Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu vuokrapaikkaan?

Vierailija
28.11.2014 |

Olin haastattelussa vuokrafirmassa, joka kesti van 15min! Tavallisesti työhaastattelut ovat kestäneet lähemmän tunnin. Johtuiko keston lyhyys siitä, että olin ihan todella sopimaton paikkaan, vai halusiko firma vain tsekata, että olen ihan tolkun ihminen? Ihan hämmentynyt fiilis!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, että noita rekryfirmoja tulee ku sieniä sateella. ja niillä on ihan järkkyjä nimiä! :D

Vierailija
2/11 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:28"]

Et saa työtä. Vuokrafirmat vain kusettaa ja keräävät reserviä. Baronassa yksi haastattelija kertoi heillä olevan 400000 ihmisen tiedot. Mahtaako olla edes laillista...

[/quote]

No joo. Minä hain yhden toisen firman kautta jotain paikkaa. Kun sain töitä, poistin hakemuksen. Sitten jouduin hakemaan uudestaan töitä, kyseisen firman kautta tuli mielenkiintoinen paikka vastaan. Tein kaksi tuntia hakemusta ja lähetin sen, kun olin avannut tilini uudestaan.
Haastattelussa sitten kävi ilmi, että haastattelijalla oli tulostetuna vanha hakemukseni, jonka olin jo poistanut, eikä ollut edes nähnyt uutta hakemustani...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:04"]Jep, kun viimeksi olin Baronan haastattelussa, haastattelijana toiminut tradenomitypy ei tiennyt yhtään mitään työstä. Firman sentäänt tiesi, muttei osannut vastata mihinkään työtehtäviä koskeviin kysymyksiin. Todella ammattimaista.
[/quote]

Esittäytyikö haastattelija: Moi, olen Typy Tradenomi :D

Vierailija
4/11 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vuokrafirman haastattelussa saatetaan tehdä vain karkea esikarsinta eli tsekataaan paperit, ulkonäkö ja käytös. Moni menee mappi ööhön jo siinä, mutta sinä varmaan olit ihan jees.

Vierailija
5/11 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis aiemmin hakenut vuokrafirman kautta työtä. Kyseessä ihan tavallinen toimistotyö ja olen ihan täysipäinen tyyppi.

Vierailija
6/11 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vastaavie kokemuksia tai tietoa asiasta?

Vierailija
7/11 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa työtä. Vuokrafirmat vain kusettaa ja keräävät reserviä. Baronassa yksi haastattelija kertoi heillä olevan 400000 ihmisen tiedot. Mahtaako olla edes laillista...

Vierailija
8/11 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä että ne haastattelijat ei tiedä mistään mitään, nuoria junnuja kaikki. Okei, kerran oli vuokrapaikassa haastattelu joka oli ihan oikean työhaastattelun tapainen, mutta muuten ne on ollu vaan sitä että no, miten pääsisit kulkemaan tänne ja kerropa itestäs jotain.

kun jos et ookaan hyvä, ne voi vaan potkia sut heti pihalle siitä työstä.

Vierailija
9/11 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:29"]

Se johtuu siitä että ne haastattelijat ei tiedä mistään mitään, nuoria junnuja kaikki. Okei, kerran oli vuokrapaikassa haastattelu joka oli ihan oikean työhaastattelun tapainen, mutta muuten ne on ollu vaan sitä että no, miten pääsisit kulkemaan tänne ja kerropa itestäs jotain.

kun jos et ookaan hyvä, ne voi vaan potkia sut heti pihalle siitä työstä.

[/quote]

Siis juuri noin se haastattelu menikin! Haastattelija kysyi, että löysitkö helposti ja sitten juurikin piti kertoa itsestä. Haastettelija katsoi työtodistukseni, jotka oli pyydetty ottamaan mukaan ja sitten muutama small talk hymynä ja se oli siinä! Mutta haastattelija oli kyllä +40 nainen, ei mikää nuori jantteri.

-ap

Vierailija
10/11 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä itselläni nykyisen työpaikankaan haastattelussa turhia höpisty. Nopeasti oli sekin ohi, vaikkei nyt ehkä ihan vartissa, mutta reilu 20 minuuttia korkeintaan. Eikä siis ollut vuokrafirma.

Vierailija
11/11 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kun viimeksi olin Baronan haastattelussa, haastattelijana toiminut tradenomitypy ei tiennyt yhtään mitään työstä. Firman sentäänt tiesi, muttei osannut vastata mihinkään työtehtäviä koskeviin kysymyksiin. Todella ammattimaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme