Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tiesit, että haluat tehdä lapsen??

Vierailija
04.10.2021 |

Kysyn tätä 28v naisena koska minulle ei ole koskaan tullut mitään vauvakuumetta. Olen nyt rakastunut mieheeni mutta en silti mieti että "kamala vauvakuume, pakko tehdä vauva!" Niin, miltähän se tuntuu kun haluaa sen lapsen tehdä tai miltä pitäisi tuntua ja mistä tietää varmasti että haluaa tehdä lapsen? Herääkö vain yksi päivä ja tuntuu siltä että " vau, huomenna haluan laittaa lapsen aluilleen mieheni kanssa"? Hämmentävää.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 33-vuotias ja totaalisen kyllästynyt pätkätöihin. Halusin ulos oravanpyörästä. Ensimmäinen lapsi 36-v, toinen 39- ja kolmas 42-vuotiaana.

Sinetöit samalla itsellesi työttömän loppuelämän. Toivottavasti olet järkännyt raha-asiasi.

Vierailija
42/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen sai alkunsa yllättäin. Alkujärkytyksestä selvittyäni tiesin heti, että haluan tämän lapsen ja puoliso oli samaa mieltä. Toisen kohdalla mietittiin ja pohdittiin yli vuosi, ja se oli enemmänkin sellainen järkipäätös, ja varsinainen "vauvakuume" tuli vasta, kun se päätös oli tehty ja se olikin yllättävän raskasta pettyä joka kuukausi vuoden ajan, kun se raskaus ei alkanutkaan toivotusti. Sen jälkeen oikeastaan juuri se henkisesti raskas "yritysaika" sai tekemään päätöksen, ettei enempää. 

En tiedä, olisiko mitään varsinaista vauvakuumetta koskaan tullut tai sellaista oloa, että nyt haluan lapsen, jos siihen ei olisi ns. pyytämättä ajauduttu, mutta varmaan sitä olisi muutaman vuoden kuluessa alkanut aktiivisemmin pohtimaan, onko se jotain mitä haluaa ja samalla tavalla kuin toisen kohdalla sitten vain pitkien pohdintojen päätteeksi tehnyt sen päätöksen, että onhan se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 33-vuotias ja totaalisen kyllästynyt pätkätöihin. Halusin ulos oravanpyörästä. Ensimmäinen lapsi 36-v, toinen 39- ja kolmas 42-vuotiaana.

Sinetöit samalla itsellesi työttömän loppuelämän. Toivottavasti olet järkännyt raha-asiasi.

Tämä on yhteiskunnan virhe ja ongelma.

Vierailija
44/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten oravanpyörä muuttui vähemmän kuormittavaksi kun ohessa on suita ruokittavana ja lapsia huolehdittavana?

Olin lasten kanssa kotona 7 vuotta putkeen. Oravanpyörää ei tällöin ollut lainkaan.

Vierailija
45/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kylläkin töissä nyt kolme vuotta lasten saannin jälkeen. Olen jo maksanut oman puolikkaani rivitaloasunnosta Helsingissä.