Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka pidätte itseänne kristittyinä

Vierailija
28.11.2014 |

miksi te olette täynnä vihaa. Ihan hirveitä nuo teidän homovastaiset kommentit. Eikö teidän pitäisi käyttäytyä hillitysti ja rakkaudessa? Hedelmistään puu tunnetaan, vai miten se meni? Jos te haluatte tehdä lähetystyötä, jos teitä oikeasti kiinnostaa muiden ihmisten iankaikkisuus, niin puhukaa rakkaudesta. Vihalla te saatte vastaanne vain vihaa.
.....
Teidän mielestä maailma menee koko ajan pahempaan suuntaan? Miksi mä näen sen ihan eri tavalla. Historian saatossa ihmiskunta on muuttunut inhimillisemmäksi; lastenoikeudet, eläintenoikeudet, tasa-arvokysymykset, naisasiat ovat edenneet. Ihmisten empatia ja ymmärrys on lisääntynyt.
....
Itse en missään nimessä haluaisi elää ajassa, jossa nainen elää aviomiehensä ikeessä vailla äänioikeutta, mielisairaita teljetään vankilaan kidutushoitoihin ja pilkkaukset ja teloitukset ovat kansanhuvia. Semmoista se oli kristinuskon kulta-ajalla, joka pimeänä keskiaikanakin tunnetaan.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon Jeesukseen, mutta myös siihen, että tänään totwutui tasa-arvo.

Vierailija
2/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:49"] miksi te olette täynnä vihaa. Ihan hirveitä nuo teidän homovastaiset kommentit. Eikö teidän pitäisi käyttäytyä hillitysti ja rakkaudessa? Hedelmistään puu tunnetaan, vai miten se meni? Jos te haluatte tehdä lähetystyötä, jos teitä oikeasti kiinnostaa muiden ihmisten iankaikkisuus, niin puhukaa rakkaudesta. Vihalla te saatte vastaanne vain vihaa. ..... Teidän mielestä maailma menee koko ajan pahempaan suuntaan? Miksi mä näen sen ihan eri tavalla. Historian saatossa ihmiskunta on muuttunut inhimillisemmäksi; lastenoikeudet, eläintenoikeudet, tasa-arvokysymykset, naisasiat ovat edenneet. Ihmisten empatia ja ymmärrys on lisääntynyt. .... Itse en missään nimessä haluaisi elää ajassa, jossa nainen elää aviomiehensä ikeessä vailla äänioikeutta, mielisairaita teljetään vankilaan kidutushoitoihin ja pilkkaukset ja teloitukset ovat kansanhuvia. Semmoista se oli kristinuskon kulta-ajalla, joka pimeänä keskiaikanakin tunnetaan. [/quote] Kukaan kristitty ei ole täynnä vihaa. Sontaa ja vihapuhetta on tullut vain homojen ja heidän raivopäisten kannattajien taholta. Näillä on tapana kirjoitella tahallaan tyhmän näköisiä trollikommentteja nettiin yrittäen saada kehnosti laaditun lakialoitteen vastustajat näyttämään tyhmiltä ja pahoilta. [/quote] Siinä taas osoitetaan rikkaa toisen silmässä, mutta ei nähdä vikaa omassa. Missä nöyryys? ... Mä haluaisin nähdä kristittyjä, jotka tekisivät hyvää, rakkaudentekoja. Arvostan kirkon hiljaisia puurtajia, jotka eivät käännä selkäänsä. Heidän takiaan kuulun yhä kirkkoon. Kiitos heille! Ap

[/quote]

Kyllä niitä uskovia sanan tekijöitä on, mutta saisi olla enemmänkin. Ne jotka ovat todellisia palvelijoita, eivät kuitenkaan pidä meteliä itsestään, vaan tekevät hyvää salassa, kuten Raamatussa kehoitetaan tekemään, tämän sanan mukaisesti:

"Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan. Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan."Matt. 6:1-6 

Tosin on paljon niitäkin, jotka ovat vain sanan kuulijoita, mutta eivät tekijöitä. Raamattu kuitenkin varoittaa siitä.

"...pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan; hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään. Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha. Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta."Matt. 6:1-6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:36"]Olen itse teologi ja Raamattuni kyllä opiskellut. Pidän Jeesuksen opetuksista, mutta ihmiset ovat pilanneet niin paljon. Jeesus opetti vihanhillintää, vihamiesten kanssa aterioimista, otti vastaan prostituoidut ja teki paljon "paheksuttavan" radikaalia. Jos Jeesus eläisi nykypäivänä, hän jalkautuisi tuhruisiin baareihin, toreille ja varmasti myös seksimessuille, puhuisi lempeästi ja oikeasti kohtaisi ihmisiä, eikä vain vihaisena paasaisi omiensa parissa.
"Jos osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette?" (Matt.6:47)
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi." (Matt. 7:1)
Ap

[/quote] Jeesus oli viisas mies :) Raamattu taas on aikamoista p*skaa, sen on kirjoittaneet jotkut ahdasmieliset, tavalliset partaäijät. Kuulun kirkkoon ja vihaan kaikkia kiihkoilijoita.

Vierailija
4/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:36"]Olen itse teologi ja Raamattuni kyllä opiskellut. Pidän Jeesuksen opetuksista, mutta ihmiset ovat pilanneet niin paljon. Jeesus opetti vihanhillintää, vihamiesten kanssa aterioimista, otti vastaan prostituoidut ja teki paljon "paheksuttavan" radikaalia. Jos Jeesus eläisi nykypäivänä, hän jalkautuisi tuhruisiin baareihin, toreille ja varmasti myös seksimessuille, puhuisi lempeästi ja oikeasti kohtaisi ihmisiä, eikä vain vihaisena paasaisi omiensa parissa.
"Jos osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette?" (Matt.6:47)
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi." (Matt. 7:1)
Ap

[/quote] Jeesus oli viisas mies :) Raamattu taas on aikamoista p*skaa, sen on kirjoittaneet jotkut ahdasmieliset, tavalliset partaäijät. Kuulun kirkkoon ja vihaan kaikkia kiihkoilijoita.
[/quote] KORJAAN: Vihaan kaikkea kiihkoilua :P

Vierailija
5/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:49"]

miksi te olette täynnä vihaa. Ihan hirveitä nuo teidän homovastaiset kommentit. Eikö teidän pitäisi käyttäytyä hillitysti ja rakkaudessa? Hedelmistään puu tunnetaan, vai miten se meni? Jos te haluatte tehdä lähetystyötä, jos teitä oikeasti kiinnostaa muiden ihmisten iankaikkisuus, niin puhukaa rakkaudesta. Vihalla te saatte vastaanne vain vihaa. ..... Teidän mielestä maailma menee koko ajan pahempaan suuntaan? Miksi mä näen sen ihan eri tavalla. Historian saatossa ihmiskunta on muuttunut inhimillisemmäksi; lastenoikeudet, eläintenoikeudet, tasa-arvokysymykset, naisasiat ovat edenneet. Ihmisten empatia ja ymmärrys on lisääntynyt. .... Itse en missään nimessä haluaisi elää ajassa, jossa nainen elää aviomiehensä ikeessä vailla äänioikeutta, mielisairaita teljetään vankilaan kidutushoitoihin ja pilkkaukset ja teloitukset ovat kansanhuvia. Semmoista se oli kristinuskon kulta-ajalla, joka pimeänä keskiaikanakin tunnetaan.

[/quote]

Miksi syytät minua jostakin, vaikka et edes tunne minua? Aivan varmasti jokainen kristitty ei ole sellainen kuin kuvailet.

Vierailija
6/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä erotellaan homot ja kristityt eri vastavoimiksi. Mutta miettikää esimerkiksi Vatikaania jossa homomafia on saanut rellestää täysin vapaasti omassa valtiossaan. Kokoajan paljastuu uutta törkyä: Kuoropoikien hyväksikäyttöä, raiskauksia, ahdistelua... 

Ja tälle teologille sanoisin että aivan sama mitä jossain raamatussa lukee. Kysehän on uskonnosta. Sillä jos minä olen omissa tutkimuksissani tullut siihen tulokseen että Jumala tuomitsee homoseksin, sukurutsan ja muun nykypervoilun "nappulan painamisineen" niin silloin se tuomitsee. Siitähän se sanakin tulee "uskonto", että uskoo tietyllä tavalla. Ei se muutu horisemalla tulkinnoista ja selittämällä miten jesse oli hippi.

