Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka pidätte itseänne kristittyinä

Vierailija
28.11.2014 |

miksi te olette täynnä vihaa. Ihan hirveitä nuo teidän homovastaiset kommentit. Eikö teidän pitäisi käyttäytyä hillitysti ja rakkaudessa? Hedelmistään puu tunnetaan, vai miten se meni? Jos te haluatte tehdä lähetystyötä, jos teitä oikeasti kiinnostaa muiden ihmisten iankaikkisuus, niin puhukaa rakkaudesta. Vihalla te saatte vastaanne vain vihaa.
.....
Teidän mielestä maailma menee koko ajan pahempaan suuntaan? Miksi mä näen sen ihan eri tavalla. Historian saatossa ihmiskunta on muuttunut inhimillisemmäksi; lastenoikeudet, eläintenoikeudet, tasa-arvokysymykset, naisasiat ovat edenneet. Ihmisten empatia ja ymmärrys on lisääntynyt.
....
Itse en missään nimessä haluaisi elää ajassa, jossa nainen elää aviomiehensä ikeessä vailla äänioikeutta, mielisairaita teljetään vankilaan kidutushoitoihin ja pilkkaukset ja teloitukset ovat kansanhuvia. Semmoista se oli kristinuskon kulta-ajalla, joka pimeänä keskiaikanakin tunnetaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä keskusteluja lukiessani olen entistä kiitollisempi edesmenneelle isälleni, joka opetti minulle kaksi asiaa:

1) Fanaattisuus on pahasta, oli aihe mikä tahansa.

2) Toisten vakaumusta ja maailmankatsomusta tulee kunnioittaa, olivat ne millaisia tahansa.

Vierailija
22/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kanssasi. Huomaathan kuitenkin, että kristittyinä itseään pitäviä ihmisiä on monenlaisia. Minä pidän itseäni kristtynä -samastun vieläpä erääseen herätysliikkeeseen- ja olen itkenyt täällä ilosta lain mentyä läpi. Lakin puolesta ovat ilamisseet tukensa esim.arkkipiispa, hyvinkin monet papit, monet herätysliikkeiden edustajat...  Ei ole syytä täyteen pessimismiin meidänkään kohdallamme! (:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kristityksi itseään sanova, ajattelen kuten 2. Luulinkin, että tämä aloitus halusi kieltää kaltaisiltani oikeuden kutsua itseään kristityksi.

Vierailija
24/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristittyjen kannattaisi lukea raamattu läpi eikä vain kuunnella muiden tulkintoja siitä ;)

Vierailija
25/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutta en viitsi kutsua itseäni kristityksi tai uskovaiseksi juuri tuosta syystä. Uskon siihen mitä Jeesus opetti, vaan en usko kristinuskoon, joka on minusta ihan eri juttu. 

Usein tuntuu, että jos Jeesus eläisi, niin hän voisi pitää fundamentalistiuskoville yhtä kovia puheita kuin fariseuksille aikanaan... 

Vierailija
26/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:49"]

miksi te olette täynnä vihaa. Ihan hirveitä nuo teidän homovastaiset kommentit. Eikö teidän pitäisi käyttäytyä hillitysti ja rakkaudessa? Hedelmistään puu tunnetaan, vai miten se meni? Jos te haluatte tehdä lähetystyötä, jos teitä oikeasti kiinnostaa muiden ihmisten iankaikkisuus, niin puhukaa rakkaudesta. Vihalla te saatte vastaanne vain vihaa. ..... Teidän mielestä maailma menee koko ajan pahempaan suuntaan? Miksi mä näen sen ihan eri tavalla. Historian saatossa ihmiskunta on muuttunut inhimillisemmäksi; lastenoikeudet, eläintenoikeudet, tasa-arvokysymykset, naisasiat ovat edenneet. Ihmisten empatia ja ymmärrys on lisääntynyt. .... Itse en missään nimessä haluaisi elää ajassa, jossa nainen elää aviomiehensä ikeessä vailla äänioikeutta, mielisairaita teljetään vankilaan kidutushoitoihin ja pilkkaukset ja teloitukset ovat kansanhuvia. Semmoista se oli kristinuskon kulta-ajalla, joka pimeänä keskiaikanakin tunnetaan.

[/quote]

Kukaan kristitty ei ole täynnä vihaa. Sontaa ja vihapuhetta on tullut vain homojen ja heidän raivopäisten kannattajien taholta. Näillä on tapana kirjoitella tahallaan tyhmän näköisiä trollikommentteja nettiin yrittäen saada kehnosti laaditun lakialoitteen vastustajat näyttämään tyhmiltä ja pahoilta.

Vierailija
27/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse teologi ja Raamattuni kyllä opiskellut. Pidän Jeesuksen opetuksista, mutta ihmiset ovat pilanneet niin paljon. Jeesus opetti vihanhillintää, vihamiesten kanssa aterioimista, otti vastaan prostituoidut ja teki paljon "paheksuttavan" radikaalia. Jos Jeesus eläisi nykypäivänä, hän jalkautuisi tuhruisiin baareihin, toreille ja varmasti myös seksimessuille, puhuisi lempeästi ja oikeasti kohtaisi ihmisiä, eikä vain vihaisena paasaisi omiensa parissa.
"Jos osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette?" (Matt.6:47)
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi." (Matt. 7:1)
Ap

Vierailija
28/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:49"]

miksi te olette täynnä vihaa. Ihan hirveitä nuo teidän homovastaiset kommentit. Eikö teidän pitäisi käyttäytyä hillitysti ja rakkaudessa? Hedelmistään puu tunnetaan, vai miten se meni? Jos te haluatte tehdä lähetystyötä, jos teitä oikeasti kiinnostaa muiden ihmisten iankaikkisuus, niin puhukaa rakkaudesta. Vihalla te saatte vastaanne vain vihaa. ..... Teidän mielestä maailma menee koko ajan pahempaan suuntaan? Miksi mä näen sen ihan eri tavalla. Historian saatossa ihmiskunta on muuttunut inhimillisemmäksi; lastenoikeudet, eläintenoikeudet, tasa-arvokysymykset, naisasiat ovat edenneet. Ihmisten empatia ja ymmärrys on lisääntynyt. .... Itse en missään nimessä haluaisi elää ajassa, jossa nainen elää aviomiehensä ikeessä vailla äänioikeutta, mielisairaita teljetään vankilaan kidutushoitoihin ja pilkkaukset ja teloitukset ovat kansanhuvia. Semmoista se oli kristinuskon kulta-ajalla, joka pimeänä keskiaikanakin tunnetaan.

[/quote]

Kukaan kristitty ei ole täynnä vihaa. Sontaa ja vihapuhetta on tullut vain homojen ja heidän raivopäisten kannattajien taholta. Näillä on tapana kirjoitella tahallaan tyhmän näköisiä trollikommentteja nettiin yrittäen saada kehnosti laaditun lakialoitteen vastustajat näyttämään tyhmiltä ja pahoilta.
[/quote]
Siinä taas osoitetaan rikkaa toisen silmässä, mutta ei nähdä vikaa omassa. Missä nöyryys?
...
Mä haluaisin nähdä kristittyjä, jotka tekisivät hyvää, rakkaudentekoja. Arvostan kirkon hiljaisia puurtajia, jotka eivät käännä selkäänsä. Heidän takiaan kuulun yhä kirkkoon. Kiitos heille!
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi