Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervehditäänkö teidän kerrostalossanne?

Vierailija
04.10.2021 |

Kertokaa myös, jos tervehditte vain joitakin.

Meidän kerrostalossamme on vahva tervehtimiskulttuuri. Tervehdin myös niitä, jotka eivät osaa itse tervehtiä, paitsi joskus niitä ihan kaikista oudoimpia. Siis outoja sanan varsinaisessa merkityksessä.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät tervehdi, minä tervehdin aina. Olen kiinnostunut enimmäkseen omista käytöstavoistani, koska vain niihin voin vaikuttaa. Sen vuoksi tervehdin, pidän ovea auki, harjaan lumet rapunoven edestä jos olen ekana paikalla, jne. Minusta on kovin lyhytkatseista tehdä asioita siksi, että muutkin tekevät tai että olettaa muiden tekevän. Usein niin toki tapahtuu, koska esimerkin voima on vahva, mutta minä teen asioita siksi että minulle tulee hyvä mieli kun toimin omien arvojeni mukaan. 

Vierailija
82/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan rapussa ja muuallakin kaikille tutun näköisille, joille se näyttäisi kelpaavan. Pääsee helpolla, ei tarvitse muuta  selittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla kanssa elämässä ongelma.

Vierailija
84/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Vierailija
85/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva taitaa omistaa kerrostaloa. 

Vierailija
86/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tervehdin ja tässä talossa missä asun niin lähes kaikki moikkaa takaisinkin, jotkut ehtii jopa ensin moikata:)

Yksi "möllykkä pariskunta" ei vastaa, mutta sitkeästi olen heillekin joka kerta kohdatessa tervehdyksen sanonut.

Niin, tuo "möllykkä pariskunta" ei ole koskaan tervehtinyt, mutta kerran kuulin että osaavat kuitenkin puhua ja kuulevat normaalisti.

Oli heidän Nissani juuttunut lumipenkkaan piha-alueella ja pyysivät minulta auton työntöapua...no, silloin sattuikin niin että minä en ollut kohteliaalla päällä ja "en kuullut" että puhuivat mulle ja kävelin ohitse...

Vierailija
87/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienillä paikkakunnalla ja kerrostalossa. Tervehdin kaikkia pihalla ja käytävässä kulkijoita. Täällä on myös tapana tervehtiä aamulla työmatkalla (kuljen kävellen töihin) vastaantulevia tuntemattomia. Jos tapaat jonkun kahtena peräkkäisenä aamuna, voit jo vaihtaa pari sanaa vaikka säästä. Tämän jälkeen olette jo tuttuja ja tervehditte esim. kaupassa tavatessa. Hyvän päivän tuttuja on siis tosi paljon. Et ehkä tiedä ihmisestä muuta kuin koiran nimen tai tiedät missä talossa asuu tai et edes sitä, mutta aina hymyillään kun tavataan. Vieraita myös autetaan. Hain kerran lenkin yhteydessä postista paketin, joka olikin painavampi kuin luulin. Eräs koiranulkoiluttaja näki minun puhkuvan pakettini kanssa ja kysyi minne asti olin menossa. Hän asui lähellä ja vei minut autollaan kotiin. Ihan tuntematon ihminen! 

Vierailija
88/88 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa rapussa tervehditään aina. Pihalla riippuu tilanteesta. Jos katseet kohtaa, niin vähintään nyökkään pihallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi