Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko nuoren seksielämä vanhemmille?

Vierailija
27.11.2014 |

"Kuuluuko" vanhempien tietää perheen teinin seksielämästä? Kuuluuko se kasvatusvastuuseen, ja eikö se tieto riitä että seurustelee ja on vastuullinen?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu, mikäli ei ole aihetta epäillä hyväksikäyttöä tai jotain muuta vääryyttä.

Vierailija
62/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:15"]

Samaa mieltä muutaman kanssa, eli niin kauan kuin teinit samassa asunnossa asuvat niin tänne ei poikaystäviä yöksi tuoda. Omaan asuntoon voi sitten mennä kuksimaan niin paljon kuin haluaa.

[/quote]

Niin tuota..

Olisikohan se sitten kuitenkin parempi, että ne poikaystävät tuodaan omaan kotiin, kun niitä kuitenkin on. Auttaa pitämään edes jonkinlaisen harkinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:28"]

Samaa mieltä muutaman kanssa, eli niin kauan kuin teinit samassa asunnossa asuvat niin tänne ei poikaystäviä yöksi tuoda. Omaan asuntoon voi sitten mennä kuksimaan niin paljon kuin haluaa.

[/quote]

Niin tuota..

Olisikohan se sitten kuitenkin parempi, että ne poikaystävät tuodaan omaan kotiin, kun niitä kuitenkin on. Auttaa pitämään edes jonkinlaisen harkinnan.

[/quote]

Harvalla teinillä on omaa kotia, usein se on myös vanhempien koti (ja näiden maksama), joten he sanelevat säännöt. Jos ei kelpaa, on vapaa lähtemään.

Vierailija
64/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei se mitään, tyttöystävät ovat tervetulleita meille. Terv. teinipojan äiti

Vierailija
65/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsensa vastuulliseen seksuaalikäyttäytymiseen. Kun nämä perustiedot sukupuolitaudeista, ehkäisystä ymsyms. on nuorella hallussa, niin sitten ei enää vanhemmille kuulu. Ainakin meillä äiti piti meille tyttärille kunnon seksivalistuksen, jonka jälkeen seksijutut oli omalla vastuulla. Kuitenkin silloin tällöin, kun olin jo muuttanut pois kotoa opiskelemaan, saattoi äiti vielä muistutella ehkäisystä ja sukupuolitaudeista. Kotona oli myös sellainen periaate, että poikaystävät tulivat ainakin muutaman kerran näytille ennen kuin yökyläilyjä puolin ja toisin hyväksyttiin. 

Itse olen sitä mieltä, että nuori on "valmis" seksiin, kun uskaltaa esim. ostaa itse kondomeja ja huolehtii ehkäisystä itsenäisesti sekä on kykenevä kunnioittamaan itseään ja kumppaniaan seksuaalisessa mielessä ja on tarpeeksi itsevarma kieltäytymään. Itse vanhempana en haluaisi tietää lapseni ja hänen kumppaninsa seksielämästä pääpiirteitä enempää, mutta aion kasvattaa lapseni siihen, että näistä asioista puhuminen olisi hänelle mahdollisimman helppoa. 

Vierailija
66/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ihan niin kauan kuin asuvat vanhempiensa katon alla ja ovat alaikäisiä. Pidättäytyminen aikuisuuteen asti ei ole saatanasta, vaikka monet täällä niin luulevat.

Vierailija
67/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:28"]

[/quote]

Niin tuota..

[/quote]

Harvalla teinillä on omaa kotia, usein se on myös vanhempien koti (ja näiden maksama), joten he sanelevat säännöt. Jos ei kelpaa, on vapaa lähtemään.

[/quote]

Juuri tämän takia minä lähdin "kotoa" 15-vuotiaana. Minulle muistettiin aina teroittaa että se on vanhempieni koti, ei minun. Vielä vuosienkin päästä yrittävät lämmitellä välejä, mutta lämmitelkööt keskenään kotonaan.

Vierailija
68/70 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:37"]

Kuuluu ihan niin kauan kuin asuvat vanhempiensa katon alla ja ovat alaikäisiä. Pidättäytyminen aikuisuuteen asti ei ole saatanasta, vaikka monet täällä niin luulevat.

[/quote]

Joo, mutta ei seksi alaikäisenä vakituisen tyttö- tai poikaystävän kanssa ole myöskään saatanasta, vaikka jotkut niin luulevatkin. Parempi silloin, kun on luotettava kumppani ja molemmista aika tuntuu sopivalta, kuin sitten aikuisena kännissä jonkun baarituttavuuden kanssa.

Vierailija
69/70 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
70/70 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettiin väliseiniin lisää fyllinkiä, ei kuulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan