Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun 3v. heräilee aikaisin tekemään tuhojaan?

Vierailija
28.11.2014 |

Hän siis herää ennen muita, hiippailee pitkin taloa ja keksii jos jonkinlaista viihdykettä itselleen? En käsitä miten hän pystyy hiipimään niin äänettömästi, ettei kumpikaan vanhemmista herää!

Olen ihan väsynyt, kun joka aamu saa herätä kauhuissaan siitä, mitä hän tällä kertaa on keksinyt. Väillä hänet löytää keittiöstä syömästä aamupalaa (mitä tahansa murojen ja pippureiden väliltä), toisinaan leikkaamasta hiuksiaan kynsisaksilla, kastelemasta kukkasia pillimehulla tai keräämästä kaikkia löytämiään tekstiileitä "pyykkiin" ja joskus taas värittelemästä siskon koulukirjoja tai kokeilemasta minun meikkejäni vessan lattiaan... Lista on loputon.

Ihan sama mitkä tavarat keräämme pois, hän keksii uutta tekemistä hetkessä. Hänen huoneessaan ei ole ovea, emmekä voi lukita kaikkia huoneita ihan jo turvallisuussyistäkään. Meidän makuuhuoneeseemme ei mahdu hänen sänkynsä, eikä hänen huoneeseensa toista sänkyä aikuiselle. Vessakin on pakko pitää auki yöllä sisarusten takia. Hän nukahtaa hyvin päikkäreille ja yöunille ja nukkuu muuten sikeästi, mutta viiden aikoihin hänellä ilmeisesti kytkeytyy jonkinlainen tutkimusmatkailija-vaihde ja seikkailu alkaa. Yritämme kehittää päiviin paljon tekemistä, mutta ilman tulosta.

Tiedän, että hän on iloinen, kekseliäs, neuvokas ja motorisesti taitava lapsi, jolla nyt vaan on tällainen vaihe (neuvola). Mutta koska tämä loppuu??? Mikä neuvoksi sillä välin??? Aika auttaa ei kovin paljon lohduta, kun huomenna aamulla kissa löytyy karvat ajeltuna tai taapero on piirtänyt telkkariin...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukitse sen huoneen ovi.

Vierailija
2/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin tai satuttanut itsensä pahasti! Haloo, koitahan herätä lapsesi seuraksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siihen oviaukkoon jonkin portin saa. Vaikka narun ja kulkuset.

Vierailija
4/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen huoneen oveen kello tma, joka rämähtää kun hän avaa oven aamutuimaan.

Vierailija
5/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimistaisko itkuhälytin lapsen ääniä sen verran että heräisitte?

Vierailija
6/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkään vaan!

Vierailija
7/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sido kulkuset nilkkoihin.

Vierailija
8/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräät itse klo 6.

Vierailija
9/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiketunnistaja? Ei ole kalliita. Hälyttää kun joku liikkuu ja te heräätte?

Vierailija
10/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 16:20"]

Sido kulkuset nilkkoihin.

[/quote]

Luoja yksin tietää, mitä hän näistä keksisi väkertää... ;D

Kiitos vinkeistä, ehkä voisimme tosiaan yrittää rakentaa jonkinlaisen esteen oviaukkoon, jonka ohittamiseen menisi aikaa ja kuuluisi meteliä. Mies nukkuu kuin tukki, mutta itse olen todella herkkäuninen, joten ihmetyttää miten ipana pystyy tuollaiseen salapoliisitoimintaan! Joskus herään kun hän nousee, ja silloin hän vain sanoo käyvänsä pissalla ja menee takaisin sänkyyn nukkumaan. Pitäisiköhän siirtyä takaisin vaippoihin..?

ap

Vierailija
11/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaippoihin taannuta takaisin! Potta sängyn alle. Ellei sitten keksi levitellä kusta ja paskaa pitkin seiniä...

Vierailija
12/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tilanne (ainakaan vielä) yhtä paha, mutta olen kyllä kauhuissani miettinyt mitä kaikkea meidän 2,5v. voisi yöllä meidän nukkuessa tehdä! Muutaman kerran on keskellä aamuyötä hiipinyt olkkariin hyppimään sohvalla ja kiusaamaan kissaa. Lähin pelkään, että keksii mennä vaikka kylppäriin kissan hiekkalaatikkoa tutkimaan tai vaikkapa keittiöön tekemään jotain pahuuksia. Ulko-ovea ei onneksi ylety vielä aukaisemaan, eikä toistaiseksi kyllä ole kovin uskalias tekemään kiellettyjä juttuja. Mutta vinkit tosiaan kelpaisivat tännekin, että miten hallita yöaikaan lapsia.

