moikka! mitäs syötte tällä viikolla?
tehdäänkö taas tästä viikosta suunnitelma mitä syödään =) itse en ole keksinyt vielä, mutta ilmoitan heti kun keksin!
Kommentit (5)
Elikkäs meillä syödään näin:
ma:riisipuuro+vadelmakeitto
ti:tagliatelle-pastaa+kanakastike
ke:lihapullat+peruna-porkkanamuussi
to:hernekeitto
pe:riisi+stroganoff
Ja salaattia tai kasvispaloja joka ruualla.
Viikonloppu on sitten mulle " lomaa" ruuanlaitosta. Lauantaina on kavereitten häät, joissa ruoka ja sunnuntai ollaan mummolassa:)
meillä menee näin:
ma: kalapuikot ja juuresperunamuussi
ti: italian pataa
ke: samaa ku eilen
to: riisi ja kanakastike
pe: Liha-kasviskastike tai uunikalaa ja perunaa
la ja su: olis tarkotus grillata, mutta se on kelistä kiinni..
Jos ei onnistu, teen ehkä kala- tai lihakeittoa, josta riittää molemmille päiville.. :)
Lisäksi tietty salaattia, kasviksia tai hedelmiä ja leipää joka aterialla..
mistä teette näin kesäaikaan perunamuussia? meidän kaupoissa ei ole kuin uusia perunoita saatavilla...
Minä teen ihan kaupassa myytävissä olevista. Eivät ole mielestäni enää kovin uusia. Olen vain ollut tarkkana, kun soseutan ne sähkövatkaimella, etten soseuta liian kauan. Hyvää on tullut, varsinkin kun olen lisännyt joukkoon porkkanaa.
ja varmaan torstainakin. Sitten loppuviikosta banaanibroileria, riisiä ja kurkkuraitaa, lihapullia pinjasimenillä tomaattikastikeessa + spagettia ja sunnuntaina luultavasti paistia/pihviä ja fetasalaattia. Joudun lisäksi aikalailla leipomaan, sillä kahvitusvieraita tulee pe, la ja su. Suunnitelmisa leipoa browniesia, suolaista piirakkaa, tiramisua, suklaakakkua ja sellaista banaanikakkua.