Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervehditäänkö teidän kerrostalossanne?

Vierailija
04.10.2021 |

Kertokaa myös, jos tervehditte vain joitakin.

Meidän kerrostalossamme on vahva tervehtimiskulttuuri. Tervehdin myös niitä, jotka eivät osaa itse tervehtiä, paitsi joskus niitä ihan kaikista oudoimpia. Siis outoja sanan varsinaisessa merkityksessä.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä luikkijat jotka eivät pysty edes katsomaan päin, pärjäävät työelämässä?

Vierailija
42/88 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samat ihmiset moikkaa ja muutama jopa hymyilee. Ikävä kyllä on niitä nyrpeitäkin jotka eivät osaa tervehtiä ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin kaikkia porraskäytävässä, asuivat siellä tai eivät. En edes muista kaikkia naapureita ulkonäöltä, joten helpompi tervehtiä kaikkia, vaikka sitten olisivat jotain toisten asukkaiden vieraita. Postinjakajia, siivoojia ja ruokalähettejä tervehdin myös. Melkein kaikki vastaavat tervehdykseen, mutta päiväni ei ole pilalla, vaikka joku ei vastaisi.

En ole erityisen yhteisöllinen ja olen myös selkeästi introvertti, mutta minusta on vähemmän kiusallista ja kohteliaampaa tervehtiä kuin olla kuin ei huomaisikaan ja katsella seiniä. Oikeastaan yritän ehkä osaltani luoda sellaista kulttuuria, jossa aina tervehditään, koska se nyt on vaan helpompaa ja luontevampaa kuin miettiä sitä, että pitäisikö tervehtiä.

Vierailija
44/88 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi talo, kaikki samaan aikaan muuttaneita. Suurin osa moikkaa takaisin.

Vierailija
45/88 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan asunut kerrostalossa. Sellainen asuminen ei sovi ihmisille.

On kerrassaan vaivaton ja miellyttä, asumme uudessa hiljaisessa kerrostalossa ja viihdymme oikein hyvin. Autokin saatu talliin turvaan lumelta ja sateelta.

Vierailija
46/88 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vakituiset asukkaat, yksinasuvia nuoria miehiä lukuunottamatta, tervehtii.

Vierailija
47/88 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitan päivystämisen klo 3.30 rapun ulko-ovella ja tervehdin kaikkia jotka kulkee sisään tai ulos. Jos ei tervehdi niin tivaan tiukkaan sävyyn syytä moiseen moukkamaisuuteen ja sivitymättömyyteen. Pidän kirjaa kulkijoista ja mikäli rappuun tulee outoja/epäilyttäviä henkilöitä kysyn heiltä henkilöpaperit ja kirjaan ne ylös. Pihatalkoista poistan asukkaat jotka vain kärkkyy ilmaisia juomia ja ruokia eikä tee mitään. Ja kyllä olen vittumainen se kyylä naapuri joka jaksaa mussuttaa tyhjistä asioista. Nautinko tästä? Kyllä nautin ja suunnattomasti koska olen narsistinen persoona. Hyvää syksyä kaikille naapureille. T: Kyylä A-rappu as. 4

Vierailija
48/88 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin 50/50, itse tervehdin vain jos mua tervehditään. Rapussamme asuu myös ärsyttävä vanha pariskunta jotka kyttäämällä kyttäävät ja jäävät odottamaan jos vaikka kuulevat kun kävelen rappusia alas heidän kerrokseensa niin heidän on pakko päästä sanomaan "hei". Todella ahdistavaa ja ärsyttävää, yritän vältellä heitä parhaani mukaan.

Vierailija
49/88 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samat ihmiset moikkaa ja muutama jopa hymyilee. Ikävä kyllä on niitä nyrpeitäkin jotka eivät osaa tervehtiä ketään.

Ei ole mikään pakko tervehtiä täysin vieraita ihmisiä.

Vierailija
50/88 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä tervehtimispakkomielle on tullut? Kai se on jokaisen oma asia, jos ei halua tervehtiä. Jos on valinnut toisten mielestä epäkohteliaana olemisen, niin oma valinta on.

Ei sekään ole sen kohteliaampaa, että ahdistelee vieraita ihmisiä tervehdyksillään, vaikka niitä ei selvästi haluta. Jotain outoa huomion hakemista ja hallitsemisen halua? 

Vierailija
51/88 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se joka aina joutuu tervehtimään ekana, useimmat kyllä vastaavat. Kaikki naapurit on minua vanhempia.

Vierailija
52/88 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä luikkijat jotka eivät pysty edes katsomaan päin, pärjäävät työelämässä?

Itse en pärjää työelämässä, mutta tervehdin kyllä naapureita. Työelämässä ahdistavimpia oli ne ylimieliset tyypit jotka eivät koskaan edes vastanneet tervehdyksiin ja muutenkin suhtautuivat kuin halpaan makkaraan. Eipä paljoa kiinnosta se maailma.

Vierailija
53/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin kaikkia naitavan näköisiä naisia, jos pääsisi vaikka panemaan. Yleensä he eivät tervehdi minua, joten tuppaudun yleensä heidän eteensä jotta katsekontakti tapahtuu. Vanhuksia en tervehdi, koska heistä ei ole mitään hyötyä. Työikäisiä miehiä morjestan, josko heistä saisi apua esim. remonttiin tai pihakoivuja kaatamaan.

Vierailija
54/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin lähes kaikkia,

on vain yksi ukko meidän talossa jota en tervehdi. Koska hän pilasi jouluni juopotelemalla ja mesuamisella. ( hissi haisee hänen jäljiltään aina venäläiselle tupakalle ja vanhalle viinalle 😡).

Tervehdin niitäkin , jotka ei tervehdi,, syystä että, hyvä tapa ja kiusaantuvat ystävällisestä käytöksestä. ( paitsi sitä haisunäätä ukkoa ).

Osan kanssa juttelenkin, osakkaana on hieman pakkokin puhua talon asioista.

Vierailija
55/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tervehditään. Kuuluu hyviin käytöstapoihin!

Vierailija
56/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin kantakaupungissa ja moikkaan kaikkia jotka tulevat vastaan rappukäytävässä ja pihalla, olivatpa he sitten talon asukkaita tai eivät. Myös wolttikuskeja ja lapsia.

Vierailija
57/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
58/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introna ei huvita, miksi edes pitäiti tuntemattomia moikkailla?

Vierailija
59/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä tervehditään ja jutellaan välillä niitä näitä paitsi mun yläkerran tömistelijähuutajat, niistä tehty nyt ilmoitus ja eräs nuori tyttö joka ei ikinä moikkaa, mollottaa vaan. Hällä oli myös joskus poikaystävä joskus joka myös mollotti eikä tervehtinyt. Tosi outo pari oli. Nykyään möllöttää yksinään luukussaan eikä käy töissä. Jossain näköjään yritti käydä mutta pitäisi varmaan olla sosiaalinen.. 

Vierailija
60/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän