Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloa! Ystäväni perustelu homoliittojen puolesta:

Vierailija
28.11.2014 |

"No ei mulla mitään mielipidettä asiasta ole, mutta pakko kai sitä on kannattaa kun muutkin kannattaa. En kehtaa olla eri mieltä!"

Ja kyseessä koulutettu lähes nelikymppinen nainen! Mieluummin vaikka vastustan kuin olen tuota mieltä ja kuljen perässä kuin lammas. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:12"]

Ymmärrän ystävääsi. Sukupuolineutraalista avioliittolaista ei saa olla neutraalia mielipidettä, vaikka lähipiirissä ei olisi ensimmäistäkään homoa tai lesboa eikä asia näin ollen koskettaisi millään tavalla. Asiasta vouhkaaminen on mielestäni niin rasittavaa, että voisin jo sillä perusteella vastustaa asiaa.

[/quote]

eli et ymmärrä rasismin vastustajia niiden kohdalla, joilla ei ole mustia kavereita!

Vierailija
2/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homorummutus tehoaa koska mediassa ei ole yhtään heteroa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:38"]

"No ei mulla mitään mielipidettä asiasta ole, mutta pakko kai sitä on kannattaa kun muutkin kannattaa. En kehtaa olla eri mieltä!"

Ja kyseessä koulutettu lähes nelikymppinen nainen! Mieluummin vaikka vastustan kuin olen tuota mieltä ja kuljen perässä kuin lammas. 

[/quote]

No jos toi on sun syysi vastustaa, niin et sä ole kyllä yhtään sen parempi. Yhtä noloja molemmat.

Vierailija
4/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sä ystävällesi joku perustelu miksi pitää vastustaa koska hän kerran ei itse sitä osaa keksiä.

Vierailija
5/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä siis kannatan, mutta en sen perusteella "kun muutkin".  T. ap

Vierailija
6/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli rehellinen, sitä minä arvostan.

Vierailija
7/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ystävääsi. Sukupuolineutraalista avioliittolaista ei saa olla neutraalia mielipidettä, vaikka lähipiirissä ei olisi ensimmäistäkään homoa tai lesboa eikä asia näin ollen koskettaisi millään tavalla. Asiasta vouhkaaminen on mielestäni niin rasittavaa, että voisin jo sillä perusteella vastustaa asiaa.

Vierailija
8/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. "Ärsyttää koko aihe niin ihan kiusallani vastustan" taas on ihan validi perustelu, ainakin meidän viisivuotiaan mielestä, kun yritetään saada maistamaan porkkanaa.

Vierailija
9/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuten mitään vastaan, mutta että homot ja lesbot sais adoptio-oikeuden...se on eri juttu jos vanhemmat eroaa ja toinen löytää samaa sukupuolta olevan kumppanin, silloin adoptoikoon..mutta että viaton lapsi annettais kahden miehen tai kahden naisen perheeseen :/

Vierailija
10/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:20"]

.mutta että viaton lapsi annettais kahden miehen tai kahden naisen perheeseen :/

[/quote]

Niin, mitä sitten? Oletko sä niitä jotka luulee että homoseksuaali = pedofiili ja että homot ei tee mitään muuta kuin panee kaikkea mikä liikkuu, vielä sen lapsen nähden?

Vierailija
11/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, ihanko tosissasi kuvittelit seuraavan vuoden sisällä kaikkien homo- ja lesboparien saavan adoptiolapsen, ellei kolmeakin?

Osissa maissa on lainsäädännöt näiden suhteen, eli lasta ei luovuteta adoptioon sateenkaariperheeseen. Toiseksi, onko Sinulla mitään ideaa, kuinka vaikea, pitkä ja raskas koko adoptioprosessi on? Monien vuosien työ.

Vierailija
12/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:20"]

n..mutta että viaton lapsi annettais kahden miehen tai kahden naisen perheeseen :/

[/quote]

Lapsia elää sateenkaariperheissä jo arviolta 10 000, joissa monessa lapsi on hankittu kahden samaa sukupuolta olevan perheeseen. 