Vierailija
7/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille enkä usko, että Jumala olisi laitattanut Raamattuun sellaisia asioita, jotka voisi jättää täysin huomiotta. Etenkin Uusi Testamentti on kristityille tärkeä. Eikä Jeesuskaan kummonnut lakia vaan tuli sen täyttämään. Jeesuskin vastasi fariseuksille monesti miten on kirjoitettu, joten siitä voi päätellä kirjoitusten olevan tärkeitä.

Olen pettynyt siitä, suuri osa suomalaisista on lähtenyt julkisynnin tielle. Sellainen yhteiskunta ei saa Jumalan siunausta, joka haluaa elää synnissä eikä suostu tekemään parannusta. Homous on sanottu Raamatussa niin selvästi synniksi, ettei siitä voi erehtyä. Älkää eksykö.

Vierailija
8/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 16:47"]Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille enkä usko, että Jumala olisi laitattanut Raamattuun sellaisia asioita, jotka voisi jättää täysin huomiotta. Etenkin Uusi Testamentti on kristityille tärkeä. Eikä Jeesuskaan kummonnut lakia vaan tuli sen täyttämään. Jeesuskin vastasi fariseuksille monesti miten on kirjoitettu, joten siitä voi päätellä kirjoitusten olevan tärkeitä.

Olen pettynyt siitä, suuri osa suomalaisista on lähtenyt julkisynnin tielle. Sellainen yhteiskunta ei saa Jumalan siunausta, joka haluaa elää synnissä eikä suostu tekemään parannusta. Homous on sanottu Raamatussa niin selvästi synniksi, ettei siitä voi erehtyä. Älkää eksykö.
[/quote] Kukas sen raamatun nyt kirjoittikaan?

Vierailija
9/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kristinuskoon ei kuulu kenenkään ylenkatsominen eikä ihmisten lokeroiminen. Itse ainakin kohtaan jokaisen ihmisen ihmisenä enkä minkään vähemmistön tai enemmistön edustajana. Enkä missään ikinä enkä koskaan halua käyttää sanaa suvaitsevainen. = suvaitsen, mutta en kuitenkaan hyväksy. Eikö totta?

Vierailija
10/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 11

Vierailija
11/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoseksuaalisuus mainitaan Raamatussa seitsemän kertaa. Neljä kertaa VT:ssä ja kolmesti Paavalin kirjeissä Uudessa Testamentissa. Jeesus ei koskaan maininnut homoseksuaalisuutta, vaikka hän tuomitsi siveettömyyden yleensä (evankeliumi Markuksen mukaan, 7. luku). Raamattu ei mainitse missään, että homoa ei voisi vihkiä papiksi. Raamatussa ei ole mainintoja saman sukupuolen kesken solmituista avioliitoista puolesta eikä vastaan. 

Vierailija
12/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 16:47"]Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille enkä usko, että Jumala olisi laitattanut Raamattuun sellaisia asioita, jotka voisi jättää täysin huomiotta. Etenkin Uusi Testamentti on kristityille tärkeä. Eikä Jeesuskaan kummonnut lakia vaan tuli sen täyttämään. Jeesuskin vastasi fariseuksille monesti miten on kirjoitettu, joten siitä voi päätellä kirjoitusten olevan tärkeitä.

[/quote] Kukas sen raamatun nyt kirjoittikaan?
[/quote] Ihmiset.

Vierailija
13/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 lisää: tässäkin ketjussa näkyy se miten huonosti jotkut uskovat tuntevat Raamatun. Luulevatkohan he että sitä ei tarvitse lukea, riittää kun kuuntelee oman seurakunnan farisealaisimpia homonvastustajia.

Vierailija
14/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että uskovaisia syytetään vihasta ja silmät sokeina vihataan homolakia vastustaneita ja toivotaan heille jopa kuolemaa.

Vierailija
15/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 17:07"]19 lisää: tässäkin ketjussa näkyy se miten huonosti jotkut uskovat tuntevat Raamatun. Luulevatkohan he että sitä ei tarvitse lukea, riittää kun kuuntelee oman seurakunnan farisealaisimpia homonvastustajia.
[/quote] Tunnustan, että en ole perehtynyt raamattuun. Epäilin sen sisältävän paljonkin homovastaista asiaa, kun niitä raamatunkohtia viljellään jokaisessa keskustelussa. Ilmeisesti näin ei siis ole. Perun siis kritiikkini raamattua kohtaan kohdassa 11. Tai muutan sen muotoon: Raamatun tulkitsijat suoltavat usein suustaan aikamoista p*skaa.

Vierailija
16/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä säälittää ihmiset, jotka arvostelevat luterilaisia ahdasmielisiksi, mutta ovat hipihiljaa, kun ortodoksit, muslimit ja juutalaiset esittelevät näkemyksiään erinäisistä oikeuksista ja siitä, kenelle ne kuuluvat. 

Vierailija
17/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 17:09"]

Hassua että uskovaisia syytetään vihasta ja silmät sokeina vihataan homolakia vastustaneita ja toivotaan heille jopa kuolemaa.

[/quote]

Mitä hassua näet siinä? Uskovan näkökulmasta katsottuna tämä on mielestäni ymmärrettävää, että joillain ei-uskovilla on vihamielisyyttä. Sekin on ilmoitettu Raamatussa.

Sitä en sen sijaan ymmärrä, että uskovat ottavat asiakseen tuomitsemisen. Jos usko on kunnossa ja "talo kalliolle rakennettu", ei tällainen "rankkasade" pyyhkäise sitä kumoon. On siis hyvä katsoa onko oma usko rakennettu Kristuksen varaan vai sellaiselle pohjalle, joka koettelemustan tullen sortuu.

Vierailija
18/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:36"]

Olen itse teologi ja Raamattuni kyllä opiskellut. Pidän Jeesuksen opetuksista, mutta ihmiset ovat pilanneet niin paljon. Jeesus opetti vihanhillintää, vihamiesten kanssa aterioimista, otti vastaan prostituoidut ja teki paljon "paheksuttavan" radikaalia. Jos Jeesus eläisi nykypäivänä, hän jalkautuisi tuhruisiin baareihin, toreille ja varmasti myös seksimessuille, puhuisi lempeästi ja oikeasti kohtaisi ihmisiä, eikä vain vihaisena paasaisi omiensa parissa. "Jos osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette?" (Matt.6:47) "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi." (Matt. 7:1) Ap

[/quote]

Juuri näin. Olen varma, että jos Jeesus olisi nyt facessa, hänen kuvansa päällä lukisi TAHDON :)

Vierailija
19/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 17:16"]

Lähinnä säälittää ihmiset, jotka arvostelevat luterilaisia ahdasmielisiksi, mutta ovat hipihiljaa, kun ortodoksit, muslimit ja juutalaiset esittelevät näkemyksiään erinäisistä oikeuksista ja siitä, kenelle ne kuuluvat. 

[/quote]

Se että luterilaisille edes yritetään vielä puhua, johtuu siitä että heitä pidetään yleensä vähän järkevämpinä, vähemmän fundamentalisteina. Mitä hyötyä fundamentalistille on yrittää puhua yhtään mitään. Kukaan ei jaksa tuhlata aikaa äärimuslimeihin tai muihin täysin huruihin. Ei se sitä tarkoita, että heidän mielipiteensä ja uskontulkintansa hyväksyttäisiin, heitä vain pidetään lähinnä mielipuolina. Sinne samaanko ryhmään luterilaisetkin haluavat?

Vierailija
20/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 17:02"]

Homoseksuaalisuus mainitaan Raamatussa seitsemän kertaa. Neljä kertaa VT:ssä ja kolmesti Paavalin kirjeissä Uudessa Testamentissa. Jeesus ei koskaan maininnut homoseksuaalisuutta, vaikka hän tuomitsi siveettömyyden yleensä (evankeliumi Markuksen mukaan, 7. luku). Raamattu ei mainitse missään, että homoa ei voisi vihkiä papiksi. Raamatussa ei ole mainintoja saman sukupuolen kesken solmituista avioliitoista puolesta eikä vastaan. 

[/quote]

Niinpä. Ja raamatussakin homoilu tarkoittaa lähinnä sellaista irstailua mikä oli siihen aikaan tapana tietyissä piireissä, silloin ei ollut kyse rakkaudesta, siksi homoavioliitosta ei puhutakaan mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi