Löytyykö palstalta yhtään VELAa, joka EI hyväksy tasa-arvoista avioliittolakia?
En usko. Väitän, että vapaaehtoisesti lapsettomat ovat keskimääräistä suvaitsevaisempia vähemmistöjä kohtaan.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:11"]
En tiedä yhtäkään velaa, joka tätä olisi vastustanut.
Terveisin,
eräs vela
[/quote]
En minäkään.
Vela-nainen
[/quote]
Enkä minä.
T.Vela minäkin
En ylipäänsä tunne ketään alle 50-vuotiasta joka olisi ääneen sanonut vastustavansa tasa-arvoista avioliittolakia. Olen uskonnoton, kaupunkilainen ja akateeminen vela-nainen. Vastustus korreloituu varmasti eniten iän kanssa. Uskonnollisuus, maalaisuus ja kouluttamattomuus korreloivat myös.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:53"]
Sitä paitsi mielestäni ei ole oikein, että pikkuruinen seksuaalivähemmistö alkaa sanelemaan enemmistölle, miten meidän täytyy avioliittomme määritellä. [/quote]
Sinun avioliittosi määrittely ei muutu yhtikäs mihinkään, niin kuin ei minunkaan. Mutta monet muut pääsevät nyt naimisiin. Oli hienoa olla yksi 160 000:sta aloitteen allekirjoittajasta!
Asiasta toiseen: en ymmärrä, miksi heterojenkaan pitäisi mennä kirkossa naimisiin ja saada se kuuluisa "papin aamen". Ei siinä ole järjen hiventäkään eikä tolkun tolkkua...
Täällä evankelisluterilainen vela, joka ei hyväksy tasa-arvoista avioliittolakia.
Vähemmistöt on yleensä suvaitsevaisempia toisiaan kohtaan ja homot on pääasiassa veloja. (siis aidot homot ei bit)
Täällä toinen kristitty vela, joka vastusti aloitetta.
Ei tule löytymään. Velat ovat älykkäitä ja, kuten sanoit, keskimääräistä suvaitsevaisempia.
Aika hiljaista on, vaikka yleensä velaketjuihin tulee heti kymmeniä vastauksia :D
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:59"]
Mikä on vela?
[/quote]
VapaaEhtoisesti LApseton
Terveisin,
eräs vela
VAPATUja (VAhingossa PAksuksi TUlleita) vastustajissa sen sijaan on varmasti paljon.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:11"]
Terveisin,
eräs vela
[/quote]
En minäkään.
Vela-nainen
Olenkin yhdisänyt vapaaehtoisen lapsettomuuden ihmisiin, jotka eivät usko Jumalaan. Ilmeisesti näin on.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:17"]
Olenkin yhdisänyt vapaaehtoisen lapsettomuuden ihmisiin, jotka eivät usko Jumalaan. Ilmeisesti näin on.
[/quote]
Älykkyys yhdistyy liberalistisiin arvoihin, uskonnottomuuteen ja lapsettomuuteen.
Nunnat ja munkit ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Varmasti heissä on tasa-arvoista avioliittolakia vastustavia .
Olen ehkä enemmän vapaaehtoisesti parisuhteeton mies ja en tunne ketään, velaa tai enemmän tai vähemmän minun tilanteessani olevaa, joka ei lakia olisi kannattanut.
Löytyy täällä ainakin yksi vela joka ei lakiehdotusta hyväksy. :)
Olen uskonnoton, vapaahetoisesti lapseton, kannatan tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia ja ystäväpiirissä monia homoja ja lesboja. Sukupuolineutraalia avioliittolakia EN kannata ja toivon sydämestäni, että lakiehdotus hylätään.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:25"]
Olen uskonnoton, vapaahetoisesti lapseton, kannatan tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia ja ystäväpiirissä monia homoja ja lesboja. Sukupuolineutraalia avioliittolakia EN kannata ja toivon sydämestäni, että lakiehdotus hylätään.
[/quote]
Miks ihmeessä?!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:25"]
[/quote]
Miks ihmeessä?!
[/quote]
Vaikka olen vela, en ole lapsivihaaja.
Vaikka vastustan sukupuolineutraalia avioliittolakia, en ole homofobi.
Argumentit avioliittolakia vastaan ovat huomattavasti voimakkaammat ja paremmin perustellut, kuin puolesta. Erityisesti sen suhteen, että otetaa lasten oikeudet huomioon: oikeus isään ja äitiin. Sukupuolineutraali avioliittolaki täysin mitätöisi tämän oikeuden ja asettaisi äiti-äiti parit ja isä-isä parit täysin samalle viivalle äiti-isä parien kanssa, ja tämä on väärin niin monella tavalla lasten terven kasvun ja kehityksen kannalta, että on jo riittävä peruste vastustamaan avioliittolakia.
Sitä paitsi mielestäni ei ole oikein, että pikkuruinen seksuaalivähemmistö alkaa sanelemaan enemmistölle, miten meidän täytyy avioliittomme määritellä. Ja sehän joudutaan määrittelemään kokonaan uudestaan, jos laki menee läpi. En usko, että vaatimuslista jää tähän. Ensin vaadittiin rekisteröitynyttä parisuhdetta, nyt se ei kelpaakaan ja pitää määritellä avioliitto uusiksi, kohta sekään ei riitä...
Terv. yksinhuoltajaäidin kasvattama vela.
Lisää aiheesta lapset homoparien kasvattamina: http://www.frc.org/issuebrief/new-study-on-homosexual-parents-tops-all-previous-research
Ja vähän provoa päälle: http://images.sodahead.com/profiles/0/0/3/5/6/1/3/6/1/homosexual-pedophile-child-sodomy-sex-105715357192.jpeg