Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mammografia onnistuu täysin rinnattomilta naisilta?

Vierailija
05.10.2021 |

Kun tissit puristetaan levyjen väliin ja jos ei ole mitään muuta kuin nännit (tällaisia naisia on), niin miten kuvantaminen onnistuu?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole maailmalla yhtäkään niin fiksua Einsteinia vieläkään, joka olisi keksinyt, ja kehitellyt kehoystävällisemmän rintojen kuvantamislaitteen, ja kuussakin on mukamas käyty!!!!

Kaiken sortin sadistit hakeutuvat töihin radiologiaosastoille, tyydyttävät tarpeitaan, kun saavat repiä naisten rintoja lasilevyjen väliin puristuksiin.

Vierailija
42/50 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko rutiinilla Suomessa käytetään myös muita kuvantamismenetelmiä, jos on syytä tarkistuttaa ja mammografia on hankala tai epäluotettava toteuttaa esim. juuri rintojen kokoon tai rakenteeseen liittyvästä syystä.

Noista "pelkistä nänneistä" kommentoivat myös ehkä unohtavat, että useimmiten säännöllinen mammografia tulee kyseseen hieman ikääntyneemmillä naisilla. Valtakunnallisissa seulonnoissa kun kuvataan 50-70 vuotiaita naisia, niin aika harvalla lienee siinä iässä sellaista pienirintaisen kaksi-kolmekymppisen kiinteää rintakehää josta ei saisi mitään irti. Tilastollisesti kuitenkin useimmilla takanaan imetyksiäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt monta lasta. En voi kehua kyseisen Tampereen Rautatienkadun Terveystalon asiakaspalvelua. Kurja mammografiatutkimus ja päivä pilalla. Huonoa asiakaspalvelua ja hapanta ja ylimielistä kohtelua. Kunta ostaa seulontatutkimukset ja kuntalainen ei voi vaikuttaa, mistä nämä seulontatutkimukset hankitaan.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammografiaseulonta on täysin vapaaehtoinen kuten muutkin seulonnat. Rintojen tutkimus on epämiellyttävä ja kivulias. En suosittele Suomen Terveystalon toimipistettä Tampereella, Rautatienkatu 27:ssa.

Minä sain siellä oikein ystävällistä ja mukavaa palvelua. Eihän se nyt mikään maailman mukavin tutkimus ole, mutta synnyttäneenä naisena sanon, että ei se kyllä mikään erityisen kivuliaskaan toimenpide ollut.

Vierailija
44/50 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän topattuja rintaliivejä peittämään nännien nöpötyksen. t. vähärauhaskudoksinen nainen

No sittenhän se on helppo, työnnät vaan sen toppauksen sinne mammoon ja käyt vaikka kahvilla sillä aikaa.

Vierailija
45/50 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. Olen tässä harkinnut että menisin koska on rinnassa patti mutta kuulostaa siltä että jätän mielummin väliin. En siedä minkälaista kehoni repimistä.

No jos kerran mieluummin kuolet syöpään kuin annat minuutin verran litistää, niin sitten teet niin.

Vierailija
46/50 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvassa ovat niin superhoikat ja rasvattomat, joilta ei saisi vedettyä mitään. Onhan monella mallivartaloisellakin tosi pienet ja kiinteät rinnat, osalla olemattomat, mutta niin vain nekin saa vaikka jeesusteipillä "pushupattua". Ja jos ei ole yhtään mitään niin sitten on ultraus.

Vierailija
47/50 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko rutiinilla Suomessa käytetään myös muita kuvantamismenetelmiä, jos on syytä tarkistuttaa ja mammografia on hankala tai epäluotettava toteuttaa esim. juuri rintojen kokoon tai rakenteeseen liittyvästä syystä.

Noista "pelkistä nänneistä" kommentoivat myös ehkä unohtavat, että useimmiten säännöllinen mammografia tulee kyseseen hieman ikääntyneemmillä naisilla. Valtakunnallisissa seulonnoissa kun kuvataan 50-70 vuotiaita naisia, niin aika harvalla lienee siinä iässä sellaista pienirintaisen kaksi-kolmekymppisen kiinteää rintakehää josta ei saisi mitään irti. Tilastollisesti kuitenkin useimmilla takanaan imetyksiäkin.

Mä olen sellainen entinen nuori, joka luuli ettei koskaan voi käydä mammossa! Olen yläkropasta luinen ja rinnat olivat viisikymppiseksi n. kokoa AA. Niin vain niistä voidaan ottaa kuvat nyt yli viisikymppisenä, vaikka kiinteät ja pienet ovat vieläkin, mutta laskeutumista on tapahtunut ja kun hoitaja niitä vetää niin onnistuu.

Kaiken kukkuraksi pelkäsin aikoinaan, että homma on todella kivuliasta (koska kiinteät rinnat). Se ei tunnu oikein miltään.

Vierailija
48/50 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ihmiset käy mammografiassa?? Lopettakaa nyt hyvät ihmiset se itsenne kiduttaminen ja käykää ultraamassa rintanne! Saatte samat tulokset huomattavasti miellyttävämmällä menetelmällä.

Vierailija
49/50 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla isot rinnat eikä mammografia ole edes tuntunut kovinkaan kurjalta saati sattunut. Varmaan on pienirintaisille tuskaisampaa.

Vierailija
50/50 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö mammografiassa? Ikäviä ja kivuliaita kokemuksia näyttää olevan monella.

Vierailija kirjoitti:

Olen synnyttänyt monta lasta. En voi kehua kyseisen Tampereen Rautatienkadun Terveystalon asiakaspalvelua. Kurja mammografiatutkimus ja päivä pilalla. Huonoa asiakaspalvelua ja hapanta ja ylimielistä kohtelua. Kunta ostaa seulontatutkimukset ja kuntalainen ei voi vaikuttaa, mistä nämä seulontatutkimukset hankitaan.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammografiaseulonta on täysin vapaaehtoinen kuten muutkin seulonnat. Rintojen tutkimus on epämiellyttävä ja kivulias. En suosittele Suomen Terveystalon toimipistettä Tampereella, Rautatienkatu 27:ssa.

Minä sain siellä oikein ystävällistä ja mukavaa palvelua. Eihän se nyt mikään maailman mukavin tutkimus ole, mutta synnyttäneenä naisena sanon, että ei se kyllä mikään erityisen kivuliaskaan toimenpide ollut.