Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan selvittänyt, mistä huonekalujen raahaamiselta kuulostava ääni kerrostalossa oikeasti tulee?

Vierailija
04.10.2021 |

Vai myöntääkö joku raahaavansa huonekaluja joka ilta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys ! Ääniä voisi ehkä joskus sietää paremmin, jos tietää mistä ne johtuvat.

Kauan ihmettelin mikä jysähtää naapurissa illalla aina samaan aikaan. Sitten selvisi, että lähistöllä on räjäytystyömaa.

Vierailija
2/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvittänyt. Se ääni tulee kerrostalosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mistä johtuu jatkuvat pamahdukset,töminät, tärinät esim...

Vierailija
4/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelainen kerrostalo, 2006. Joku v'ajakki tuli valittamaan että miksi poraan aina aamusta iltaan, vaikka selkeästi viereisessä kiinteistössä julkisivuremontti josta se kaikui rakenteiden kautta tänne. Uhkasi häädöllä. En ole ikinä edes omistanut porakonetta.

Vierailija
5/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys ! Ääniä voisi ehkä joskus sietää paremmin, jos tietää mistä ne johtuvat.

Kauan ihmettelin mikä jysähtää naapurissa illalla aina samaan aikaan. Sitten selvisi, että lähistöllä on räjäytystyömaa.

Kerostalojen elementit tuovat ääniä,esim. saman talon muista rapun asunoista. Äänet kulkevat elementejä myöten,myös se poran ääni!Jos et usko kysy rakenusvirastosta! Välttämättä naapurisi ,ylä tai alakerta ei ovia paukuta,tai karju ja huonekaluja siirrä. Muuta vuokralle rivariin,tai omakoti taloon.Äänet on todelisutta kerrostaloissa,Niitä et pääse pakoon.Toden totta tulee ääniä ulkoakin. Jos asu tien lähellä.Koulujen ja päiväkotien.Kuin peruskorjattavien talojen tai uusien rakenuskohteiden vieressä.jne,jne

Vierailija
6/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

parketin takia olen huopatarroittanut joka ainoan kalusteen jalat

Vierailija
7/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoja ongelmia rivarissa. Naapurin "huonekalujen edestakainen siirtely" osoittautui melkein jokailtaiseksi saunomiseksi, jolloin jostain kumman syystä ne lauteet varmaan aina purettiin osiin, raahattiin jonnekin, kolisteltiin ja soviteltiin uuteen uskoon useita tunteja. Tajuttiin asia, kun nähtiin nuo naapurit sitten aina raskaan episodin jäkeen takapihallaan kylpytakeissaan sidukalla, eli laskettiin se 1+1.

Kesällä sorvailivat uusiksi takapihalla niitä lauteitaan. Kai ne tuolla kulutuksella jo äkkiä kuluvat.

Lisäksi syyttelivät meitä kiljumisesta. Itse ainakin heräilin useampaan kertaan pihoillamme kevätkiimassa hilluvien kissojen kammottavaan korviasärkevään ulinaan.

Vierailija
8/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että jotkut ihan kiusallaan kierittelevät keilapalloja pitkin lattioita.

Vierailija
9/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tarvitse kuin tuolia narauttaa lattiaa pitkin kun istahtaa ruokapöydän ääreen ja siitä kuuluu naapureille ihan järkyttävä ääni. Monikaan kun ei vaivaudu liimailemaan mitään huopatarroja huonekalujen jalkojen alle.

Vierailija
10/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerostalojen elementit tuovat ääniä,esim. saman talon muista rapun asunoista. Äänet kulkevat elementejä myöten,myös se poran ääni!Jos et usko kysy rakenusvirastosta! Välttämättä naapurisi ,ylä tai alakerta ei ovia paukuta,tai karju ja huonekaluja siirrä. Muuta vuokralle rivariin,tai omakoti taloon.Äänet on todelisutta kerrostaloissa,Niitä et pääse pakoon.Toden totta tulee ääniä ulkoakin. Jos asu tien lähellä.Koulujen ja päiväkotien.Kuin peruskorjattavien talojen tai uusien rakenuskohteiden vieressä.jne,jne

Osataan rivaritkin rakentaa päin perseitä. Tässäkin kuuluu äänet seinän läpi ja kaikki kumahdukset lattian kautta naapurista. Kun siellä mukelo juoksee niin kuulostaa lähes samalta kuin yläkerrassa joku tamppaisi.

Vierailija
11/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päätellyt että sellainen laahaava ääni tulisi liukuovikaapin ovien aukomisesta ja sulkemisesta.

Vierailija
12/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni ei välttämättä tule juuri sieltä seinänaapurista vaikka siltä vaikuttaisi.

Laahaamisen ääni voi tulla imuroinnista, lattian siivoamisesta lastalla, jostain jumppa- tai painonnostovälineestä, tai siitä huonekalujen siirtämisestä. Voisin kuvitella, että jossain pienessä asunnossa joku kotijumppaaja joutuu usein siirtämään huonekaluja pois tieltä jumppatuokion ajaksi ja taas takaisin paikoilleen.