Vierailija
13/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joillekin ihmisille tämä asia on vaan semmoinen juttu joka ei herätä kovasti tuntoja. Niinkuin Jari Tervokin sanoi, että mitä miettimistä tässä muka on.. Toivon todella että laki menee läpi, vaikkei se minun arkeeni vaikuta millään tavalla. :)

Vierailija
14/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että saan alapeukkuja kommenttiini, mutta kertokaa miksi minun pitäisi erityisesti KANNATTAA asiaa, jota en myöskään vastusta? Miksi en saa sanoa, että minulle on aivan sama miten tässä käy?

Vierailija
15/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:38"]"No ei mulla mitään mielipidettä asiasta ole, mutta pakko kai sitä on kannattaa kun muutkin kannattaa. En kehtaa olla eri mieltä!"

[/quote]

Ootko pikkusen simppeli ap?

Vierailija
16/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:38"]

[/quote]

Ystävälläsi on nerokkaasti perusteltu mielipide:"En kehtaa olla eri mieltä joten olen samaa mieltä",voi elämä :D Luulisi olevan ihan OK,että ei ota kantaa ollenkaan,jos aihe ei kosketa millään tavalla.

Vierailija
17/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:12"]

[/quote]

Miksi ei saisi olla neutraalia mielipidettä? Minä en ainakaan ota kantaa suuntaan enkä toiseen,ja vastaan niin jos joku kysyy.Muuten kyllä ärsyttää tämä ylenpalttinen vouhotus aiheesta.

Vierailija
18/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:25"]

9, ihanko tosissasi kuvittelit seuraavan vuoden sisällä kaikkien homo- ja lesboparien saavan adoptiolapsen, ellei kolmeakin?

Osissa maissa on lainsäädännöt näiden suhteen, eli lasta ei luovuteta adoptioon sateenkaariperheeseen. Toiseksi, onko Sinulla mitään ideaa, kuinka vaikea, pitkä ja raskas koko adoptioprosessi on? Monien vuosien työ.

[/quote]

Tällä argumentilla nyt kovasti ratsastetaan, että eivät homot kuitenkaan saa adoptoida, koska muut maat eivät salli. Pahoin pelkään, että tulevaisuudessa esimerkiksi Suomen sisäiset adoptiot on pakko hyväksyä myös homopareille, jos sukupuolineutraali avioliitto on kirjattu lakiin. Muutoin homoparit syyttävät syrjinnästä, vaikka esim. adoptioon antavan äidin toive olisi saada lapsi heteroperheeseen. Sillä, että joku asia esitetään "liki mahdottomana" lakimuutoksesta huolimatta yritetään saada läpi asioita, jotka vaikuttavat paljon laajemmalle, kuin kukaan osaa tällä hetkellä kuvitellakaan.

Tässä nauretaan nyt päin naamaa Jumalan luomistyölle (sukupuolten erojen häivyttäminen) ja jumalan ja ihmisen välistä suhdetta kuvaavalle instituutiolle (avioliitto). Samalla tavoin Jumalalle naureskeltiin Nooan aikaan, mutta miten kävi? Nooa säilyi perheineen ja muu maailma tuhoutui vedenpaisumuksessa. Mutta niin se menee raamatun ennustusten mukaan: Jumalan sana on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat. Toivottavasti moni kuitenkin tekee parannuksen ja löytää yhteyden Jumalaansa <3

Vierailija
19/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kai ymmärrät, että "Mieluummin vaikka vastustan kuin olen tuota mieltä ja kuljen perässä kuin lammas" on aivan yhtä huono perustelu negatiiviselle kannalle kuin "ei mulla mitään mielipidettä asiasta ole, mutta pakko kai sitä on kannattaa kun muutkin kannattaa" on positiiviselle kannalle? Molemmat perustuvat täysin siihen, mitä muut tekevät/ovat tekemättä.

Vierailija
20/26 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:59"]

Ja minä siis kannatan, mutta en sen perusteella "kun muutkin".  T. ap

[/quote]

No hienoa, mitali tulee postissa. Sinulla on sitten paremmat syyt kannattaa kuin kaverillasi, jolle asialla ei taida olla suuremmin merkitystä.

Aloitusviestistä välittyy kuva siitä, että vastustaisit sen takia, että sanot "mieluummin vaikka vastustan kuin olen tuota mieltä". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi