Miehen mielestä väkivalta mua kohtaan ei ole väärin...
Niin, siis mulla on hyvin riitaisai ja aika päättymäisillään oleva parisuhde, jossa asiat on välillä menneet väkivaltaisiksi, tosin "lievästi" (ei siis mustia silmiä jne.)., siis mies tönii, riepottelee, pitää kiinni, läpsii jne.
No, tää parisuhdehan on kyllä päättymässä, ja pääsen siis eroon väkivallan uhkasta. Mua kuitenkin häiritsee aika paljon, että miehen mielestä on hyväksyttävää, että hän on käyttänyt ja mahdollisesti tulisi käyttämään väkivaltaa mua kohtaan, koska hän on mun uhri ja se on kaikki mun oma vika. Hän on diagnosoinut mulle itse erään persoonallisuushäiriön, josta mulla on kyllä useita oireita, ja siis sairastan kyllä masennusta, ahdistuneisuushäiriötä ja syömishäiriötä, eli eivät hänet syytöksensä ihan tuulesta temmattuja ole. Psykiatrilta en kyllä ole saanut diagnoosia tuolle persoonallisuushäiriölle, vaikka niitä on ihan tutkittu. Yhtä kaikki, oli mulla sitten oikeasti tuo persoonallisuushäiriö tai vaan muita mielenterveysongelmia, oikeuttaako se oikeasti väkivallan mua kohtaan? Kuulemma mun mielisairaus on paljon pahempaa väkivaltaa, kuin hänen harjoittamansa. Koen aika suurta syyllisyyttä tästä, olen hullu ja huono ihminen, ja lähimmäiseni ajan niin hulluksi että hänen täytyy lyödä ja retuuttaa mua jne.
Miten tästä voi itse parantua masennuksesta tai mistään muustakaan näiden syytösten kanssa.
Kommentit (24)
Olet saanut paljon neuvoja ja ohjeita henkiselle puolelle. Haluaisin antaa muutaman vinkin käytännön asioihin.
Ensinnäkin, olethan tehnyt kaikkesi, että sinulle järjestyy asunto mahdollisimman pian? Olisiko mitenkään mahdollista, että muuttaisit jonnekin jo ennen kuin vakituinen asunto järjestyy. Yhtenä vaihtoehtona turvakoti.
Mutta nyt vaikka asutte vielä yhdessä, minusta sinun ei kannata ajatella, että parisuhteenne on päättymässä, vaan että se on jo päättynyt. Lopeta samassa sängyssä nukkuminen, lopeta kaikki ne läheisemmät hetket joista mainitsit. Ota etäisyyttä miehestäsi henkisesti ja fyysisesti. Jos et ole jo aloittanut, ala pikkuhiljaa pakkailemaan sellaisia tavaroita joita et käytä joka päivä. Sopikaa yhteisten tavaroiden jaosta.
Kun otat etäisyyttä mieheesi, ehkä sinun on myös henkisesti helpompi olla uskomatta hänen aivopesuaan.
Olet arvokas ihminen, olipa sinussa vikoja tai ei. Älä anna miehen lannistaa ja hämmentää sinua.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:49"]
Heli?
[/quote]
Tiedäthän että jo palstan säännöissä lukee että täällä ollaan anonyymejä. Henkilöllisyysveikkaukset eivät siis kuulu tänne. Todella asiatonta ruveta nimiä heittelemään, entä jos osuisikin oikeaan niin varmasti aloittajaa ahdistaisi sekin (on jo varmasti tarpeeksi huolia) ja haluaisitko itse että sun nimeä huudeltais jos avaudut jostain arasta asiasta nimettömänä?
[/quote]
Pahoitteluni! Luin äsken säännöt. Onneksi Suomessa on tuhansia kyseisellä nimellä olevia naisia! Ei tule toistumaan. Kaikki tsempit Ap:lle! Miehesi kohtelee sinua väärin! Mikään ei oikeuta väkivaltaa!
Haluaisin vielä lisätä, että on täysin normaalia, että tuossa tilanteessa kyseenalaistat itseäsi. Normaali, empaattinen ihminen kuullessaan moitteita itsessään miettii, että ovatko syytökset oikeita. Kun saman kuulee monta kertaa, niin lopulta niitä alkaa uskoa ja sujteellisuudentaju katoaa.
Ethän ap välitä noista muutamista sairaista kommenteista... Kellään ei oo oikeutta tehdä sua kohtaan väkivaltaa. Sinuna vetäytyisin heti pois tollaisesta miehestä, kun kerta katumuksenkaan merkkejä ei näy.