Poraamiselta kuulostava ääni voi olla ompelukone, tehosekoitin, sauvasekoitin, mikä tahansa sähköinen vehje joka sopivasti kolisee pöytää tai seinää vasten. Tai sitten jossain nikkaroidaan ja rempataan paljon.

Vierailija
13/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoja ongelmia rivarissa. Naapurin "huonekalujen edestakainen siirtely" osoittautui melkein jokailtaiseksi saunomiseksi, jolloin jostain kumman syystä ne lauteet varmaan aina purettiin osiin, raahattiin jonnekin, kolisteltiin ja soviteltiin uuteen uskoon useita tunteja. Tajuttiin asia, kun nähtiin nuo naapurit sitten aina raskaan episodin jäkeen takapihallaan kylpytakeissaan sidukalla, eli laskettiin se 1+1.

N*ivat siellä saunassa.

Vierailija
14/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon päätellyt, että mun yläkerrassa siirretään joka pirun ilta sohvapöytä raahaamalla pois sohvan edestä ja sitten läväytetään vuodesohva auki. Tekevät tämän klo 23 jälkeen jolloin herään ääneen.

Ehkä sama ilmiö voi selittää jonkun muunkin mystiset siirtelyäänet. Jotkut tosiaan nukkuu joka päivä vuodesohvassa, eivät pidä sitä vain varavuoteena vieraille.

Vierailija
15/22 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen päätellyt että sellainen laahaava ääni tulisi liukuovikaapin ovien aukomisesta ja sulkemisesta.

Meillä on halvasti tehdyssä kerrostalossa joka asunnossa liukuovet makkareissa ja niistä kuuluu naapureihin aina sulkemis- ja aukomisäänet. Siihen ei kiinnitä huomiota muuten kuin myöhään illalla kun äänimaisema on muuten hiljentynyt.

Vierailija
16/22 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä tarvitse kuin tuolia narauttaa lattiaa pitkin kun istahtaa ruokapöydän ääreen ja siitä kuuluu naapureille ihan järkyttävä ääni. Monikaan kun ei vaivaudu liimailemaan mitään huopatarroja huonekalujen jalkojen alle.

Naapurilla ilmeisesti juuri tämä tilanne, siirtelee ruokapöydän tuolia edes takaisin. Tätä tapahtuu aamuisin useita kertoja ennen kuin oma kelloni soi. Halusin tehdä asian helpoksi naapurille ja vein hänelle huopatassuja, eipä ole niitä käyttänyt kun sama homma jatkuu.

Olen varma, että äänet kuuluvat hänen asunnostaan, koska aina kun hän esim. siivoaa ja kolistelee, samaa ääntä kuuluu myös saman oven takaa railakkaasti rappukäytävään. Epäilen että joku muukin olisi hänen kolinastaan saattanut valittaa.

Vierailija
17/22 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkestä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurilla ilmeisesti juuri tämä tilanne, siirtelee ruokapöydän tuolia edes takaisin. Tätä tapahtuu aamuisin useita kertoja ennen kuin oma kelloni soi. Halusin tehdä asian helpoksi naapurille ja vein hänelle huopatassuja, eipä ole niitä käyttänyt kun sama homma jatkuu.

Olen varma, että äänet kuuluvat hänen asunnostaan, koska aina kun hän esim. siivoaa ja kolistelee, samaa ääntä kuuluu myös saman oven takaa railakkaasti rappukäytävään. Epäilen että joku muukin olisi hänen kolinastaan saattanut valittaa.

Menetkö siis rappuun kuuntelemaan kun hän siivoaa? Siivoamisesta nyt lähtee vähän ääntä. Ei sille voi mitään. Yritä pysyä siellä omassa kodissasi kun naapuri siivoaa.

TomiT
18/22 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli tehtykkin aihe jo. vuosi sitten koko rappu eli 9 naapuria vaihtui paitsi seinänaapuri. 9kk sitten alkoi jokapäiväinen huonekalun jalan raahaamisen ääni. Ennen tätä muutto episodia teräskaiteen hakkaaminen jollain teräksisellä esim se teräs kappale jolla triangelia soitetaan mun oven takana jumalatonta takomista.

Varmasti koko rappu muutti paitsi minä ton kaiteen hakkaamisen takia. Tämä seinänaapuri joka ei ole kokoaikana muuttanut ku minä olen tässä asunut on 100% se hakkaaja eli jee. Kuuden vuoden aikana noita teräskaiteita taottiin tasasin välein eli 1kk tai 2kk tai 3kk välein ja sekasin noita välejä yhteensä 40 - 50 eri päivänä. Pakko sanoa että toi huonekalun raahaamisen ääni on pahempi :( ;kyynel.

Ei voi mitään mutta minkä herranjumalan tähden mun pitää tällästä kuunnella ja kestää

Vierailija
19/22 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorempana eräs naispuolinen tuttava, joka vaihtoi asunnossaan järjestystä joka viikko. Yksinään siirteli sohvat, kirjahyllyt, isot putkitelkkarit ym. Varmaan joku samanlainen asuu nyt sinun naapurina.

Vierailija
20/22 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluuko pieru alakertaan kun asun yläkerrassa ts yksi kerros alas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi