Yleisin lohdutus jätetylle
Oletteko törmänneet samaan: aina kun joku on jätetty "kolmannen osapuolen" takia, lohdutetaan jätettyä sillä, että kohta tämä jättäjä palaa häntä koipien välissä takaisin. Ja aina lisätään, että ei se jättäjän uusi suhde kestä.
Kuinka moni kuitenkaan on todellisuudessa nähnyt, että jättäjä vinkuisi takaisin, tai että uusi suhde kariutuisi?
Kommentit (13)
Kuka nyt ottaisi tuollaisen ihmisen takaisin? Outo lohdutus, enkä ole itse koskaan kuullut.
Olen jättänyt ja minut on jätetty. En ole itse koskaan mennyt maitojunalla takaisin ovelle koputtamaan, jos olen ollut se jättäjä. Myöskään kukaan ei ole koskaan tullut häntä koipien välissä minua takaisin kinumaan. Kyllä ne mun kokemat erot ovat aina olleet ns. kerrasta poikki, eikä mitään soutamista ja huopaamista. Myös välit muutenkin menneet kokonaan poikki, eli en ole yhdenkään exän kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Hyvästä liitosta kukaan ei lähde, eikä huonoon myöskään palaa.
Todellakin lähtee ihan normaaleista liitoista esim. miehet jonkun naisen perään ja todellakin jotkut palaavat takaisin todella toksisiin ja väkivaltaisiin suhteisiin.
Takaisin vinkumisista en tiedä, mutta olen kyllä nähnyt monenkin ns. lennosta vaihtaneen uuden suhteen kariutuvan. Yleisempää kuin onnistuminen, sanoisin. Mutta tuskin tuo nyt mitenkään lohduttaa sitä edellistä tai muuttaa hänen tilannettaan.
Jaa. Harvoinpa tuollaista lohdutusta nykyään kuulee. Mutta se että jättäjä tulee anelemaan takaisin on huomattavasti yleisempää kuin se että se uusi (usein pettämisellä alkanut) suhde kestää.
"Aika auttaa". Mutta entä se kriisiaika? Joillakin kestää muuten 15 vuotta itkua.
Vierailija kirjoitti:
Minulta on kysytty, että oliko jotain hyvää tässä kokemuksessa. Siis että tulee jätetyksi. Olin kyllä aika maassa tästä, niin en oikein keksinyt. Mutta hyvä kysymys. Ehkä parempi kysymys olisi se vaikka että oliko mitään opettavaista tässä kokemuksessa. No ehkä se, että varmaan hyvästä syystä minun kanssani ei haluttu olla. Jäin kyllä miettimään, mikä syy se sitten olisi. Mutta ei oikeastaan kiinnosta, samapa tuo.
Politikkoainesta. Asia pyöritelty joka suuntaan, mutta lopulta ei sanottu mitään. Rehellistä kuitenkin (oikeastaan ei kiinnosta), että ehkä se ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Takaisin vinkumisista en tiedä, mutta olen kyllä nähnyt monenkin ns. lennosta vaihtaneen uuden suhteen kariutuvan. Yleisempää kuin onnistuminen, sanoisin. Mutta tuskin tuo nyt mitenkään lohduttaa sitä edellistä tai muuttaa hänen tilannettaan.
Se mikä on mukava nähdä kuinka arroganttien sarjapettäjien lennosta vaihtamiset kaatuvat aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä on mukava nähdä kuinka arroganttien sarjapettäjien lennosta vaihtamiset kaatuvat aikanaan.
Sarjapettäjät ovat asia erikseen. Mutta olen nähnyt aika monta tapausta, joissa on niin sanotusti lennosta vaihdettu ja kyllä ne suhteet ovat kestäneet.
Meitsi on surullisen usein ollu naiselle vain lohdutus jätetyks tulemisen jälkeen. Ilkeet.
Minulta on kysytty, että oliko jotain hyvää tässä kokemuksessa. Siis että tulee jätetyksi. Olin kyllä aika maassa tästä, niin en oikein keksinyt. Mutta hyvä kysymys. Ehkä parempi kysymys olisi se vaikka että oliko mitään opettavaista tässä kokemuksessa. No ehkä se, että varmaan hyvästä syystä minun kanssani ei haluttu olla. Jäin kyllä miettimään, mikä syy se sitten olisi. Mutta ei oikeastaan kiinnosta, samapa tuo.