ajoissa liikkeellä: mitä pk-hoitajille jouluna?
Meillä lapset aloittaneet nyt syksyllä päiväkodin joten aihe ensimmäistä kertaa ajankohtainen. Kummallakin lapsella 3 hoitajaa. Mitä joulumuistamista heille voisi viedä, kun perinteinen kukka on vähän tylsä? Jotain uutta ja innovatiivistä, ei mitään kovin kallista kuitenkaan.. mitä te pk-hoitajat haluaisitte saada?
Kommentit (57)
Olen ajatellut viedä piparikuuset. Itsekin olen työskennellyt eskarissa, ja tykkäsin syötävistä lahjoista :)
Ja kyllä, on ollut tapana muistaa lehdenjakajaa suklaalevyllä, tutuinta kaupankassaa kahvipaketilla jne. Ketään täysin randomia en lahjo, mutta näitä kyllä, jotka olennaisesti tuovat elämääni iloa päivittäin.
Ei mitään pysyvää! Kukka, suklaa, kortti tms. on hyvä!
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:59"]Eiköhän ne saa palkan 15. Ja 31. Päivä. [/quote] Vahva tämä. Ei tässä mitään ystävyyssuhteita hoitajien kanssa aleta tekemään. Viettekö kaupan kassoillekin joulukukkia?
[/quote]
Sekö kaupan kassa käytännössä kasvattaa sun lapset ja hoivaa heitä 9 tuntia päivässä? Hoitajan tekemällä työllä on valtava merkitys lapsen kasvuun. Se on paljon isompi asia kuin esimerkiksi vanhemmille mukavat työkaverit, joita heitäkin helposti muistetaan viemällä työpaikalle pullaa tms. Vanhemmat voisivat ihan vaihtelun vuoksi joskus miettiä sitäkin maailmaa, jossa heidän lapsensa elävät joka arkipäivä, eivätkä puhua lapsistaan kuin tavaroitsta, jotka viedään päiväksi varastoon jonnekin jossa kuka tahansa voi hoitaa heitä, kunhan saa hengissä pidettyä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:34"]
Lastenhoitajana suorastaan ärsyttää nää mammat niitten lahjojen kanssa!
Roskiin menee suoraan naurujen kanssa koko päiväkodissa :D
[/quote]
Voi rakas, sulla taitaa olla päiväkotiajat vielä tuoreessa muistissa noin ikäsi puolesta, mut hoitajasta et kyllä vielä mene vaikka yrität. Sovitaanko että kasvat ensin aikuiseksi, hankit ammatin ja tulet sitten vasta tänne aikuisten palstalle? Jookosta?
Ehdottomasti jotakin kuluvaa :). Esim itse leivottua, punaviiniä, ihanaa käsivoidetta, juurikin itse tehtyä sinappia tms, lisäksi vaikka kynttilä. Kaappeihin kertyy todella paljon eriparikuppeja ja muuta samanlaista työvuosien aikana. Myös kaunis heijastin olisi ihana, vaikka ei kulukaan pois :).
(Mutta ei sitä tavisrasiaa ruokakaupan konvehteja. Siitä tulee helposti sellainen fiilis, että nappasinpa tuon nyt äkkiä kauppajonossa, kun oli pakko sulle jotakin ostaa. Mieluummin vaikka sitten pelkkä lapsen piirtämä kortti, jossa esim lapsen kertomia juttuja hoitajasta.)
Lto
Lto jatkaa. Meillä on ollut töissä yksi perhe, joka ei anna koskaan edes joulukorttia. En tiedä, miksi, kyllä siitä väkisinkin sellainen olo tulee, että eivät ole yhtään tyytyväisiä meihin hoitajiin. En tiedä, haluavatko varta vasten viestittää tätä, vai eivätkö vain koe omaksi jutukseen muistaa meitä mitenkään, edes sillä kortilla.
Hilloa ja keksilajitelma. Kuluu pois tai helppo antaa eteenpäin, jos ei itse pidä.
Hoitajat ja kerho-ohjaajat, tykkäisittekö tuosta lumiukkosopasta? :)
Niillä linjoilla täälläkin, että kuluu pois, esim. kauniita servettejä, kynttilä, kahvia, teetä, hunajaa tms. Olen antanut toisinaan lapsen fysioterapeutille jotkut ihanat sukat, esim. Marimekon unikkosukat ja niistä saanut kovasti kiitosta. Harvoin itsekään tulee ostettua mitään 10 euron sukkia ja olisin iloinen jos paketista mukin sijaan paljastuisi laadukkaat sukat!
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:49"]
Olen antanut toisinaan lapsen fysioterapeutille jotkut ihanat sukat
[/quote]
Siis keille kaikille niitä lahjoja tässä pitää alkaa ostelemaan? Neuvolan th:lle? Talonmiehelle? Kuntosalin lapsiparkin tyttöselle?
Ihan ot, mutta isotädillä oli joka vuosi lahja postinkantajalle. Jotenkin liikkistä.
En haluaisi lumiukkosoppaa, mutta jos sellaisen toisit niin kiittäisin kauniisti.
Jos olisi lapset päiväkodissa, niin antaisin hoitajille (esim toi 3kpl) kaikille lapsen tekemän kiitoskortin ja pieneen jouluiseen paperipussukkaan sellainen pieni body shopin käsirasva, sellanen kulkee hyvin käsilaukussa. Mielestäni se ois aika passeli.
Olen pph enkä oleta ,että minulle tuotaisiin mitään lahjuksia. Voin kyllä myöntää, että lämmittää ne silti mieltä kun niitä saa.
Minusta on vähån hassua verrata postinjakajaan tai bussikuskiin minun työtäni. Nuo lapset ovat luonani 9-10h viitenä päivänä viikossa. Eli oikeasti ihan todella paljon. Kuulun heidän elämäänsä tosi vahvasti ja tykkäänkin jokaisesta hirveästi.
Hoidan jokaista lasta ihan yhtä rakkaudella, tuovatpa he lahjoja tai eivät, mutta ihmetyttää joidenkin vanhempin asenne siihen, että kyllä hoitaja jo palkkansa saa.
Tästä huolimatta heistä on oikein viedä joulumuistamisia naapuriin, työkavereille, mummoille yms. Mutta ei sille ihmiselle joka on heidän lastensa elämässä ehdottomasti eniten heti vanhempien jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:28"]Mitens lasten kanssa askarellut kortit ja jos jotain haluaa kylkeen niin heijastimet? On pieni, käytännöllinen (eikä niitä ole haitaksi omistaa useampia) ja saa kivankin näköisiä nykyään. Heijastimen voi tehdä myös itse. Helppo ja edullinen on myös itsetehty kaurapussi, lasten kanssa kuvioitu kauppakassi tai sit ihan vaikka kynttilä tms pois kuluva. [/quote] Niin ja me on annettu itsetehtyä sinappia, mutta kaikki ei tykkää varmasti saada itsetehtyä syötävää. Meidän "tädit" jopa odottaa purkillistaan. Minä teen sinapin, lapsi etiketin. Pieni, edullinen, jouluisa ja joulun aikaan pois kuluva lahja. Ei vaadi myöskään isoa vaivaa itseltä sillä tehdään sinappia joka tapauksessa ja toisaalta on kiva jollakin muistaa :)
[/quote]
Ja sä uskot tosissasi, että tädit oikein odottelee sinappiasi? Pakkohan niiden on sanoa niin, ettei sulle tuu paha mieli.
Kun lapseni olivat päiväkoti-ikäisiä, vietiin usein käsi-/jalkavoidetta, servettejä, kynttilöitä, kukkia.
Mikä tahansa kuluva tuote, ettei jää kaappiin tilaa viemään.