Onko teillä ollut hulluja/outoja naapureita
Naapuri joka syyttelee ja keksii omiaan? Tai kenties kyttää kaikkea?
Kertokaa kokemuksistanne.
Kommentit (52)
Muutettiin maalle, mutta idylli oli siitä touhusta kaukana. Lähin naapuri kirjoitti meistä kunnon haukkumatekstin paikallislehden yleisönosastolle. Tekstissä oli asioita, joita vain tämä ainut arkipäivisin kotona oleva naapuri pystyi tietämään. Myöhemmin ilmeisesti mieli muuttui, koska pois muuttaessamme tuli juttelemaan ja harmitteli kun niin mukavat naapurit muuttaa pois :)
Rivarissa asuessamme seinä naapurinn rouvalla oli paha unettomuus. Hän wei saanut nukuttua öisin. Keksi aitten itselleen puuhaa, hyödyllistä puuhaa! Hän leipoi yöt! Ei siinä mitään, paitsi meisän makkari ja hänen keittiö oli vastakkain ja hänellä oli ihan helvetin vanha ja äänekäs yleiskone/vatkain! Välillä vitutti, mutta rusinarahkakakku oli maailman parasta!
Meillä oli naapuri joka aina matki meitä. Jos laitoin ikkunalaudalle rivin kynttilöitä tai kukkivia viherkasveja niin hän hankki heti mahdollisimman samanlaisia omalle ikkunalleen. Kun raidoitin hiukseni niin hänkin raidoitti hiuksensa. Vaihdoimme muoviset puutarhakalusteet puisiin, naapuri teki saman. Hän jopa kyseli yksityiskohtia kotimme remonttiratkaisuista jotta osasi kopioida niitä. Se oli huvittavaa ja säälittävää mutta samalla myös rasittavaa ja ärsyttävää.
Suunniteltiinkin miehen kanssa joskus leikillään että lainataan tai vuokrataan puutarhaan joku iso kamala koristus, patsas tms. Sitten kun naapuri hankkii samanlaisen niin palautetaan omamme. Niin pitkälle ei kuitenkaan menty.
Naapuri oli todella rasittava mutta samalla kävi naista sääliksi. Ei raukalla kai ollut mielikuvitusta, makua tai omaa elämää kun piti niin tarkasti ottaa mallia muista.
Meillä kerrostalossa oli alakertalaisena vanha pari joka kävi natkuttaa joka asiasta meille ja syyttämään että kaikki sotkut on minun ja veljeni syytä. Kerran tuli ennen kukon laulua valittamaan että lapset juoksee ja tömistelee ja hän ei saa nukuttua. Äiti alko nauramaan ja sano että sori mutta meillä on lapset vielä nukkumassa. Eipä kuulunu akasta mitään vähään aikaan mitään xD
Eräs nuori nainen teki pari aiheetonta valitusta metelistä. Oli keksinyt, että tulen yöllä jonkun miehen kanssa kotiini ja että sitten pidämme meteliä. Sama nainen soitti ovikelloani kuuden jälkeen aamulla.
Muutama juoppo mies on ollut naapureina. Kaikki eri asunnoissa. Meteliä ja naapurustoa haittaavaa käytöstä on ollut. Ei mitään vakavaa kuitenkaan. Semmoisia "kilttejä" juoppoja olivat kaikki.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:10"]Naapuri joka talvi muutaman kerran viikossa ripottelee suolaa suolasirottimella rappukäytävän eteen :D hyvää vain tarkoittaa, mutta huvittavaa
[/quote]
Yrittikö se sulattaa jäätä?
Mun seinänaapuri puhuu itsekseen. Vaikuttaa muuten ihanmukavalta, moikkailee rappukäytävissä ja käyttäytyy ihan tavallisesti mutta sitten joskus kun näen hänet niin ettei hän huomaa minua niin höpöttää omiaan. Jotain työjuttuja tai kiroaa jäätynyttä pyöränlukkoa tms. Olen monta kertaa katsonut ettei hänellä ole handsfreetä korvassa mutta ei näy. Ei kuitenkaan ole mikään sellainen hullu että tarvitsisi pelätä :)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:14"]Kerrostalossa oli joskus kyylämummoja ja pappoja. Ärsytti, kun olivat haukkana paikalla jos auto oli vaikkapa millin väärässä asennossa.
[/quote]
Tämä on mielenkiintoinen asia. Meidän taloyhtiössä eräs mies jättää usein autonsa keskelle pihaa oman ulko-ovensa lähettyville. Hän varmaan kommentoisi noin, jos huomauttaisin häntä.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:31"]Mun seinänaapuri puhuu itsekseen. Vaikuttaa muuten ihanmukavalta, moikkailee rappukäytävissä ja käyttäytyy ihan tavallisesti mutta sitten joskus kun näen hänet niin ettei hän huomaa minua niin höpöttää omiaan. Jotain työjuttuja tai kiroaa jäätynyttä pyöränlukkoa tms. Olen monta kertaa katsonut ettei hänellä ole handsfreetä korvassa mutta ei näy. Ei kuitenkaan ole mikään sellainen hullu että tarvitsisi pelätä :)
[/quote]
Kyllä mäki monesti papatan iteksiäni enkä mä ny itteeni hulluna osaa pitää. Se vaan on mulle tapa järjestellä tätä tuulitunnelia, jossa tälläkin hetkellä jyllää kunnon hurrikaanit. Ääneen puhuminen helpottaa. Vaikka puhuisinki vain tyyliin fillarin lukolle tai vaikkapa autolle. :)
Kyllä varmaan riittää naapurikyttiä joka talossa...meillä naapurin nainen vaati avomiestäni jättämään mun pyykit pyykkitupaan, koska siellä ei kuulemma saa pestä kavereiden pyykkejä. Asumme siis yhessä :D
Naapurin mummo tuli joskus valittamaan, että minun uudet sähkölaitteeni vievät signaalin hänen televisiosta. Näki kuulemma ikkunasta kun tavaroita roudattiin. Tosiaan...exä vei tavaransa pois ja mummeli kyttäsi ikkunasta eikä varmaan muuta keksinyt niin tuli jotain kyselemään jotta selviäisi miksi hän lähti pois :D
Mulla on ollut parikin kyylaa naapurina... Muistan kun olin nuorena tyttona au pairina, mun alakerran naapuri oli ihan jarkyttava kyyla ja valittaja. Kerran esim. istuin huoneessani hiljaa lukemassa tms. ja soin sipseja ja se naapuri kolisti harjalla kattoa (mun lattiaa), kun ilmeisesti soin niita sipseja niin aanekkaasti. Ja muisti totta kai raportoida mun host aidille mun tulot ja menot... Eika tietenkaan mitenkaan totuudenmukasesti. Huoh.
Ja toinen oli naapuri, joka sai hirveita raivokohtauksia jos pidin aanta. Jollain tapaa ymmarran kylla hanta: mulla oli epasaannollinen tyo, monesti tyovuoroja myohaan tai saatoin kayda baareissa jne., kun taas han teki aikaisia aamuja...
Muuten on kylla on sattunut ihan kivoja naapureita. :)
Yläkerrassa asuu akka, jonka mielestä rapussa haisee aina joku ja kun hän on tuoksuille niin kovin yliherkkä, että rapun tuuletusparvekkeiden ovetkin on pakko pitää auki yötäpäivää pakkasillakin... Jännä sinällään, että tän akan jäljiltä rapussa haisee aina ihan oikeesti joku ihan järkyn tömäkkä hajuvesi... :D Tää sama tyyppi on käyny soittelemassa ihmisten ovikellojakin vaan siks, että pääsis haisteleen niiden asuntoja ja valittamaan... V*ttu se on pimee... Kun valitettiin sen tuuletuksista isännöitsijälle, niin rapun oveen ilmesty siltä akalta lappu, että "Isännöitsijälle saitettu sähköposti tuuletuksen tarpeellisuudesta (sillon ja sillon, kello se ja se)"
Mulle tuli kerran soitto vuokranantajalta, että naapuri oli käskenyt soittamaan, että ulkoroskis haisee minun roskieni takia. Kuulemma ryhdytään vakavempiin toimenpiteisiin, jos asiaan ei heti tule muutosta. Vähän kummastutti, eiköhän kaikkien roskat siellä roskakatoksessa haise. Ja mitä sitten, hajutonta roskista tuskin löytyy mistään, ylipäänsä ei niiden luona tarvitse hengailla ja haistella.
Kerran eräs naapuri tuli valittamaan kaverilleni, joka oli pistäytymässä ja oli jättänyt pyöränsä pienen tien sivuun, että se on pelastustie ja siihen ei saa laittaa mitään. Kummasti sama naapuri ajaa aina ison pakettiautonsa siihen keskelle tietä, jatkuvasti, vaikka parkkipaikkakin olisi ihan siinä vieressä...
Monesti naapurini ovat myös tulleet soittelemaan ovikelloa ja vihjailemaan, että hepä uskovat Jumalaan ja näin välttävät helvetin, ja tyrkyttävät opuksiaan. En edes ymmärrä mistä moinen on lähtöisin, ihan hyvin voisin olla uskovainen, joten miksi tulevat vihjailemaan moisia...
Mulla oli kerran hoidossa koira, joka oli todella arka vieraita ihmisiä kohtaan. Tulin lenkiltä kotipihaan ja naapuri sattui tulemaan vastaan. Heti tämä iso koira ryhtyi paniikissa kiskomaan kohti kotiovea, jolloinka naapuri alkaa kailottamaan täysiä "ihana koira, onpa ihana" ja harppoo koiraa kohti... Koira hätääntyy todenteolla ja yrittää pakoon, sanon naapurille että koira ei pidä vieraista ihmisistä. Ei mitään vaikutusta, edelleen kailottaen harppoo luokse. On se kumma, jos sanotaan että koira ei pidä ihmisistä, ja se yrittää henkihieverissä pakoon, pitää silti huutaa ja puolijuoksulla tulla kohti ihmettelemään koiraa... Aikuinen mies!
Oli kyllä hyvinkin erikoinen naapurusto tuo viimeisin, jossa asuin. Kyttäämistä, yltiöpäistä uteliaisuutta, nimettömiä häätöuhkauksia, valittamista, jurottamista, huutamista, joskus kännitappeluita joihin sekoitettiin naapuritkin,...
Pikkuisen muuttui viihtyvyys muuttamalla muualle.