Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kauppalistassa lukee kerma mitä ostat kaupasta?

Vierailija
04.10.2021 |

Minulle se on kuohukerma, ellei lue muuta.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies on kirjoittanut listan niin kuohukermaa, äidille ruokakermaa, kaverille taas kaurakermaa. Tuntemattomalle veisin varmaan kuohukermaa jos en tietäisi tarvitseeko ruokaan vai leivontaan, ainakin jos listan muut asiat eivät anna kuvaa että olisi vegaani.

Vierailija
42/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mihin tarkoitukseen olisin käyttämässä sitä kermaa. Joko Arla Lempi ruokakermaa (ruoanlaittoon) tai sitten jotain laktoositonta vispikermaa (leivontaan, jälkiruokiin).

Minulla Arlan ruokakerma on juoksettunut liian usein ja en osta sitä enää ikinä. Valion ruokakermaa eivät ole tehneet sitä kertaakaan, vaan ovat olleet aina laadukkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakerma. Jos olisi tarve kuohukermalle, siinä listassa lukisi kuohukerma. 

Vierailija
44/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistaisin asian ja käyttötarkoituksen. Kävin korona-ajan alussa naapurin mummolle kaupassa ja häneltä sain juuri tällaisia epäselviä ostoslistoja.

Yksi juttu, joka piti tarkistaa, oli "perunoita". Ok, tiedän kyllä mitään ne ovat ja että yleisperuna on yleispätevä vaihtoehto, mutta silti tarkistin asian ja myös sen määrän. Omalle perheelle ostan samalla ainakin 3 kg perunoita, mutta entä mummolle? Syökö hän yksin, tuleeko perunat vain yhdelle aterialle vai useammalle tai haluaako hän tehdä ruokaa jopa niin paljon, että laittaa sitä pakastimeen? Mummo halusi tehdä silloin sitten isonhkon jauhelihakeiton ja pyyntö tarkentui 1,5 kg määräksi ja lajike olikin tarkka.

Sama juttu oli omenoilla. Tarkistin senkin asian onneksi. Mummo halusi muistaakseni 8 omenaa ja niiden tuli olla sitä mielilajiketta, eli Golden Deliciousta.

Jos tuo mummo olisi tilannut "kermaa", niin hän olisi tilannut joko ruokakermaa tai kuohukermaa. Ja senkin korkillisessa purkissa, ei revittävässä, sillä hän ei käyttänyt kaikkea kerralla.

Toki näin, mutta jos ei olisi mahdollisuutta tarkistaa asia niin mitä kermaa veisit?

En todennäköisesti veisi mitään jos jostain syystä listaa ei olisi mahdollista tarkistaa. Käykööt itse kaupassa tai tyytykööt siihen että jätän kerman ostamatta ja tuon vaikka eineksiä.

Vierailija
45/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies osaisi ostaa aina kuohukermaa. Siksi se on mun mies.

Vierailija
46/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain täysmaitoa, voita ja kuohukerermaa. Syödään hyvin ja nautitaan,

Vierailija
47/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu suolistolle, kun syödään tuollaista?

Siitä tulee p***aa

Vierailija
48/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee kahvikerma (kahviin) tai kuohukerma (ruuanlaittoon tai leivontaan).

Noi maustetut ruokakermat on jotenkin vetisiä. Jos haluan basilikakermaa, lisään hienonnettua basilikaa kuohukermaan. Jos yrttikermaa, lisään yrttejä. Joihinkin ruokiin, jos resepti niin neuvoo, käytän creme fraicheä.

Käytän kuitenkin aika harvoin kermaa ruuanlaitossa, makua saa usein hyvin mistä tahansa yrtistä, sitruunasta ja laadukkaasta oliiviöljystä.

Vierailija
49/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kookosmaitoa

Vierailija
50/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakerma

Vierailija
51/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohuokermaa luomuna <3

Vierailija
52/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohukermaa tai vispikermaa.

Jos siinä lukisi osta yököttävää limaa, niin ostaisin ruokakermaa / kaurakermaa.

Vierailija
53/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat mitä tahansa, joka on kermaa. Kasviversio ei kelpaa. Lue tuoteseloste, jos sinulla ei ole mitään käsitystä, mitä jääkaapissanne on tyypillisesti ollut.

Vierailija
54/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat mitä tahansa, jossa lukee kerma. Syyllistät sitten kirjoittajan, kun ei määritellyt tarkemmin. Kuten oikein tuossa tapauksessa onkin. Jos ohjeistaja tietää, mitä pitää olla, kertoo sen myös.

Vierailija
55/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat mitä tahansa, jossa lukee kerma. Syyllistät sitten kirjoittajan, kun ei määritellyt tarkemmin. Kuten oikein tuossa tapauksessa onkin. Jos ohjeistaja tietää, mitä pitää olla, kertoo sen myös.

Juuri niin. Jos pydetään tuomaan jogurttia/jugurttia/tms, onko siis aivan sama, tuoko litran maustamatonta vai litran mansikanmaulla maustettua; vai 6x2 dl purkkeja?

Vierailija
56/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu suolistolle, kun syödään tuollaista?

Siitä tulee p***aa

Samoin tapahtuu myös t a k a l i s t o l l e . Miten sitten etu-?

Vierailija
57/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoositonta kuohukermaa Lidlistä.

Vierailija
58/58 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lukee kahvikerma (kahviin) tai kuohukerma (ruuanlaittoon tai leivontaan).

Noi maustetut ruokakermat on jotenkin vetisiä. Jos haluan basilikakermaa, lisään hienonnettua basilikaa kuohukermaan. Jos yrttikermaa, lisään yrttejä. Joihinkin ruokiin, jos resepti niin neuvoo, käytän creme fraicheä.

Käytän kuitenkin aika harvoin kermaa ruuanlaitossa, makua saa usein hyvin mistä tahansa yrtistä, sitruunasta ja laadukkaasta oliiviöljystä.

Kuohukerma toimii kahvin kanssa oikeinkin hyvin.