Vierailija
13/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan tismalleen samanlainen 3v!!! Jos ja kun heräsin sängystä aamulla yksin, sydän pomppas kurkkuun ja hirvee paniikki päällä selvittelemään tuhoja... Nyt tuo tuholainen on 4 ja 'salapoliisitoiminta' on vähän rauhottunu. Enää ei tartte olla ihan kauhuissaan aamusin :D Valitettavasti en osaa mitään neuvoja antaa (muuta ku et ajan kanssa menee ohi - tiedän, ei helpota yhtään) mut voi ku oisinki silloin keksiny ton mitä joku ehdottikin, et pistää jotain rämisevää/kolisevaa/soivaa oven eteen, jolloin sit itekin heräis siihen ku salapoliisi lähtee retkilleen. Tsemppiä!!!

Vierailija
14/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen ihan samanlainen ja laitettiin oveen sellainen kello mistä kuuluu kova ääni kun ovi aukeaa. Samanlainen kuin ne kun astut kauppaan sisään ja se kahden osan välinen singaali katkeaa niin kuuluu ääni. Saatiin härpäke ystävältä joka oli ostanut sen tyyliin biltemasta/hobby hallista (halpa) ja meni ne osat tarroilla kiinni.

Vierailija
15/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 16:39"]Meidän esikoinen ihan samanlainen ja laitettiin oveen sellainen kello mistä kuuluu kova ääni kun ovi aukeaa. Samanlainen kuin ne kun astut kauppaan sisään ja se kahden osan välinen singaali katkeaa niin kuuluu ääni. Saatiin härpäke ystävältä joka oli ostanut sen tyyliin biltemasta/hobby hallista (halpa) ja meni ne osat tarroilla kiinni.
[/quote]

Lisään vielä, että touhu jäi aika nopeasti pois tuon asentamisen jälkeen kun jäi aina kiinni :)

Vierailija
16/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 16:31"]Meillä ei tilanne (ainakaan vielä) yhtä paha, mutta olen kyllä kauhuissani miettinyt mitä kaikkea meidän 2,5v. voisi yöllä meidän nukkuessa tehdä! Muutaman kerran on keskellä aamuyötä hiipinyt olkkariin hyppimään sohvalla ja kiusaamaan kissaa. Lähin pelkään, että keksii mennä vaikka kylppäriin kissan hiekkalaatikkoa tutkimaan tai vaikkapa keittiöön tekemään jotain pahuuksia. Ulko-ovea ei onneksi ylety vielä aukaisemaan, eikä toistaiseksi kyllä ole kovin uskalias tekemään kiellettyjä juttuja. Mutta vinkit tosiaan kelpaisivat tännekin, että miten hallita yöaikaan lapsia.
[/quote]

Nro. 14 jatkaa: meillä 3 v useasitkin tyhjensi kissanhiekkalaatikon vessanpönttöön/vaihto hiekkoja jne, laitettiin oveen hakanen joka pitää oven sen verrran auki, et kissat mahtuu kulkemaan siitä ja niin et 3v ei pääse sinne. Ulko-ovessa toki turvalukko ettei lähde ulos tutkimusretkille (nyt nelivuotiaana toki ottaa tuolin oven eteen, kiipeää sille ja avaa turvalukon, huoh).

Vierailija
17/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kalja- tai limsatölkin sisään kolikoita, kiviä tms räminää aikaan saavaa, tölkit oven kahvan päälle. Putoavat kahvan päältä melun kanssa kun lapsi avaa oven. 

Vierailija
18/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli esikoinen ihan samanlainen 2-3 vuotiaana! Kerran heräsin neljältä yöllä siihen, kun keittiöstä kuului huuto: "Apuaaa! ÄITIIII!!"
Taapero oli kiivennyt laatikoston kahvoja pitkin keittiö tasolle ja oli kaapilla syömässä pipareita! :D ei osannutkaan tulla alas. Jumalauta että mä säikähdin!

Nyt tyttö on 4,5 v eikä tarvi enää olla huolissaan. Joskus harvoin edelleen herää ennen muita, mutta silloin yleensä istuu pöydän ääressä värittämässä värityskirjaa tai selailemassa prinsessalehtiä. :)

Kuopus on nyt 2v eikä vielä ainakaan oo alottanut tuota salapoliisitoimintaa. Hän kun herää ni kipittää ensimmäsenä meidän sängyn viereen, kiipeää mun päälle ja huutaa korvaan: "Äitiii! HERÄTYYYS"

Vierailija
19/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä lapsi/lemmikkiportteja oviaukkoihin. Osta extra korkea niin ei yllä avaamaan salpaa. Hobby hallista,musti&mirri. Maksaa n.80€

Vierailija
20/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 16:53"]

Kuopus on nyt 2v eikä vielä ainakaan oo alottanut tuota salapoliisitoimintaa. Hän kun herää ni kipittää ensimmäsenä meidän sängyn viereen, kiipeää mun päälle ja huutaa korvaan: "Äitiii! HERÄTYYYS"

[/quote]

Herranjumala mä saisin varmaan sydärin tuossa tilanteessa.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi