Pitsa täyte ehdotuksia.
Meillä pitsa perjantai. Uusia täytteitä kaipaisin. Kyllästynyt ainaiseen jauheliha,kana-feta,ilmakuivattu kinkku täytteisiin. Jotain muuta välillä mikä maistuu lapsillekin. Teettekö itse tomaattikastikkeen vai valmiina? Entä mitä juustoa?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Pizzan täytteissä tärkeintä on tuoreus. Eli jos sinne laittaa herkkusieniä, niin ne eivät tule mistään purkista. Niin kuin ei tule paprika tai valkosipulikaan. Kinkku ostetaan tuoreena, pilkotaan itse siitä palasta, eikä osteta mitään valmista suikaletta. Tomaattimurska tehdään itse, ei osteta säilykkeenä. Siinä on hyvät lähtökohdat.
Juuri näin.
Me tehdään tomaattikastike itse. Valkosipulia ja oliviöljyä kattilaan, lisäksi tomaattikuutioita, tomaattipyrettä, basilikaa, balsamicoa, suolaa, sokeria ja pippuria. Ei tarvi kauaa keitellä.
Tämä oli järkevä keskustelu. Hirveästi ei näkynyt ehdotuksia täytteeksi, ei ainakaan hyvällä äidinkielellä!
Sikanauta, jalapeno, paprika, ananas valkosipuli, oregano, juusto, tomaattikastike lidlin tuubista, johon valkosipuli, öljy ym yrtit sekoitettu.
Yhdys sana oppi soppa kuutio piztsa päällinen
tonnikala, sinihomejuusto, punasipuli, ananas. Näillä mennään useimmiten.
Yhdys sana ehdotuksia:
pitsatäyte-ehdotuksia
pitsaperjantai
elämämkoulu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizzan täytteissä tärkeintä on tuoreus. Eli jos sinne laittaa herkkusieniä, niin ne eivät tule mistään purkista. Niin kuin ei tule paprika tai valkosipulikaan. Kinkku ostetaan tuoreena, pilkotaan itse siitä palasta, eikä osteta mitään valmista suikaletta. Tomaattimurska tehdään itse, ei osteta säilykkeenä. Siinä on hyvät lähtökohdat.
Juuri näin.
Me tehdään tomaattikastike itse. Valkosipulia ja oliviöljyä kattilaan, lisäksi tomaattikuutioita, tomaattipyrettä, basilikaa, balsamicoa, suolaa, sokeria ja pippuria. Ei tarvi kauaa keitellä.
Tomaattikastiketta ei tarvi keitellä lainkaan. Ihan kylmänä tulee hyvä. Se on sitten makuasia, mitä siihen laittaa. Itse laitan purkin Mutti-tomaattimurskaa, ruokalusikallinen pyreetä, loraus hyvää oliiviöljyä, basilikaa, sokeria, suolaa ja välillä myös pari kynttä valkosipulia murskattuna. Nämä vaan kylmänä sekaisin ja se on siinä. Tuosta annoksesta tulee juuri sopivasti kahteen pellilliseen kastikkeet.
Joo, en ollut minäkään kovin hyvä kieliopissa, mutta noi yhdyssanat on huippu! Sori vaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Tomaattikastiketta ei tarvi keitellä lainkaan. Ihan kylmänä tulee hyvä. Se on sitten makuasia, mitä siihen laittaa. Itse laitan purkin Mutti-tomaattimurskaa, ruokalusikallinen pyreetä, loraus hyvää oliiviöljyä, basilikaa, sokeria, suolaa ja välillä myös pari kynttä valkosipulia murskattuna. Nämä vaan kylmänä sekaisin ja se on siinä. Tuosta annoksesta tulee juuri sopivasti kahteen pellilliseen kastikkeet.
Hirveä määrä kastiketta!
Edellisessä oli tomaattia. Ei tomaattimurskaa.
Jos tekisin kastilkeen murskasta, keittelisin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Pitsatäyte-ehdotuksia on yhdyssana.
Pizzatäyte-ehdotus: kanaa, ananasta ja katkarapuja sekä luonnollista juustoa ja tomaattikastiketta.
jauhelihaa, salamia, chilipepperonea, sipulia, valkosipulia, mexicana kastike
-Mies
Vierailija kirjoitti:
jauhelihaa, salamia, chilipepperonea, sipulia, valkosipulia, mexicana kastike
-Mies
ääni tälle
Sienet on hyviä ja samoin savustetut simpukat sopii pitsaan erinomaisesti.
Pohjalle Muttin tomaattimurskaa
Päälle juustoraastetta, mozzarellaa
Sitten ne täytteet