Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löysin rinnasta kyhmyn. Mitäs nyt :'(

Vierailija
27.11.2014 |

Minne mä menen tämän rintani kanssa? Huomiselle en varmaankaan enää saa tk-aikaa. Ja ajatus, että surisin asiaa koko viikonlopun on mahdoton. Autttakaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko ap lääkäriajan?

Vierailija
2/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vaan rintasyöpä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto terpparille, jos haluat huomenna lekuriin väkisin, niin sitten yksityiselle.

Vierailija
4/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle. Pääset samointein.

Vierailija
5/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee yksityiselle ultrattavaksi.

Vierailija
6/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan lääkäri? Gynekö?

Vierailija
7/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:09"]

Minkä alan lääkäri? Gynekö?

[/quote]Ihan tavis on ok.

Vierailija
8/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle, mutta älä nyt vielä stressaa turhaan! Minulla on ollut useampia kyhmyjä, vaarattomia kystia. Kaikki kyhmyt rinnoissa pitää ehdottomasti tutkia, mutta harva kyhmy loppujen lopuksi on mitään pahanlaatuista. Pää pystyyn!

Vierailija
9/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle. Siellä otetaan mammografia ja ultra ja saat saman tien vastauksen, mitä voisi olla. Itse olin tässä syksyllä ja tosiaan minullakin kystia, joista yksi aika iso. Koita rauhoittua ja ajatella, että todennäköisemmin se on hyvänlaatuinen kuin pahan. Tsemppiä!

Vierailija
10/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet yleislääkärille, saat lähetteen, mutta et välttämättä pääse mammogragiaan ja ultraan vielä huomenna. Kannattaa kuitenkin mennä yksityiselle niin homma etenee vauhdilla. 

Vierailija
11/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vastausta heti saa. Jos siellä on jotain epäilyttävää, otetaan ohutneulanäyte ja sitten odotetaan pari päivää. 

Vierailija
12/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs työteveyshuolto?

Voi voi, varmasti kamala tunne. Mutta ota positiivinen asenne. Tänään Hesarissa oli just juttu, että yli 80% Suomessa paranee rintasyövästä. On maailman huippua. Tsemppiä!

Vierailija
13/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mut saa tiedon heti, jos ne kystia ym. vaaratonta. Tietenkin, jos lääkäri ei ultralla saa selvää kyhmyn laadusta, niin sitten otetaan näyte.

Vierailija
14/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin yksityiselle, joka laittoi lähetteen mammografiaan ja ultraan. Radiologi oli kuitenkin sitä mieltä,että ottaa ensin vain ultran, koska mammografia on nuorelle (silloin 22v.) kivulias. Jos ultrasta löytyy jotain huolestuttavaa, sitten mammografiaan. Kyhmyni paljastui ultrassa sitten vaarattomaksi "rasvapoimuksi" ja sain huokaista helpotuksesta. Mutta kyllä siinä säikähti ja kerkesi miettiä kaikkea. Lääkärin ja ultran välissä oli 2-3 viikkoa aikaa.

Eli ei kaikki kyhmyt ole syöpää :) Yritä olla miettimättä asiaa siihen saakka, kunnes olet käynyt lääkärillä. Huoli ei auta tilannetta.

Vierailija
15/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:19"]

Ei sitä vastausta heti saa. Jos siellä on jotain epäilyttävää, otetaan ohutneulanäyte ja sitten odotetaan pari päivää. 

[/quote] Pari viikkoa!

Vierailija
16/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne, ensi viikolla lääkäri.:/ Kivoja tsemppiviestejä täällä, kiitos lohdullisista sanoista. Täytyy yrittää pitää pää kylmänä.

Vierailija
17/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä meni työterveyshuollon kautta ja vaaraton rasvapatti oli.

Vierailija
18/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hipelöittekö omia tissejänne?

Vierailija
19/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyshän on kaikin puolin typerä, mutta omani huomasin aika helpostikin, en edes tehnyt mitään tarkastusta tai muuten hipelöinyt.

Miten patin tutkimus etenee? Olen menossa gynekologille. Tehdäänkö aina ultra, ja sen perusteella mahdollisesti mammografia ja/tai otetaan näyte?

Vierailija
20/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ultraäänellä rintasyöpää varmisteta, sanoo meidän radiologi. Ei ole liian myöhäistä, jos et huomiselle aikaa saa. Meillä toimii tk:sta yksityiselle lääkäriasemalle maksusitoumus mammografiaan, joskus tehdään lisäksi ultraääni, mutta mammografia on ensisijaistutkimus.