Onko ihan ok miten mies välillä puhuu minulle?
Onko teistä ihan ok, että mies välillä suuttuessaan puhuu minulle mm. turpa kii ämmä! painu vittuun siitä! yms? Tätä ei tapahtu jatkuvasti mutta aina välillä.
Koen tuollaisen kielenkäytön TODELLA loukkaavana.
Onko teistä ihan "normaalia" jos mies suuttuessaan puhuu noin eli olenko vain herkkähipiäinen kun en siedä, että minulle puhutaan tuohon sävyyn vai käyttätyykö mieheni sopimattomasti? Puhuuko teidän miehenne noin joskus teille suuttuessaan? Ja mitä tekisitte jos miehenne puhuisi teille noin?
Ja kyllä olen sanonut hänelle asiasta miltä minusta tuntuu mutten ole saanut juuri mitään kommenttia asiaan.
Kertokaa mielipiteitänne asiasta!
Kommentit (29)
Ei koskaan ole mulle puhuttu noin. Eroaisin, jos rupeaisi noin puhumaan. Ihan oikeasti. Parisuhteeseen ei kuulu tollanen kielenkäyttö. Se on toisen henkistä pahoinpitelyä.
Ei juma! Oletko nyt harkinnut ottaa eron tuon takia? Eihän se tietenkään kiva ole, että noin puhutaan, mutta suuttuessaan sitä tulee sanottua melkein mitä vaan eikä tuo mainittu ole todellakaan pahimmasta päästä. Hohhoijaa. Ei ihme että eroja tulee niin helposti :(
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:12"]
Ei koskaan ole mulle puhuttu noin. Eroaisin, jos rupeaisi noin puhumaan. Ihan oikeasti. Parisuhteeseen ei kuulu tollanen kielenkäyttö. Se on toisen henkistä pahoinpitelyä.
[/quote]
Miten sinulle tulisi ilmaista asia, jos haluaisin sinun olevan hiljaa ja menevän pois? Useimmiten Turpakiinniämmäjapainuvittuun! tulee vasta sen jälkeen kun toinen ei ole ollut hiljaa ja jättänyt rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:24"]
[/quote]
Miten sinulle tulisi ilmaista asia, jos haluaisin sinun olevan hiljaa ja menevän pois? Useimmiten Turpakiinniämmäjapainuvittuun! tulee vasta sen jälkeen kun toinen ei ole ollut hiljaa ja jättänyt rauhaan.
[/quote]
Ilmeisesti joillekin on normaalia puhua noin. Ei meille. Meillä sanotaan, että voitko olla hiljaa, en halua jutella tästä nyt. Vihjaatko että on ap:n vika että hänelle puhutaan noin?
Jos se loukkaa sinua, se ei ole hyväksyttävää.
Ei tuo minusta ole hyväksyttävää ollenkaan. Meilläkin mieheni kanssa vaikka tapeltaisiin kuinka rajusti niin kovimmat sanomiset on luokkaa "ole nyt hiljaa!!" "Mene pois mun silmistä!". Ei ole mikään tarve loukata toista vaikka olisi kuinka vihainen. Itsekin olen todella äkkipikainen mutta ei se tarkoita sitä että saan sen varjolla haukkua puolisoani.
Eipä taila sinulla koskaan käydä mielessä miltä sinun puheesi kuulostaa miehestä. Voi olla todella loukkaavaa ja ärsyttävää
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:24"]
[/quote]
[/quote]
Ilmeisesti joillekin on normaalia puhua noin. Ei meille. Meillä sanotaan, että voitko olla hiljaa, en halua jutella tästä nyt. Vihjaatko että on ap:n vika että hänelle puhutaan noin?
[/quote]
Kyllä vihjaan. Olen ollut suhteessa, jossa nainen ei ollut hiljaa useammista pyynnöistä johtuen ja tuli perässä jatkaen natkuttamista, vaikka useaan kertaan olin ilmaissut ihan nätisti että en juuri nyt halua puhua asiasta tai kuunnella hänen puhuvan asiasta, joten voisitko olla hiljaa.
Ei hyväksytä. Meillä ei kummallakaan ole tapana karjua mitään vittuja ja ämmiä ja turpatukkoja vaikka olisi kuinka vihainen. Sellaista mallia ei ole ollut kummankaan kotona, eikä ole meidänkään. Vihaisena voi sanoa vaikka että nyt en jaksa kuunnella enää yhtään, puhutaanpa tästä kun ollaan vähän mietitty juttuja. Tai että nyt ollaan hiljaa ja rauhoitutaan ja jutellaan sitten.
Kaikkea te naiset kyrvänhimossanne siedättekin. No, toisaalta, onhan se hyvä, että niille niljakkaimmillekin kuvotuksille löytyy patja.
Jotkut naiset himoitsevat naisvihamielisiä miehiä. Ilmeisesti se logiikka menee niin, et mä olen niinku siis jotain poikkeuksellista, kun tällainen mies, joka halveksii muita naisia, on kuitenkin minuna kanssani. Eli en ole niin kuin muut naiset. Olen melkein mies. Mies vitulla varustettuna. Onhan se jotain enemmän kuin pelkkä nainen.
Kyllä minä välillä viljelen vittua kun oikein kiristää.
En usko, että ihan syyttä käyttää tuommoista kieltä ellei sitten ole juoppo amis tms. Jos olet miehellesi tietoisesti tai tiedostamattasi loukkaava voit odottaa miehesi myös loukkaavan sinua.
Ei kukaan mies tuommoista kieltä käytä ellei nainen ole todella ärsyttävä.
Öh kyllä minä käytän ihan samanlaisia ilmauksia jos meillä on jostain riitaa tai jos nainen jatkuvasti nalkuttaa. En sano kohteliaasti enää muutaman kerran jälkeen, jos ei näytä tehoavan.
Jos olet nalkuttava lehmä en yhtään ihmettele miehen käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:16"]
Öh kyllä minä käytän ihan samanlaisia ilmauksia jos meillä on jostain riitaa tai jos nainen jatkuvasti nalkuttaa. En sano kohteliaasti enää muutaman kerran jälkeen, jos ei näytä tehoavan.
[/quote]
No mkset vaikka lähde ulos tai jotain, jos toinen on niskassa. Jos teillä on noin vaikeaa, pitäisi varmaan puhua ihan muutenkin vakavasti asioista ja suhteen tulevaisuudesta. Mielestäni karkea kielenkäyttö on merkki siitä että hampaankolossa on vihaa ja katkeruutta joista ei osata puhua, voi tietysti olla lapsuudenkodin perintöä, mutta haluatteko todella sellaista jatkaa kotona ja opettaa lapsillekin.
En sietäisi tuollaista kielenkäyttöä. Jättäisin miehen.
No en kyllä olisi päätynyt yhteenkään tuollaisen miehen kanssa.
No, mun mielestä ei ole luonnollista ja mä myös loukkaantuisin.Mun isä lapsuuden kodissa puhui vihaisena noin. Ja se on mun mielestä tosi ikävää. Ja lapsen näkökulmasta hyvin ahdistavaa. Ehkä sun mies on kuullut noita kotonaan.
Mulla on sellainen mies, joka ei nimittele mua. Mä en nimittele mun miestä myöskään. Eikä me oikeestaa kiroilla, paitsi silloin kun ottaa tosi paljon pattiin.
En tykkäisi yhtään, että minulle puhuttaisiin noin. Ei ole koskaan kukaan kyllä puhunutkaan. Kai olisin ihan järkyttynyt, jos mieheni käyttäisi tuollaista kieltä minulle puhuessaan.