ajoissa liikkeellä: mitä pk-hoitajille jouluna?
Meillä lapset aloittaneet nyt syksyllä päiväkodin joten aihe ensimmäistä kertaa ajankohtainen. Kummallakin lapsella 3 hoitajaa. Mitä joulumuistamista heille voisi viedä, kun perinteinen kukka on vähän tylsä? Jotain uutta ja innovatiivistä, ei mitään kovin kallista kuitenkaan.. mitä te pk-hoitajat haluaisitte saada?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:28"]Mitens lasten kanssa askarellut kortit ja jos jotain haluaa kylkeen niin heijastimet? On pieni, käytännöllinen (eikä niitä ole haitaksi omistaa useampia) ja saa kivankin näköisiä nykyään. Heijastimen voi tehdä myös itse. Helppo ja edullinen on myös itsetehty kaurapussi, lasten kanssa kuvioitu kauppakassi tai sit ihan vaikka kynttilä tms pois kuluva. [/quote] Niin ja me on annettu itsetehtyä sinappia, mutta kaikki ei tykkää varmasti saada itsetehtyä syötävää. Meidän "tädit" jopa odottaa purkillistaan. Minä teen sinapin, lapsi etiketin. Pieni, edullinen, jouluisa ja joulun aikaan pois kuluva lahja. Ei vaadi myöskään isoa vaivaa itseltä sillä tehdään sinappia joka tapauksessa ja toisaalta on kiva jollakin muistaa :)
[/quote]
Ja sä uskot tosissasi, että tädit oikein odottelee sinappiasi? Pakkohan niiden on sanoa niin, ettei sulle tuu paha mieli.
[/quote]
varmasti odottavat. Ihana lahja tuollainen.
Varhaiskasvattaja
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:49"]
Olen antanut toisinaan lapsen fysioterapeutille jotkut ihanat sukat
[/quote]
Siis keille kaikille niitä lahjoja tässä pitää alkaa ostelemaan? Neuvolan th:lle? Talonmiehelle? Kuntosalin lapsiparkin tyttöselle?
[/quote]
Osaat varmaan itse arvioida, ketkä ympärilläsi olevista ihmisistä ovat tärkeitä sinun ja lapsesi elämän kannalta.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:31"] [quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:28"]Mitens lasten kanssa askarellut kortit ja jos jotain haluaa kylkeen niin heijastimet? On pieni, käytännöllinen (eikä niitä ole haitaksi omistaa useampia) ja saa kivankin näköisiä nykyään. Heijastimen voi tehdä myös itse. Helppo ja edullinen on myös itsetehty kaurapussi, lasten kanssa kuvioitu kauppakassi tai sit ihan vaikka kynttilä tms pois kuluva. [/quote] Niin ja me on annettu itsetehtyä sinappia, mutta kaikki ei tykkää varmasti saada itsetehtyä syötävää. Meidän "tädit" jopa odottaa purkillistaan. Minä teen sinapin, lapsi etiketin. Pieni, edullinen, jouluisa ja joulun aikaan pois kuluva lahja. Ei vaadi myöskään isoa vaivaa itseltä sillä tehdään sinappia joka tapauksessa ja toisaalta on kiva jollakin muistaa :) [/quote] Ja sä uskot tosissasi, että tädit oikein odottelee sinappiasi? Pakkohan niiden on sanoa niin, ettei sulle tuu paha mieli. [/quote] varmasti odottavat. Ihana lahja tuollainen. Varhaiskasvattaja
[/quote]
Jeps, kaikki eivät odottele. Usko pois. Mieluummin hyvä viini tai lahjakortti.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:20"]
Muumimuki hyvä(aika tyyris vaan), viinipullo, käsivoide, jalkavoide, villasukat esimerkiksi. T.lto p.s pelkkä kiitos lämmittää myös!
[/quote]
Itse en uskaltaisi ostaa viinipulloa, koskaan ei voi tietää onko esim ongelmaa alkoholin kanssa. Voiteissa taas esim. allergia mahdollisuus.
Ja ei millään muulla kuin itse vaan tykkään antaa lahjan, jolla olisi ainakin käyttöä :)
Tuikkuja + servettipakettia, pikku käsipyyhe jne olen nähnyt annettavan. Muumimukeja on myös tuttu pk:ssa työskennellyt saanut.
25, minä en aikoinaan ollenkaan älynnyt että tämmöinen tapa on olemassa. En siis muistanut mitenkään enkä kummemmin kiitellyt, toivotin vain hyvää joulua viimeisenä päivänä ennen joulua.
Vaikka todella pidin hoitajista, he olivat ihania lapselleni.
Mutta en vaan tiennyt tai ajatellut, en ole kasvanut ympäristössä jossa moinen muistaminen olisi yleinen tapa.
