Kaverin lapsi KOKOAJAN kipeänä, Lasu?
Minua harmittaa tämän lapsen puolesta, kokoajan kipeä raukka. :(
Äiti ei puhdista korvia (näin sanoi eilen) ja pesullakin käyttää vain kerran viikossa. 2v siis kyseessä.
Kokoajan flunssa, korvatulehdus, pissatulehdus (oli jo lähellä mennä munuaisiin asti)
Hitto että surettaa, olen ystävänä yrittänyt neuvoa antaa yms mutta ei.
Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (26)
Eipä meilläkään putsata korvia koskaan, ellei sinne nyt ole mennyt jotain ruokaa tai mutaa tms. Eikä lapset käy suihkussa koskaan, kylvyssä kyllä kerran tai kahdesti viikossa. Yhtään korvatulehdusta ei ole ollut, eikä nuo muutenkaan sairasta. Tänä vuonna on ollut yksi vatsatauti ja vesirokko, nuokin ihan päiväkodin tuomisina.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 06:40"]
Äiti ei puhdista korvia (näin sanoi eilen) ja pesullakin käyttää vain kerran viikossa. 2v siis kyseessä.
Kokoajan flunssa, korvatulehdus, pissatulehdus (oli jo lähellä mennä munuaisiin asti)
Mitä pitäisi tehdä?
[/quote]
Korvia on tarpeetonta mennä itse jollakin pumpulipuikolla sorkkimaan, se on itse asiassa haitallista. Lapsen kylpeminen kerran viikossa ei ole mitenkään poikkeuksellista, kunhan vaipanvaihdon yhteydessä puhdistetaan hyvin. Tämä joka päivä suihkussa käyminen on aika uusi juttu historiallisessa katsannossa. Ennen oli saunapäivä lauantaisin ja siinä se. Jotkut lapset ovat korvatulehduskierteessä, ne menee iän myötä ohitse. Sinun ei tarvitse tehdä mitään. Etenkään sinun ei pidä kuormittaa lastensuojelua noilla huolillasi. Malta nyt antaa äidin hoitaa lastaan tavallaan.
Hei, kiitos vastauksista. En tarkoittanut että joka päivä pitäisi suihkussa käydä.... Ja niin, en sitä maininnut että kun hän vaihtaa lapsensa vaipan niin ikinä ei edes pyyhkäise (no toki kakan pesee pois jos jaksaa) ja jne... Itse puhdistan 3v lapseni korvat viikottain, ja lääkärikin perustarkastuksessa sanoi että on hyvän näköiset korvat, eikä Yhtään korvatulehdusta ole ollut.
Mutta joo, mitäpä minä teille enempää selittelemään. Minusta oli vaan niin huolestuttavan hajuinenkin lapsi niin sen takia äidiltä salamyhkäisesti pesu hommia kysyin...
Mutta jokainen tallaa tavallaan, ugh.
T.ap
Mulla on työkaveri joka on tikkulaiha huippu-urheilija. Saarnaa aina terveellisestä ruokavaliosta ja mainostaa Juttadieettiä. On koko ajana sairaana ja lapsensa myös. Kahden viikon välein on oksennustauti tai kuumeinen flunssa.
Eipä ihme että täiepidemiat vaivaa joka koulussa ja päiväkodissa, jos lapsia noin harvoin Suomessa pestään. Olenkin inholla katsellut näitä pellavapäitä, jotka kirmaavat kaupoissa naama räässä ja suunympärykset kiisselissä, tukat takussa ja likaiset ulkohaalarit päällä....Äiti kulkee perässä muka hienona Vittuunin laukkua kantaen. Ei vanhempia näköjään paljoa kiinnosta.
Höhlä. Korviin ei saa tunkea mitään kyynärpätätä pienempää, eli vain ulkokorvan voi pestä. Jotkut lapset vaan sairastavat usein. Itsekin olin pienenä kipeä parin viikon välein. Nyt aikuisena ei ole flunssia eikä influenssaa ollut. Anna sossujen tehdä työnsä äläkä rupea turhista valittamaan.
Toisaalta en usko että kukaan voi tuolla lailla ajatella kuin sinä. Palstalla on muuten provoilu kielletty.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:07"]
Eipä ihme että täiepidemiat vaivaa joka koulussa ja päiväkodissa, jos lapsia noin harvoin Suomessa pestään. Olenkin inholla katsellut näitä pellavapäitä, jotka kirmaavat kaupoissa naama räässä ja suunympärykset kiisselissä, tukat takussa ja likaiset ulkohaalarit päällä....Äiti kulkee perässä muka hienona Vittuunin laukkua kantaen. Ei vanhempia näköjään paljoa kiinnosta.
[/quote]
Täit ei tosiaan välitä onko tukka puhdas vai likainen. Vaikka kuurais tenavan hiukset kahdesti päivässä, se täi tulee, jos on tullakseen.
Ihan sivuhuomautuksena.
Eikä meilläkään atoopikkoja pestä turhan usein. Varsinkin talviaikaan iho on kovilla muutenkin ja vesi vaan pahentaa tilannetta.
[/quote]
Täit muuten viihtyvät paremmin puhtaissa hiuksissa:D
Ei lasten hiuksia tarvitse pestä kuin kerran viikossa.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:07"]Eipä ihme että täiepidemiat vaivaa joka koulussa ja päiväkodissa, jos lapsia noin harvoin Suomessa pestään. Olenkin inholla katsellut näitä pellavapäitä, jotka kirmaavat kaupoissa naama räässä ja suunympärykset kiisselissä, tukat takussa ja likaiset ulkohaalarit päällä....Äiti kulkee perässä muka hienona Vittuunin laukkua kantaen. Ei vanhempia näköjään paljoa kiinnosta.
