista.

Se, että tarjoilija käy kysymässä, maistuuko, on osa asiakaskokemuksen luomista. Ravintolaa kiinnostaa, maistuuko. Mutta se ei ole se paikka, kun ilmaistaan tyytymättömyyttä. Tyytymättömyys ilmaistaan heti, kun on maistettu ruokaa. Silloin kutsutaan tarjoilija paikalle ja keskeytetään syöminen siihen saakka, että hän saapuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi