Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentoiko teidän lapset tuota lakiäänestystä mitenkään?

Vierailija
28.11.2014 |

Minä satuin olemaan koneella ja luin juuri Hesarin sivuilta juttua pian alkavasta äänestyksestä, kun 7-vuotias lapseni tuli selän taakse kyselemään, mitä luen. Näytin sivulta kuvan eduskunnan salista ja kerroin, että eduskunnassa äänestetään kohta siitä, saako mies mennä miehen kanssa naimisiin tai nainen naisen kanssa.

Lapsi ei kommentoinut asiaa mitenkään (odotetusti oikeastaan, asiassa ei liene hänelle mitään ihmeellistä). Jännä ajatella, että hänelle tuo asia tulee olemaan aikuisena itsestäänselvyys.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotias kommentoi kysyttäessä: "Häyvy".

Vierailija
2/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn teiltä, alapeukuttajat, että oisko se sitten yläpeukun paikka, jos lapset kommentoisivat vaikka että "palakoot iljetykset helvetin tulessa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanhempi lapsistani (26v) oli hyvin harmistunut ja nuoremman (18v) kanssa en ole tänään vielä ehtinyt asiasta jutella.

Vierailija
4/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vee totesi että eikö ne nyt sitten oo saanu mennä naimisiin? Kun sanoin ei, niin, hän totesi että onpa ollu outoa. Meillä on kyllä lähipiirissä homoja ja lesboja, joten ihan tavallinen asia kyseessä

Vierailija
5/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut lakiäänestys, tässä äänestettiin vasta aloitteesta. 

Vierailija
6/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä itsestään selvää.

Sitäpaitsi ei tuon ikäinen lapsi vielä ymmärrä.

Vierailija
7/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin kolmevuotialle, että tulevaisuudessa perheessä voi olla vaikka kaksi äitiä ja lapset. (Voi toki olla jo nytkin mutta meidän tuttavapiirissä ei sateenkaariperheitä satu olemaan)

Lapsi kysyi, että voiko olla myös äiti ja isä edelleen. Vastasin että kyllä, jokainen voi valita itse. Lapsi ehdotti, että sitten voisi olla vaikkapa kaksi äitiä, kaksi isää ja kaksi lasta. Minä myönsin, että niin voisi.

Vierailija
8/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ovat tulokseen tyytyväisiä, tätä toivoivatkin.

Vierailija
9/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaiset saivat opettajalta luvan seurata puhelimitse äänestystä. Kovasti hurrasivat lopputulokselle. Tuleville aikuisille tällaiset homofobikeskustelut ovat aika outoja.

Kyllä asenteet muttuvat, vaikkakin hitaasti.

Vierailija
10/10 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maininnut lapsille asiaa ollenkaan. Miksi ihmeessä tekisin heille numeron siitä, että asia on nyt näin kuin on?

Tulevaisuudessa kun huomaavat ihmetellä, että täh, eikö muka homot ole aina saaneet mennä naimisiin voin kertoa kuinka omaa sukunimeä ei saanut pitää silloin kun minä olin lapsi.

Niin se maailma muuttuu.