[/quote]
Täit ei viihdy likaisessa päässä. Täillä ja hygienialla ei ole siinä mielessä yhteyttä kuin usein luullaan.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:59"]
Hei, kiitos vastauksista. En tarkoittanut että joka päivä pitäisi suihkussa käydä.... Ja niin, en sitä maininnut että kun hän vaihtaa lapsensa vaipan niin ikinä ei edes pyyhkäise (no toki kakan pesee pois jos jaksaa) ja jne... Itse puhdistan 3v lapseni korvat viikottain, ja lääkärikin perustarkastuksessa sanoi että on hyvän näköiset korvat, eikä Yhtään korvatulehdusta ole ollut. Mutta joo, mitäpä minä teille enempää selittelemään. Minusta oli vaan niin huolestuttavan hajuinenkin lapsi niin sen takia äidiltä salamyhkäisesti pesu hommia kysyin... Mutta jokainen tallaa tavallaan, ugh. T.ap
[/quote]
... tiedätkö mikä on korvatulehdus ja mistä se tulee?
[/quote]
Itseasiassa täit tarttuu helpommin puhtaisiin hiuksiin. Eli ne lapset jotka käyvät suihkussa kerran viikossa ovat niitä joilla täitä harvemmin on. Sen sijaan ne joita puunataan jatkuvasti ovat ne joihin täit helpoimmin tarttuu. Ja normaaleilla lapsilla on haalarit kurassa näillä keleillä, se kertoo vain siitä että lapset on saaneet ulkoilla normaalisti. Ne lapset joilla haalarit on täysin puhtaat on niitä joita pidetään sisällä jottei ne markkihaalarit vaan mene pilalle. Kun niitä ei voi sitten myydä nettikirppiksellä hyvällä hinnalla. Ulkoilu on tasan sitä, että kävellään ulko-velta autoon ja kauppaan ja siinäkin äiti valittaa ja kieltää sotkemasta.
... tiedätkö mikä on korvatulehdus ja mistä se tulee?
[/quote]
Olipa vitun pöljä kysymys. No varmaan violetosta kahvipannusta jota kirahvi on nuolaissut.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:17"]Höhlä. Korviin ei saa tunkea mitään kyynärpätätä pienempää, eli vain ulkokorvan voi pestä. Jotkut lapset vaan sairastavat usein. Itsekin olin pienenä kipeä parin viikon välein. Nyt aikuisena ei ole flunssia eikä influenssaa ollut. Anna sossujen tehdä työnsä äläkä rupea turhista valittamaan.
Toisaalta en usko että kukaan voi tuolla lailla ajatella kuin sinä. Palstalla on muuten provoilu kielletty.
[/quote]
Eihän vanupuikko ole kyynärPÄPÄTÄ pidempi urpå.
Mistä lähtien korvien puhdistuksella on ollut mitään tekemistä korvatulehdusten kanssa?!?! Vähän nyt taas sitä ajattelua sinne aivoihin, vaikka se paljon töitä teettäiskin... :-DDDDDDDDD
minäkin pesen kaksivuotiaan vain kerran viikossa, toki pyllynpesut erikseen. korvia putsaan niin, että se näkyvä vaikku joka on ns pitkällä sieltä korvasta ni koitan vähä pyyhkiä vanutupolla, vaikkei varmaan sitäkään tarttis tehä. vaikkuhan suojaa korvaa! se, miksi on sairas koko ajan, niin oisko esim hometta kotona? siis jos on flunssaa ja yskää?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 06:40"]
Äiti ei puhdista korvia (näin sanoi eilen) [/quote]
Tästä voidaan tapella. Ikinä meillä ei olla korviin tungettu mitään peukaloa pienempää lääkärin ohjeiden mukaan. Ja korvatulehuksia ei ole ollut. Perimäkin on melko prokorvatulehus, kun meillä kummallakin vanhemmalla pienenä oli paljon tulehuksia.
Voisit yrittää tarjota lauluapua! Laulaen pöpöt usein kaikkoaa. Toinen vaihtoehto että menet ovelle kahdesti viikossa. Muistutat että "hei, suihkun paikka" ja sujautat kouraan maitohappobakteeripilsun.
Mä olin ahkera puhdistamaan lasten korvia, kun olivat pieniä. Se oli virhe, esikoiselta jouduttiin lääkärissä poistamaan kamalat vaikkutukokset. Kun lopetin tuon puhdistamisen, ei ongelma toistunut.
Me käytiin lapsena saunassa kaksi kertaa viikossa eikä muuta ollut, ei tullut edes lämmintä vettä sisälle. Aika harvoin oltiin kipeitä.
Hah, juuri kuten minä toimin lasteni kanssa. Ei lapsia tarvitse jynssätä kuten aikuisia, heillä ei hiki haise eikä tukka rasvoitu samalla lailla kuin aikuisina. Miksi horjuttaa ihon tervettä kosteustasapainoa turhalla hinkkaamisella? Ja jokainen tietää, ettei korvia saa putsata kuin kevyesti ulkopuolelta. Meillä on todella terveet lapset, nolla korvatulehdusta ja päiväkodista äärimmäisen harvoin poissa.
Ja muutenkin ap, haloo??? Lastensuojeluilmoitus vain koska olet itse ignorantti hysteerikko? Siinäpä vasta tosiystävä, huoh.
no hyi, onpa joillakin likaiset ja paskaset lapset :( voi raukat, pois tuollaisilta mutseilta lapset! :(