Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko nuoren seksielämä vanhemmille?

Vierailija
27.11.2014 |

"Kuuluuko" vanhempien tietää perheen teinin seksielämästä? Kuuluuko se kasvatusvastuuseen, ja eikö se tieto riitä että seurustelee ja on vastuullinen?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu, enkä siitä kertonut. Nuorillakin on oikeus yksityisyyteen ja monet yksityisyyteen kuuluvat asiat on jopa lailla turvattu myös nuorille.

Vierailija
42/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, että teini itse katsoo olevansa siihen kypsä ja ymmärtää, että tuossa vaiheessa ei enää asuta vanhempien luona kuin pikkulapset vaan muutetaan omilleen. Seksi ei saa kuulua eikä "kuulua" vanhemmille, siksi omaan kämppään naimaan rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:26"]

"Kuuluuko" vanhempien tietää perheen teinin seksielämästä? Kuuluuko se kasvatusvastuuseen, ja eikö se tieto riitä että seurustelee ja on vastuullinen?

[/quote]

Kuuluu, koska vanhempi on vastuussa alaikäisestä lapsestaan. 

Vierailija
44/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu.

Vierailija
45/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksisuhteessa eletään oman katon alla ja siinä vaiheessa ei kuulu äitin enää opastaa.

Vierailija
46/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. t. 16v

Vierailija
47/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:29"]

Riittää, että teini itse katsoo olevansa siihen kypsä ja ymmärtää, että tuossa vaiheessa ei enää asuta vanhempien luona kuin pikkulapset vaan muutetaan omilleen. Seksi ei saa kuulua eikä "kuulua" vanhemmille, siksi omaan kämppään naimaan rauhassa.

[/quote]

Että heitetään vaan se yläkouluikäinen omilleen, kun erehtyi harrastamaan seksiä seurustelukumppaninsa kanssa, vai mitä?

Vierailija
48/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 4, eli kuuluu jos on alle 18v ja asuu kotona. Jos muuttaa omilleen jo sitä ennen ja huolehtii täysin omasta taloudestaan niin sitten erijuttu.

Vierailija
49/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu jos vanhemmat on viereisessä huoneessa ja on huono äänieristys talossa.

Vierailija
50/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:56"]

Samaa mieltä kuin 4, eli kuuluu jos on alle 18v ja asuu kotona. Jos muuttaa omilleen jo sitä ennen ja huolehtii täysin omasta taloudestaan niin sitten erijuttu.

[/quote]

Miksi teinin seksielämä mielestäsi kuuluu vanhemmille? Tietysti vanhemman on huolehdittava, että teini muistaa ehkäisyn eikä tee seksissä(kään) mitään sellaista mikä ei itsestä tunnu hyvältä, mutta voihan näistä valistaa jo ennen seksielämän aloittamista. Tai oikeastaan pitääkin valistaa. Mutta siis se itse seksielämä, miksi se kuuluisi vanhemmille?

Vierailija
51/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kyylävanhempien kannattaa pitää mielessä, että nuori harrastaa sitten salaa seksiä eikä luota teihin pätkän vertaa. Näin tein minä ja muutin omille 17vuotiaana, yksi syy oli se, että ei ollut oikeutta yksityisyyteen. En jaksanut sitä jatkuvaa kyyläämistä, tämä on myös vaikuttanut negatiivisesti  minun suhtautumisessa vanhempiin, en luota edes tänä päivänä heihin enkä kerro heille mitään yksityisasioita ja muutenkin välit on kylmät.

Vierailija
52/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse haluan tietää tulevaisuudessa, keiden kanssa alaikäiset tyttäret panevat ja mimmoisista pojista kyse (taustat etc)

Vierailija
53/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:07"]

[/quote]

Miksi teinin seksielämä mielestäsi kuuluu vanhemmille? Tietysti vanhemman on huolehdittava, että teini muistaa ehkäisyn eikä tee seksissä(kään) mitään sellaista mikä ei itsestä tunnu hyvältä, mutta voihan näistä valistaa jo ennen seksielämän aloittamista. Tai oikeastaan pitääkin valistaa. Mutta siis se itse seksielämä, miksi se kuuluisi vanhemmille?

[/quote]

No tuotahan minä juuri tarkoitin, että pitää neuvoa ja ohjata. Ja sikäli kuuluu myös, että kukas ne tippuri, kuppa, klamydia ym hoidot sitten maksaa jos lapsi on hurvitellut miten sattuu? Entäs pillrit, kondomit ja muut? Eli jos oletetaan että vanhempi on vastuussa lapsestaan niin mielestäni pitää olettaa myös että nuori keskustelee asioistaan vanhempiensa kanssa rehellisesti. En itse ainakaan suostuisi siihen että lapsi sais tehdä niinkuin huvittaa ja minun olisi sitten korjattava vahongot!

Vierailija
54/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis se itse seksielämä, miksi se kuuluisi vanhemmille?

[/quote]

Nykyaikaisissa taloissa ääneneristykset on sitä luokkaa, että kuuluuhan se.

Vierailija
55/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä muutaman kanssa, eli niin kauan kuin teinit samassa asunnossa asuvat niin tänne ei poikaystäviä yöksi tuoda. Omaan asuntoon voi sitten mennä kuksimaan niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
56/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:10"]

Teidän kyylävanhempien kannattaa pitää mielessä, että nuori harrastaa sitten salaa seksiä eikä luota teihin pätkän vertaa. Näin tein minä ja muutin omille 17vuotiaana, yksi syy oli se, että ei ollut oikeutta yksityisyyteen. En jaksanut sitä jatkuvaa kyyläämistä, tämä on myös vaikuttanut negatiivisesti  minun suhtautumisessa vanhempiin, en luota edes tänä päivänä heihin enkä kerro heille mitään yksityisasioita ja muutenkin välit on kylmät.

[/quote]

Eivät kaikki nuoret koe huolenpitoa noin. Vanhin lapseni kertoi minulle kaikista asioistaan ja kertoo muuten joskus vieläkin (on nyt aviossa) ja muutti kotoa vasta 24v. Nuorempi (18v) tuntuu tekevän samoin, ei ole mitään tuollaisia ongelmia ollut. En oikein tiedä mitä kyyläämisellä tarkoitat...eikö asioista mielestäsi voi keskustella ilman sitä?

Vierailija
57/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh en todellakaan halua, että meidän talosta tulee kavereitten panoluola. Eli vanhemmille kuuluu tietää.

Vierailija
58/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:29"]

[/quote]

Että heitetään vaan se yläkouluikäinen omilleen, kun erehtyi harrastamaan seksiä seurustelukumppaninsa kanssa, vai mitä?

[/quote]

Miten niin omilleen? Jos on tarpeeksi kypsä seksiin, on tarpeeksi kypsä saamaan lapsen ja tarpeeksi kypsä elämään omaa elämäänsä. Ei kai kukaan oikeasti oleta, että vanhempien tehtävänä on mahdollistaa teinien mahdollisimman mukava naiminen? Ehei, tuossa vaiheessa pakataan tavarat ja suunnataan kohti vapautta.

Vierailija
59/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehokas keino estää teinien naiminen on käyskennellä kotona alasti. Teinit ei kehtaa tuoda meille ketään, kun 170 cm 90 kg äiti lylleröi ympäriinsä ilman vaatteita.

Vierailija
60/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:12"]

[/quote]

[/quote]

No tuotahan minä juuri tarkoitin, että pitää neuvoa ja ohjata. Ja sikäli kuuluu myös, että kukas ne tippuri, kuppa, klamydia ym hoidot sitten maksaa jos lapsi on hurvitellut miten sattuu? Entäs pillrit, kondomit ja muut? Eli jos oletetaan että vanhempi on vastuussa lapsestaan niin mielestäni pitää olettaa myös että nuori keskustelee asioistaan vanhempiensa kanssa rehellisesti. En itse ainakaan suostuisi siihen että lapsi sais tehdä niinkuin huvittaa ja minun olisi sitten korjattava vahongot!

[/quote]

Okei, ymmärrämme sitten eri tavoin tuon kuulumisen. Minusta on itsestään selvää, että vanhempi valistaa nuorta muiden asioiden ohella myös seksiin liittyen, mutta toisaalta vanhemman ei tarvitse tietää, millloin ja kenen kanssa teini aloittaa seksielämän, jos teini itse haluaa pitää asian itsellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme