Haluatko 500 €/kk ylimääräistä? Näin helppoa se on!
Julia Thurén neuvoo lisätuloja haluavia: Hanki sivutyö!
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/12/27/500-euroa-ylimaaraista-kuussa-…
Paperilla tosi yksinkertaista, mutta kuinka helposti tällaisen sivutyön hankkiminen onnistuu oikeassa elämässä?
Kommentit (37)
Jos nyt jostain saisi edes sen ensimmäisen työn...
Surkeaahan se on, millaiseen sävyyn hyväosaiset neuvoo muita. Tarkoitus on varmasti hyvä, ja joillain on varmasti sellaista osaamista ja sellaiset verkostot että sivutyön hankkiminen onnistuu tuosta vaan. Sääli ettei iso osa näistä hyväosaisista ymmärrä, millaisessa todellisuudessa suurin osa muista elää.
"Sivutöiden tekeminen yleistyy koko ajan. Niitä tehdään paitsi rahan, myös identiteetin muodostamisen ja merkityksen etsimisen vuoksi."
Aika surkea identiteetti, jos joutuu muodostamaan sen jonkun Air Bnb:n tai baaripöytien blokkaamisen avulla. Tai noissa jutuissa ei varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta en mä ainakaan halua, että mun identiteettiin kuuluu joku blokkaus.
Ennen teknologian yleistyessä työpäivät lyheni ja elämänlaatu parani. Meillä on enemmän teknologiaa käytössä kuin koskaan ennen ja työntekijöitä tarvitaan koko ajan vähemmän, joten miksi yksilön kontolle täytyy nyt kasata mahdollisimman paljon työtä? Eihän tässä ole mitään järkeä.
En ole paskempaa neuvoa kuullut. Luulin että neuvo liittyisi vedonlyöntiin, sijoittamiseen tms.
Vierailija kirjoitti:
En ole paskempaa neuvoa kuullut. Luulin että neuvo liittyisi vedonlyöntiin, sijoittamiseen tms.
Minä taas kuvittelin, että täällä ehdotetaan jotain verkostomarkkinointikusetusta tai vastaava, jolla saa "helposti passiivisia tuloja".
Oikea sivutyö on paljon parempi ehdotus.
Tuollaiset "ohjeet" hyödyttävät vain niitä muutenkin aktiivisia yksilöitä, jotka itsekin löytävät työnsä.
Vierailija kirjoitti:
"Sivutöiden tekeminen yleistyy koko ajan. Niitä tehdään paitsi rahan, myös identiteetin muodostamisen ja merkityksen etsimisen vuoksi."
Aika surkea identiteetti, jos joutuu muodostamaan sen jonkun Air Bnb:n tai baaripöytien blokkaamisen avulla. Tai noissa jutuissa ei varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta en mä ainakaan halua, että mun identiteettiin kuuluu joku blokkaus.
Blokkaus on kyllä hyvä lisä identiteetin muodostamiseen: Se pitää nöyränä.
Haluatko 35000€/kk ylimääräistä? Hanki työ pörssiyhtiön toimitusjohtajana!
Odotin jo pyramidihuijausta, mutta tämä olikin vielä idioottimaisempi möläytys.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo blokkaus tarkoittaa?
Helppoa?
No ei ollut minun käsitykseni helppoudesta nuo mainitut esimerkit.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Sivutyöllä saa sentään oikeasti rahaa, jos onnistuu saamaan töitä. Pyramidihuijauksissa vain menettää rahaa ja huonolla tuurilla myös ystäviään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolaisten tuoppien keräämistä baareissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juokset pöydästä toiseen känniläisten joukossa ja tyhjennät pöytiä kaljatuopeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juokset pöydästä toiseen känniläisten joukossa ja tyhjennät pöytiä kaljatuopeista.
Kiitos vastanneille, nyt on mummu taas viisaampi. 😂
Pitääpä kysyä lähibaarista ottaisko ne tän mummelin plokkaamaan.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Sivutyöllä saa sentään oikeasti rahaa, jos onnistuu saamaan töitä. Pyramidihuijauksissa vain menettää rahaa ja huonolla tuurilla myös ystäviään.
Mutta kuka ei nyt tajuaisi, että sivutyöstä saisi ekstrarahaa? Hauki on kala jne.
Juu, voihan sitä homata vaikka kaks sivutyötä jos haluaa täyttää elämänsä pelkällä työnteolla.
Enpä näe siinä järkeä, vaikka itellekkään lisätulot ei olis pahitteeksi.
Mutta valitsen toisin. Valitsen vapaaikaa. Se on tärkeempää, kun lisätulot vaikka joutuisinkin pihistelemään.
Pitäis saada siitä oikeesta työstä sitä massia sen verran, ettei tarvis sivutöitä miettiä. Mites olis vaikka se, että nostetaan palkkoja tai kevennetään verotusta?
Joo mähän jaksankin ottaa vielä sivutyön fyysisesti ja henkisesti raskaan kolmivuorotyön lisäksi.