Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä järkea on olla tapaamisopimus??

Vierailija
27.11.2014 |

Olen kahden lapsen äiti ( 2 vuotias ja 4 vuotias ) erosta on melkein 2 vuotta eli nuorin oli noin 9 kk kun erottiin. nytt isän pyynnöstä on tehty tapaamissopimus mikä on lauantaista-suinuntaihein kerran kuukaudessa + yksi viikonloppu mistä vanhemmat sopivat erikseen .

ja nytt isä otta omat päätökset ja lähtee lasen kanssa reissun ilman mitään sopimusta siitä ajasta minköä he ovat reissussa ja olen jo sanonut siihen ei koska nuorin lapsi ei ole siihen vielä valmis. joka kerta kun he ovat olleet isänsä luona valvomme 2 yötä koska nuorin ei saa uta ja varmistaa että on kotona äidin luona ja pieni on niin stressaantunut että vatsa ei toimi kunnolla.

mitä tehdä?? kun isä silti tekee niin kuin haluaa vaikka sopimuksia on?

sossun kanssa puhunut sieltä neuvottiin perheneuvolaan mutta tiedän jo nytt että isä ei tule olemaan yhteityöhaluinen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siihen sopimukseen on kirjattu sen rikkomisen seuraukset?

Vierailija
2/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys lastenvalvojaan ja jos ei auta, poliisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nooup ei ole , sossussa sanottiin vain että noh mutta lapsilla on varmaan kivaa reissulla.....

Vierailija
4/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin yhteydessä lastenvavoljaan ja siihen sain vain sen vastauklsen että hän voi tehdä mitä haluaa lasten kanssa niin kauuan kuin hän on suomessa

Vierailija
5/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität vieroittaa lapset isästä.

Vierailija
6/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä olet itse suostunut tuohon tapaamissopimukseen? Ei tuossa ole mitään järkeä. Kaksivuotias on niin pieni, että tarvitsee nähdä isäänsä SÄÄNNÖLLISESTI enempi, kuin kerran kuukaudessa ja loput tapaamiset ovat epäsäännöllisen säännöllisiä. Lisäksi kaksivuotiaan pitää nähdä usein.

Meillä ei mitään tapaamissopimusta edes ole. Kolmevuotias on kaksivuotiaasta isäänsä nähnyt kerran viikossa yhden yön verran ja lisäksi kaksi arki-iltaa viikossa (pari tuntia). Välit ovat loistavat ja lapselle isä on suurinpiirtein maailman mahtavin koko universumista.

Vierailija
7/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamisia pitää ehdottomasti lisätä!!! Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiinsa, eikä tuossa mallissa muodotus minkäänlaista sidettä. Ja mikä onkaan lapsille kivempaa kuin reissu toisen vanhempansa kanssa. Ei Sinulla ole mitää oikeutta omia lapsia tuolla tavalla itsellesi!

Vierailija
8/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etävanhemman on palautettava lapset sopimuksen mukaan. Ja tuossa teidän sopimuksessa pisin aikaa etävanhemman luona on yksi viikonloppu. Reissuun saavat lähteä silloin, mutta eivät voi olla pidempään reissussa kuin sen viikonlopun. 

Vierailija
9/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se milloin ja kuinka monta kertaa lapset näkee isänsä hän itse ehdotti 1 viikonloppu kk + sitten 1 joka on sopimuksen mukaan , ennen tapaamisopimusta oli ehkä jopa 3 kk jolloin ne ei tavanneet..

enkä luota isän hoitokykyyn koska se on osa syynä miksin  ero tuli tietokone , puhelin ja tv oli tärkeimmät lapsen tuli siinä jossain 3 tärkeysjärjestyksessä .... eikä sillä hermoja ole jos lapset pistää vastaan...

Vierailija
10/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:25"]

olin yhteydessä lastenvavoljaan ja siihen sain vain sen vastauklsen että hän voi tehdä mitä haluaa lasten kanssa niin kauuan kuin hän on suomessa

[/quote]

Se on totta! Suomessa lapsilla on oikeus sekä isään, että äitiin. Suomessa ei äidillä ole mitään diktatuurimaista rajatonta valtaa omia lasta itselleen! 

Vierailija
11/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamissopimusta on noudatettava, siksihän se on tehty. On lapsenkin edun mukaista ettei tule yllätyksiä suuntaan tai toiseen.

Vierailija
12/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti sitä ei kukaan valvo noudatetaanko sopimusta vai ei. Lähin on annettava lapset sopimuksen mukaisiin tapaamisiin muuten etä voi oikeuden päätöksellä saada hänelle uhkasakon. Etällä taas ei ole mitään velvollisuutta noudattaa sopimusta eikä kukaan valvo tapaako vai ei. Eli voi jättää tapaamatta ihan oman mielensä mukaan. Fiksu vanhempi ei tietenkään niin tee mutta..

Vierailija
13/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on totta mutta asioista pitäisi sopia eikä mennä oman nenän mukaan , ja jos on itse ehdottanut sopimusta ja on sen allekorjoittanut niin kyllä sitä pitäisi myös noudattaa....

Vierailija
14/14 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitäisi titysti noudattaa mutta kaikki eivät siihen(kään) pysty. Eikä ole mitään tahoa joka pystyis sopimuksen noudattamista valvomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme