Onko ihan ok miten mies välillä puhuu minulle?
Onko teistä ihan ok, että mies välillä suuttuessaan puhuu minulle mm. turpa kii ämmä! painu vittuun siitä! yms? Tätä ei tapahtu jatkuvasti mutta aina välillä.
Koen tuollaisen kielenkäytön TODELLA loukkaavana.
Onko teistä ihan "normaalia" jos mies suuttuessaan puhuu noin eli olenko vain herkkähipiäinen kun en siedä, että minulle puhutaan tuohon sävyyn vai käyttätyykö mieheni sopimattomasti? Puhuuko teidän miehenne noin joskus teille suuttuessaan? Ja mitä tekisitte jos miehenne puhuisi teille noin?
Ja kyllä olen sanonut hänelle asiasta miltä minusta tuntuu mutten ole saanut juuri mitään kommenttia asiaan.
Kertokaa mielipiteitänne asiasta!
Kommentit (29)
Mun exä puhui noin. Lehmä, huora jne... Enkä kyllä ollut kumpaakaan enkä koskaan nimitellyt miestä. Nykyinen mies ei noin puhu enkä kyllä sellaista sietäisikkään. Mikään ei vaan oikeuta puhumaan toiselle rumasti!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:16"]
Öh kyllä minä käytän ihan samanlaisia ilmauksia jos meillä on jostain riitaa tai jos nainen jatkuvasti nalkuttaa. En sano kohteliaasti enää muutaman kerran jälkeen, jos ei näytä tehoavan.
[/quote]
No mkset vaikka lähde ulos tai jotain, jos toinen on niskassa. Jos teillä on noin vaikeaa, pitäisi varmaan puhua ihan muutenkin vakavasti asioista ja suhteen tulevaisuudesta. Mielestäni karkea kielenkäyttö on merkki siitä että hampaankolossa on vihaa ja katkeruutta joista ei osata puhua, voi tietysti olla lapsuudenkodin perintöä, mutta haluatteko todella sellaista jatkaa kotona ja opettaa lapsillekin.
[/quote]
Ongelma on se, että naisen kanssa ei voi rakentavasti keskustella mistään, kun hän on tuolla päällä. Vaikka sanoisin montakin kertaa ystävällisesti, etten halua puhua jostain tms., ei se auta. Siksi solvaaminen on ainut keino saada hänet lopettamaan.
[/quote]
No ehkä säkin olet väärän naisen kanssa, jos se saa susta esiin pahemmat puolesi. Kuitenkin itse vastaat omasta suustasi mitä sieltä päästät. Nainen kyllä lopettaa jos panet oven kiinni ja menet ulos. Varmista että sulla on oikeasti aikaa myös kuunnella sitä itse asiaa. Joskus nalkutus johtuu siitä että mies ei ikinä kuuntele, lähtökohtaisesti aina sivuuttaa. En puolusta nalkutustakaan, mutta jokuhan siinä kommunikaatiossa teillä mättää. Kokeilkaa vaikka vaihteeks sähköpostia jos tuntuu että puhuminen menee solvaamiseksi ja natkutukseksi.
no ehkä ihan satunnaisena "hairahduksena" ottaisin ok, koska itsekin välillä suuttuessa puhun mitä sylki suuhun tuo. Mutta mikään päivittäinen tai edes viikottainen puhetapa toi ei voi olla, lähinnä yksittäisiä suuttumisia vuosien varrella. Joskus jopa joky riitamme on loppunut tuollaiseen luokattomaan heittoon, koska sen jälkeen alkaa naurattaa, ja saa puhuttua niistä todellisista murheista, mitä se vitun ämmä pitää sisällään.
Mutta siis olen kyllä sitä mieltä, että ehdottomasti tunteensa pitää ja saa näyttää ja nimenomaan sanallisesti, eikä vaan padota kaikkea paskaa sisälleen. Mulle saa mies sanoa ja mä saan sanoa sille, kaiken, rehellisesti. Ja kyllä mun miehellä saa olla tunne että "vitun ämmä, kaikki on paskaa ja se on sun syys"... siis tietenkään sen elämä ei a) ole paskaa ja b) se ei ole mun syy, jos väsyttää ja huono päivä, mutta joskus saa tunta siltä! Eikö teistä koskaan tunnu?
olen sitä mieltä että ihmiset tunnistavat huonosti omat ja toistensä todelliset tunteet ja jopa avioliitossa patoavat sisälleen asioita, joita eivät saa kakistettua ulos. "Vitun ämmä" on ihan hyvä keskustelunavaus, siitä päästään sitten siihen, että mikä miehen mieltä painaa. Kyllä mä olen sanonut miehelle esim: sä olet pönttö, vihaan sua, paskiainen jne... ja kyllä hän tietää, että mitään noista en pohjimmiltani tarkoita, vaan mulla on silloin murheita, jotka pitää ratkaista ja mä tarvitsen hänen apuaa ja panostaa niiden ratkaisuun ja perheen pyörittämiseen.
Jättäisin miehen, joka käyttää sanaa vittu. Alatyylisen karkea sana, jota käyttävät vain huonoissa perheissä kasvaneet ihmiset.
Toivottavasti teillä ei ole lapsia.
Ei ole ok, mutta minulle tuli ensimmäisenä mieleen että onkohan sulla tapana jäkättää ja jäädä siihen vierelle vaikka toinen on ilmaissut että tarvitsee nyt omaa tilaa? Ei sekään ole ok.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:37"]
Ei hyväksytä. Meillä ei kummallakaan ole tapana karjua mitään vittuja ja ämmiä ja turpatukkoja vaikka olisi kuinka vihainen. Sellaista mallia ei ole ollut kummankaan kotona, eikä ole meidänkään. Vihaisena voi sanoa vaikka että nyt en jaksa kuunnella enää yhtään, puhutaanpa tästä kun ollaan vähän mietitty juttuja. Tai että nyt ollaan hiljaa ja rauhoitutaan ja jutellaan sitten.
[/quote]
Ja sitten kun ei olla hiljaa eikä rauhoituta eikä mietitä?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:37"]
No ehkä säkin olet väärän naisen kanssa, jos se saa susta esiin pahemmat puolesi. Kuitenkin itse vastaat omasta suustasi mitä sieltä päästät. Nainen kyllä lopettaa jos panet oven kiinni ja menet ulos. Varmista että sulla on oikeasti aikaa myös kuunnella sitä itse asiaa. Joskus nalkutus johtuu siitä että mies ei ikinä kuuntele, lähtökohtaisesti aina sivuuttaa. En puolusta nalkutustakaan, mutta jokuhan siinä kommunikaatiossa teillä mättää. Kokeilkaa vaikka vaihteeks sähköpostia jos tuntuu että puhuminen menee solvaamiseksi ja natkutukseksi.
[/quote]
Ei lopettanut, tuli perässä ja jatkoi naputusta, meni sitten pihalle tai toiseen huoneeseen.
t:10
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:10"]
Onko teistä ihan ok, että mies välillä suuttuessaan puhuu minulle mm. turpa kii ämmä! painu vittuun siitä! yms? Tätä ei tapahtu jatkuvasti mutta aina välillä.
Koen tuollaisen kielenkäytön TODELLA loukkaavana.
Onko teistä ihan "normaalia" jos mies suuttuessaan puhuu noin eli olenko vain herkkähipiäinen kun en siedä, että minulle puhutaan tuohon sävyyn vai käyttätyykö mieheni sopimattomasti? Puhuuko teidän miehenne noin joskus teille suuttuessaan? Ja mitä tekisitte jos miehenne puhuisi teille noin?
Ja kyllä olen sanonut hänelle asiasta miltä minusta tuntuu mutten ole saanut juuri mitään kommenttia asiaan.
Kertokaa mielipiteitänne asiasta!
[/quote]
Tiedät aivan hyvin itsekin ,ettei sellainen kielenkäyttö PUOLISON ole milloinkaan oikein! (OIKEINHAN SE EI ,NORMAALEISSA KANSSAKÄYMISTILANTEISSA OLE KENENKÄÄN KANSSA)
Puhut asiasta miehellesi ja teet hänelle selvin sanoin ja tinkimättömän varmalla äänensävyllä ja harkitulla esiintymiselläsi selväksi,että jos kuulet hänen suustaan vielä yhdenkään kerran noita ilmaisuja sinua kohtaan ,panet avioeroprosessinne HETI alulle ja että olet ajatellut sitä mielessäsi jo pitkään.
Eli teet hänelle selväksi, että näin ei voi jatkua ja että ellei muutosta tule on edessä enää MUUTTO
...tai alistu sitten vain elämään loppuikäsi (tai aina siihen saakka kun hän saa päähänsä jättää sinut jonkun nuoremman takia) miehesi täydelliseen mielivaltaan ja siitä kärsimiseen...
Siinä ovat nyt vaihtoehtosi tässä tilanteessasi- enää...
Valinnan teet kuitenkin itsesi (ja mahdollisten lastesi puolesta)
SINÄ itse eikä kukaan toinen voi sitä puolestasi tehdä-miehesi kaikkein vähiten...
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:16"]
Öh kyllä minä käytän ihan samanlaisia ilmauksia jos meillä on jostain riitaa tai jos nainen jatkuvasti nalkuttaa. En sano kohteliaasti enää muutaman kerran jälkeen, jos ei näytä tehoavan.
[/quote]
No mkset vaikka lähde ulos tai jotain, jos toinen on niskassa. Jos teillä on noin vaikeaa, pitäisi varmaan puhua ihan muutenkin vakavasti asioista ja suhteen tulevaisuudesta. Mielestäni karkea kielenkäyttö on merkki siitä että hampaankolossa on vihaa ja katkeruutta joista ei osata puhua, voi tietysti olla lapsuudenkodin perintöä, mutta haluatteko todella sellaista jatkaa kotona ja opettaa lapsillekin.
[/quote]
Ongelma on se, että naisen kanssa ei voi rakentavasti keskustella mistään, kun hän on tuolla päällä. Vaikka sanoisin montakin kertaa ystävällisesti, etten halua puhua jostain tms., ei se auta. Siksi solvaaminen on ainut keino saada hänet lopettamaan.