Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tiesit, että haluat tehdä lapsen??

Vierailija
04.10.2021 |

Kysyn tätä 28v naisena koska minulle ei ole koskaan tullut mitään vauvakuumetta. Olen nyt rakastunut mieheeni mutta en silti mieti että "kamala vauvakuume, pakko tehdä vauva!" Niin, miltähän se tuntuu kun haluaa sen lapsen tehdä tai miltä pitäisi tuntua ja mistä tietää varmasti että haluaa tehdä lapsen? Herääkö vain yksi päivä ja tuntuu siltä että " vau, huomenna haluan laittaa lapsen aluilleen mieheni kanssa"? Hämmentävää.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari ihmistä, jotka ovat heränneet asiaan vasta lähes 40-vuotiaana. Että haluavat omia lapsia. Ei käsittääkseni ollut erityistä vauvakuumetta. Heidän onnekseen saivat lapsia luonnollisesti vielä yli 40v. Itsekin lähentelen jo neljääkymmentä, mutta sellaista pakottavaa halua saada lapsi ei ole koskaan ollut. Asiaan on tosin vaikuttanut oma traumaattinen lapsuus, jonka käsittelyyn on mennyt iso osa aikuisuudesta.

Vierailija
22/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 33-vuotias ja totaalisen kyllästynyt pätkätöihin. Halusin ulos oravanpyörästä. Ensimmäinen lapsi 36-v, toinen 39- ja kolmas 42-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kenenkään ei tarvitse haluta lapsia. Vaikuttaa, että sinäkään et halua. Jos asiaa epäilee ja ihmettelee, ei kannata tehdä. Itselläni on ollut aina vahva tunne, että en halua lapsia.

Vierailija
24/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin kolikolla ja tein tuloksen mukaan lapset. Mitään ihmeellistä paloa asiaan ei ollut eikä tullut.

Vierailija
25/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä koskaan tiennyt varmasti. Mies halusi ja koska se oli sen ajan tapa, suostuin yhteen. Erottiin myöhemmin, kun se yksi ei riittänytkään.

En välttämättä suosittelisi ilman omaa palavaa halua.

Aika paljon ovat perheen perustamishalut myös kiinni lapsuudesta ja kotoa saaduista kokemuksista perhe-elämästä. Jos perheessä on ollut paljon ongelmia se voi johtaa pelkoon siitä, että geenit periytyvät ja samat ongelmat voivat toistua omassa perheessä ja perhe jää tästä syystä perustamatta.

Vierailija
26/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin perheen. Siitä se lähti.

Vierailija
27/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 33-vuotias ja totaalisen kyllästynyt pätkätöihin. Halusin ulos oravanpyörästä. Ensimmäinen lapsi 36-v, toinen 39- ja kolmas 42-vuotiaana.

Miten oravanpyörä muuttui vähemmän kuormittavaksi kun ohessa on suita ruokittavana ja lapsia huolehdittavana?

Vierailija
28/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään itse tiennyt haluanko lapsia kuin vasta vähän päälle 30 v. En ole koskaan ollut erityisen lapsirakas tai nähnyt itseäni äitinä. Itselläni asiaan kuitenkin vaikutti kun lähipiiri alkoi saamaan lapsia ja tuli sen myötä vietettyä aikaan pienien vauvojen kanssa. Sieltä se ajatus sitten alkoi kasvamaan että olisi kyllä ihanaa saada omakin ja kokea samoja ilonhetkiä omassa perheessä lapsen kehityksen myötä.

Vierailija
29/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan suunnitellut raskaaksi tuloa. Lapseni ovat iloisia yllätyksiä minulle.

Vierailija
30/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ja synnytys on väkivaltaa naista kohtaan. Miten kukaan mies voi vaatia tai edes toivoa, että nainen synnyttäisi lapsen? 

Vierailija
31/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ja synnytys on väkivaltaa naista kohtaan. Miten kukaan mies voi vaatia tai edes toivoa, että nainen synnyttäisi lapsen? 

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki itsekkyydestä.

Lopeta paskan jauhaminen.

Vierailija
32/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasva aikuiseksi ja hanki lapsia.

Lasten hankkiminen on luonnollista ja hauskaa. 

Vierailija
33/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet sairas ihminen.

Vierailija
34/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 20+ sitä mieltä että haluan lapsia.

Vierailija
35/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tekoälyltä

Vierailija
36/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saa pienen nyytin syliinsä, sinä samassa hetkessä huomaa kasvavansa aikuiseksi. Ilman lasta olet vain lauman yksi poikasista.

Vierailija
37/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se meni ehkä vähän sillee, että 'kokeillaan jos se sieltä tulisi'. Ei siis mitään vauvakuumetta. Eikähän sieltä edes putkahda mikään 'vauva' vaan sun loppuelämän muuttava ihminen omine luonteenpiirteineen ja kotkotuksineen.

Vierailija
38/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäänselvyys ihan ajatuksen ja teorian kannalta. Päätin jo 6v että menen naimisiin, saan tytön ja pojan ja olen kotiäiti. Oma äitini oli uraäiti ja olen ainut lapsi. Hyvä ja perhekeskeinen mies löytyi ja menimme naimisiin. Olin 25 kun iski ihan järkyttävän kova vauvakuume. Mutta ei niitä vauvoja heti tullutkaan. Mutta onneksi lopulta saimme 2 lasta ja ensin tuli tyttö ja sitten poika. Ihan parasta aikaa elämässä. Mies on aina ollut hyvä ja osallistuva isä. Parisuhde ja talous ok. 

Vierailija
39/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman lasta olet vain yksi isosisko sisarustesi lapsille, vaikka oikeasti olet heille täti. 

Vierailija
40/45 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuume iski 24 vuotiaana.

Pakottava tarve tehdä ja saada oma lapsi.

2v tehtiin ja onnistuimme viimein. Toista ei ikinä tullut.