Nykyään kyllä veisin jotain, olen ajan myötä oppinut tavoille... :)
Kun lapsemme aloitti päiväkodissa, pikkupakkopullana hankimme ekat lahjat. Mutta siihen se jäi, eikä sen koommin ole viety mitään, mutta aina on muistettu kiittää jokaista erikseen.
Lapsemme päiväkodissa oli käytäntö, ettei lahjoja tuoda ollenkaan. Eräs hoitaja kertoi, että lahjat koettiin nöyryyttävinä vastaanottaa ja ne aiheuttivat turhaa eripuraa. Lapsen hoitoon osallistuu päivän mittaan ja työvuorosta riippuen useita hoitajia, siistijiä, keittiöväkeä jne., mutta kaikille ei lahjoja viedä.
Myöskään ns. yhteislahjat keittiöön ei tavoita kaikkia.
Voi, että olimme tyytyväisiä käytännöstä. Yksi stressi pois, ja vaikka tiedänkin tänä päivänä, ettei suurin osa huoltajista viekään lahjoja, niin untuvikkona vanhempana en tiennyt. Onneksi päiväkotimme oli fiksusti ratkaissut asian, vaikka meille oli unohtunut kertoa käytännöstä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:49"]
Olen antanut toisinaan lapsen fysioterapeutille jotkut ihanat sukat
[/quote]
Siis keille kaikille niitä lahjoja tässä pitää alkaa ostelemaan? Neuvolan th:lle? Talonmiehelle? Kuntosalin lapsiparkin tyttöselle?
[/quote]
Osaat varmaan itse arvioida, ketkä ympärilläsi olevista ihmisistä ovat tärkeitä sinun ja lapsesi elämän kannalta.
[/quote]
No on se talonmies aika tärkeä, ettei me lapsen kanssa liukastella hiekoittamattomalla pihatiellä talvella. Myös lapsen allergialääkäri on meille todella tärkeä. Onhan neuvolan tervydenhoitajakin tärkeä.
Minä haluaisin kyllä sen joulukukan tai sitten punaviiniä/glögiä :) t.lto
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:36"]
Kun lapsemme aloitti päiväkodissa, pikkupakkopullana hankimme ekat lahjat. Mutta siihen se jäi, eikä sen koommin ole viety mitään, mutta aina on muistettu kiittää jokaista erikseen.
Lapsemme päiväkodissa oli käytäntö, ettei lahjoja tuoda ollenkaan. Eräs hoitaja kertoi, että lahjat koettiin nöyryyttävinä vastaanottaa ja ne aiheuttivat turhaa eripuraa. Lapsen hoitoon osallistuu päivän mittaan ja työvuorosta riippuen useita hoitajia, siistijiä, keittiöväkeä jne., mutta kaikille ei lahjoja viedä.
Myöskään ns. yhteislahjat keittiöön ei tavoita kaikkia.
Voi, että olimme tyytyväisiä käytännöstä. Yksi stressi pois, ja vaikka tiedänkin tänä päivänä, ettei suurin osa huoltajista viekään lahjoja, niin untuvikkona vanhempana en tiennyt. Onneksi päiväkotimme oli fiksusti ratkaissut asian, vaikka meille oli unohtunut kertoa käytännöstä.
[/quote]
Tämäkin vielä, pitää arvailla, että mikä on käytäntö. Jos vie lahjan, ja ei olisikaan saanut viedä, niin tulee typerä olo. Jos ei vie, ja muut vievät, niin tulee typerä olo. Kaikkialla pitäisi olla tuollainen periaate.
Hei ne/me hoitajat ollaan ihan ihmisiä. Voit miettiä ihan niinkin, että mitä itse haluaisit lahjaksi. Tosin kaikkine tykkää samoista asioista.
Minulla on lapset vuoropäiväkodissa, ja todellakin koko ison talon väki heitä sitten myös hoitaa. Pelkästään omien ryhmien aikuisia on kahdella lapsella 10 kpl, ja sitten vielä kahden muun ryhmän hoitajat siihen päälle... Olen siksi vienyt kahvihuoneeseen aina jotakin yhteistä, kun budjetti ei mitenkään veny jokaisen yksilöllisiin muistamisiin vaikka miten haluaisinkin. Arvostan sydämestäni sitä hienoa työtä, jota he tekevät luodessaan lapsilleni kodinomaisen ja turvallisen ympäristön vuorokauden ympäri, viikon ja vuoden jokaisena päivänä :)
Itsekin hoitajana kyllä ilahdun, kun potilaat ja omaiset jotenkin muistavat. En minä sitä keneltäkään odota, mutta kyllä se lämmittää :)
Eiköhän ne saa palkan 15. Ja 31. Päivä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:34"]Lastenhoitajana suorastaan ärsyttää nää mammat niitten lahjojen kanssa!
Roskiin menee suoraan naurujen kanssa koko päiväkodissa :D
[/quote]
älä viitsi provoilla