Diapam, Risperdal, Opamox, Atarax....
...Venla, Azona, Peratsin, Fluanxol jne. Kaikki näistä löytyvät työpöydältäni tälläkin hetkellä.
En ole narkkari vaan traumataustainen mielenterveysongelmainen, jolle on yritetty löytää sopiva lääkitys.
Toistaiseksi kokeiluista on hyötynyt vain lääketeollisuus. Traumaoireisiin ei ole keksitty lääkettä.
Kommentit (11)
Terapiaa sinä tarvitset, eikä pelkkiä lääkkeitä... lääkkeet ovat vain kävelykeppi, jotka auttavat pahimman yli.
Eivät tee, mutta kun traumatausta haittaa elämistä, niin onhan se ymmärrettävää että halutaan helpottaa oireitani. Takaumia, painajaisia, ahdistuneisuutta, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, paniikkihäiriö, dissosiaatiota, stressivatsa + kutinaa....huoh. Joinakin päivinä ei jaksaisi yhtäkään oiretta.
Haluaisin vaan olla normaali ja terve.
Olen menossa terapiaan, 10 vuotta olen siitä jo puhunut mutta koska vointini on aina ollut liian heikko, hanke ei ole edistynyt. Nyt ovat hoitopuolella antaneet periksi, koska vointini ei muutu mihinkään ilman terapiaakaan, vaan pysyy tasaisen heikkona.
Kokeile silmänliiketerapiaa. Mä pääsin sillä eroon 30 vuoden takaisista traumoista, ne ei enää vaani ja riivaa mua.
En tiedä yhtään narkkaria kenellä olisi noin roisi satsi mömmöjä pöydällään. Toivottavasti löytyy sopiva lääkitys ja turhat voi karsia pois. Hurjalta kuulostaa, että samaan aikaan on bentsot, neuroleptit ja jopa antihistamiinit sikin sokin. T: ex-narkkari
Kuulostaa tutulta :/ Mulla kans traumatausta ja ihan tasan samat oireet. Nyt pari vuotta terapiaa takana ja oon onnistunut vähentämään lääkkeitä tosi paljon. Ei oo enää kuin unettomuuteen vähän jotain. Olo on kyllä aivan paska, silti. Enpä tiiä. Joskus tuntuu että mitä helvettiä tässä pitäis, tai no aika usein tuntuu siltä. Melkein koko ajan. Onkohan elämä joskus helpompaa? Helpottaako tää ikinä? MIKSI mulle piti tapahtua niin paskoja asioita? Enkä ihan totta jaksais valittaa. Haluaisin et elämä olis vaan edes vähän siedettävämpää.
MDMA on erittäin terapeuttinen aine, mutta käyttö täytyy olla valvottua. Mieluummin jonkun kokeneemman henkilön seurassa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:30"]
MDMA on erittäin terapeuttinen aine, mutta käyttö täytyy olla valvottua. Mieluummin jonkun kokeneemman henkilön seurassa.
[/quote]
Toki kannattaa yhdistää se myös terapiaan. Pienillä annoksilla MDMA ja puhumisella ammattilaisten kanssa on hoidettu mm. traumaperäistä stressihäiriötä isossa maailmassa. Suomessa ei välttämättä niin paljon kokemusta.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:28"]
En tiedä yhtään narkkaria kenellä olisi noin roisi satsi mömmöjä pöydällään. Toivottavasti löytyy sopiva lääkitys ja turhat voi karsia pois. Hurjalta kuulostaa, että samaan aikaan on bentsot, neuroleptit ja jopa antihistamiinit sikin sokin. T: ex-narkkari
[/quote]
Eihän niitä kaikkia syödä sekasin. Jos on ottanut paketin jokaista aina kun kokeillaan uutta lääkettä, kyllähän niitä kertyy. Mullakin on vaikka mitä vaikka olen vain masentunut. SSRI-lääkkeiden lisäksi löytyy Opamoxia, Ketipinoria, Surmontilia. Selkäkipujen vuoksi on Panacodia ja Sirdaludia. Varsinkin yksityispuolelta on helppo saada läkkeitä.
Jostain syystä etenkin tuota Ketipinoria suorastaan tyrkytetään, mikälie pakettiratkaisu kaikkeen..? Se ei itselleni sopinut ja kovasti ihmettelivät sitä hoitopuolella. Minä taas en ymmärrä, miksi kaksisuuntaisten ym. lääke sopisi itselleni nukahtamiseen avuksi..?
Niin. Eivät lääkkeet tee traumaa tapahtumattomaksi.