Mitä minun kannattaisi tehdä (YO-arvosanat & I)
Kirjoitin siis pitkän matikan, terveystiedon, enkun ja äikän. Ja niinhän siinä kävi kun pelkäsin eli I tuli äidinkielestä.
Sain C:t enkusta ja TT:sta ja L:n matikasta ja pääsin kompensaatiopisteillä ylioppilaaksi. Kannattako mun silti yrittää vielä korottaa noita kun lukuun ottamatta matikkaa kaikki on aika alhaisia.
Eli siis haenko jo korkeakouluun ja jos haen niin minne voi päästä? Tms. missä YO-koetta ei painoteta kovin paljon, vai korottanut vielä keväällä noita arvosanoja?
kiitos :)
Kommentit (11)
Oletko provo?
Sun pitäisi lukea kemia, fysiikka ja bilsa jos haluat lääkikseen. Jos haluat teknilliseen, niin toivottavasti fyssa ja kemia kiinnostaa, et läpäise pääsykokeita ilman toisen opettelemista.
Pääset ainakin matematiikkaa lukemaan suoraan papereilla yliopistoon. Muistaakseni riittää pelkkä L kirjoituksista (pitkä). Ehkä jopa E.
Tampereen yliopistoon pääsee suoraan sisään matikkaa lukemaan ilman pääsykokeita pitkän matikan laudaturilla :)
En halua mollata, mutta voitko vähän avata tuota äikän I:ta?
Tilastotiedettä ja matematiikkaa voit päästä Helsinkiin lukemaan suoraan tuolla matikan arvosanalla.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:57"]
[/quote]
Tiedän erään, joka pääsi tänä syksynä Helsingin oikkikseen ja kirjoitti viime syksynä äidinkielestä I:n. Ei siinä tarvitse kuin esim. kirjoittaa essee aiheen vierestä.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:54"]
Oletko provo?
Sun pitäisi lukea kemia, fysiikka ja bilsa jos haluat lääkikseen. Jos haluat teknilliseen, niin toivottavasti fyssa ja kemia kiinnostaa, et läpäise pääsykokeita ilman toisen opettelemista.
Pääset ainakin matematiikkaa lukemaan suoraan papereilla yliopistoon. Muistaakseni riittää pelkkä L kirjoituksista (pitkä). Ehkä jopa E.
[/quote]
no siis en todellakaan tiennyt mikä voisi kiinnostaa silloin kun päätin mitkä aineet kirjoitan :(
Melkein kaikki luonnontieteiden kurssit olen kyllä käynyt, eli periaatteessa voisin kait kirjoittaa jonkun niistäkin, ja kyllä luonnontieteet kiinnostaa :/
siis noi on vaan tuollaisia "ehkä mahdollisesti", tiedän kyllä miten vaikeita lääkiskeen on päästä, ja että joudun kirjoittamaan lisää aineita sitä varten. Mitään kovin varmaa suuntaa mulla ei vielä ole :(
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:57"]
[/quote]
Tiedän erään, joka pääsi tänä syksynä Helsingin oikkikseen ja kirjoitti viime syksynä äidinkielestä I:n. Ei siinä tarvitse kuin esim. kirjoittaa essee aiheen vierestä.
[/quote]
äikkä ei ole koskaan ollut mun vahvuus ja ymmärsin yhden aika tärkeän kysymyksen väärin. Melkein sain A:n mutta en sitten ihan. En myös osaa juurikaan tulkita tekstejä ja siitäkin meni pisteitä
Oot jo myöhässä. Ainakin ens kevään suhteen. Ilmoittautumisaika päättyi viime sunnuntaina.
T: Opo
[/quote]
äikkä ei ole koskaan ollut mun vahvuus ja ymmärsin yhden aika tärkeän kysymyksen väärin. Melkein sain A:n mutta en sitten ihan. En myös osaa juurikaan tulkita tekstejä ja siitäkin meni pisteitä
[/quote]
Lisäksi uskon käyttäneeni suhteessa liikaa aikaa matematiikan kokeeseen valmistautumiseen ja liian vähän muihin mutta etenkin äidinkieleen :(
Kirjoita bilsa ja hae sitten syksyllä lääkikseen. Pääsykokeisiin pitää lukea että olis mitään toivoa
Ja aijoo, kiinnostaa eniten ehkä lääkis, teknillinen ja matematiikan ala :/