pakottaminen työn vaihtoon
Onko pakko hakea uutta työtä? Olen kuullut useaan otteeseen kavereiltani ja sukulaisiltani, että olisin juuttunut työhöni, olen ollut samassa paikassa useita vuosia. Itse en haluaisin vaihtaa, koska pidän työstäni ja muutkin edut ovat hyvät.
Onko kyseessä vain muiden katkeruus vai mikä, kun kuulen tuota harva se päivä. Työpaikka on lisäksi melko vakaa ettei irtisanomisuhkaa juurikaan ole. En usko, että elämäni muuttuisi onnellisemmaksi työpaikan vaihdoksella. Nyt on tutut työkaverit sopiva työmatkakin. En ole mikään uraihminen, joka tavoittelisi jotain hirmu palkkaa.
Kommentit (2)
Miksi vaihtaa toisten mielipiteiden vuoksi? Olet tyytyväinen työhösi ja työmatkaan. Anna toisten vaan olla kateellisia. Jos vihdat, on pelkona että uudessa paikassa ne työt loppuvat lyhyeen ja ei sillä työttömyysavustuksella ja sosiaaliavustuksella rikastumaan pääse. Tuoko se raha onnea?
EI sun pakko ole.
Mutta tottahan se on, että 10 vuoden tähtäimellä viisaista työpaikanvaihdoista on todennäköisesti ihan oikeasti huomattavaa taloudellista hyötyä. Eli älä valita, kun nyt tekemiesi valintojen takia 10 vuoden päästä sun kaverit on sua rikkaampia.