Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävästä tuli eläkeläinen

Vierailija
04.10.2021 |

Seurustelen 58-vuotiaan miehen kanssa, itse olen 45-vuotias.

Koronan takia mieheltä ovat nyt työt loppuneet, ja hän on käytännössä eläkeläinen. Hänellä on hyvä taloudellinen tilanne, joten ei se eläkkeelle jääminen siihen vaikuta, mutta koska itsellä vielä 20 vuotta työvuosia jäljellä, niin vähän ahdistaa tämä, että toinen on kotona kiikkustustuolissa ja itse olen vielä aktiivinen työelämässä pitkään.

Mies on kyllä nuorekas ja aktiivinen, urheilee ja tekee sivutoimisesti sijoitusta, mutta itselle tulee vain ajatus kiikkustuolissa istuvasta ukkelista. Mies itse välillä pohtii, pitäisikö tehdä jotain, vaikka opiskella, minustakin se on olisi hyvä idea koska hän on fyysisesti hyvässä kunnossa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluun tarvitaankin hyvää fyysistä kuntoa...teräksiset istumalihakset...

Vierailija
2/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen tarina. Mies on ilmeisesti työtön ja kutsut häntä eläkeläiseksi ja sitten vielä kuvittelet itse työskenteleväsi eläkeikään asti?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa.

(enimmäkseen)

Vierailija
4/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP Tässä. 

Mies on ollut aikuisinikänsä yrittäjä ja töissä koko ajan. Nyt korona vei työt. 

Itse olen myös työskennellyt koko aikuisikäni samalla alalla koko  ajan jos se tähän nyt liittyy.

Lähinnä kai mietityttää seurustella nyt eläkeläisen kanssa kun itse koen olevani vielä aika nuori ( vaikken siis ikäni puolesta enää olekaan.)

Vierailija
5/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helevetti täällä on tyhmät jutut.

Vierailija
6/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP Tässä. 

Itse olen myös työskennellyt koko aikuisikäni samalla alalla koko  ajan jos se tähän nyt liittyy.

Lähinnä kai mietityttää seurustella nyt eläkeläisen kanssa kun itse koen olevani vielä aika nuori ( vaikken siis ikäni puolesta enää olekaan.)

Jos miehen eläkeläisyys on suuri ongelma, vaihda parikymppiseen opiskelijaan.

Vierailija
7/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta sinä olet hedelmätön ja miehesi voi silti edelleen saada lapsia.

Vierailija
8/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan eipä ap ole itsekään nuori. Se kuinka kauan joutuu tai haluaa paiskia töitä on kovon erilaista eri ihmisillä (myös Suomessa).

Vierailija
9/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olet ikäeron huomannut jo sillon kun aloitte seurustella ja ynnösit jo silloin, että miehesi vanhenee sinua ennen. Onnekas se joka voi eläkepäiviään viettää terveenä.

Vierailija
10/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puumaksi vaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP Tässä. 

Nuori opiskelijakin voi päästä eläkkeelle masennuksen takia.

Vierailija
11/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen olisi tyytyväinen, jos ei tarvitse töitä tehdä ja talous on kunnossa.

Vierailija
12/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puumaksi vaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP Tässä. 

Ja näitähän riittää. Loisia loisia monenmoisia.

Vierailija
13/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP Tässä. 

Eli siis ihminen on aivan sama kuin ennenkin, mutta nyt jättäytynyt pois työelämästä.

Ja sinulle tulee tästä kriisi ?

Entäs se ihminen sen työn takana ? Onko teillä alkuunkaan syvempää yhteyttä, vaiko vain ”olosuhde”-parisuhde. Ihailetko ja rakastatko miehen persoonaa ja sitä ihmistä joka mies on, vaiko jotain mielikuvaa hänestä ? Miksi sinun rakkautesi muuttuu jos hän ei muutu, hänen työtilanteensa vain muuttui ?

Itselleni olisi unelma jäädä eläkkeelle 58-vuotiaana ja ALKAA ELÄÄ. Pois oravanpyörästä. Voiko olla mitään ihanampaa. Saa keskittyä itseensä, itsensä kehittämiseen ja niiden asioiden tekemiseen, joita rakastaa.

Vierailija
14/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP Tässä. 

Sä seurustelet työttömän kanssa, et eläkeläisen kanssa.

Mun isä on ollut eläkkeellä jo monta vuotta ja ikää on 75v. Keinutuoli hänellä on olkkarissa, mutta harvoinpa hän siinä istuu. Olkkarissa ollessa istuu sohvalla. Käy pyörä- ja kävelylenkeillä, käy metsässä kaatamassa puita ja kotona pilkkoo ne sitte polttopuiksi, tekee itse ruokaa, lukee kirjoja, käy kyläilemässä sisarusten ja ystävien luona. 

No pjaska provohan tämä aloitus oli.

Vierailija
15/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP Tässä. 

Nuohooja?

Vierailija
16/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vasta 60-vuotiaana pääse eläkeputkeen?

Vai elääkö se säästöillä 60-vuotiaaks ja alkaa sit saamaan eläkettä

Vierailija
17/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puumaksi vaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP Tässä. 

Ja näitähän riittää. Loisia loisia monenmoisia.

Itse tunnen ihmisen joka joutui eläkkeelle 20-vuotiaana. Oli muutama sitten joutunut auto-onnettomuuteen josta jäi sellaiset pysyvät vammat, että lääkärit totesivat ettei hänestä ole työelämään. Kova paikka juuri ammattiin valmistuneelle nuorelle. Ei ole mikään loinen vaan ikävän kohtalon kokenut ihminen. Onneksi saa ihan kohtuullista eläkettä vakuutuksesta. Kesti kuitenkin monta vuotta päästä jaloilleen ja hyväksyä se, että on nuori eläkeläinen.

Vierailija
18/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tällainen voi tosiaan olla ongelma joillekin, etenkin jos suhde muutenkin  on heiveröisellä pohjalla. Tämä juttu nyt kuitenkin on kopioitu suoraan Solsidan-sarjan tapahtumista, jotka nyt menevät uusintoina Ylellä. 

Vierailija
19/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 43v. ja mulla on 16 vuotta vanhempi aviomies. Mies on edelleen työelämässä, mutta olen kyllä tajunnut jo seurustelun alussa, että mies pääsee eläkkeelle monta vuotta aiemmin kuin mä. Ei ole mulle ongelma. Hyvä vain, että pääsee eläkkeelle koska on kyllä tehnyt töitä koko aikuisikänsä.

Vierailija
20/39 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä on 38-vuotias eläkeläinen, ettei tuo nyt mitenkään kovin pahalta kuulosta.