Minne menit eron jälkeen yöpymään jos et heti löytänyt omaa asuntoa
Kommentit (49)
Mies meni vanhemmilleen, soitti parin pv.n päästä sopiakseen, koska hakee tavaransa; sovittiin seuraavalle viikolle. Pysyttelin poissa sen käynnin ajan, kun hakivat ne ex-apen kanssa.
Ekat kuukaudet asuttiin ihan samassa talossa, kunnes sitten aika nopeasti vuokrattiin yksiö jossa sitten vuoroteltiin viikko-viikko-periaatteella. Lapset siis asui vanhassa kotitalossa koko ajan, vanhempi vaihtoi paikkaa.
Vaikka siihen eroon monenlaista vitutusta liittyi, niin välit oli kuitenkin pahimmillaankin asialliset. Eksä osti mut ulos meidän vanhasta talosta ja muutin sieltä pois 11kk eron jälkeen. Nykyään meillä on ihan hyvät ja ystävälliset välit.
Autossa sen kerran kun asuin jonkun kanssa yhdessä. Sitä ennen ja sen jälkeen olen aina pitänyt erilliset asunnot myös silloin kun menin naimisiin ja oli yhteisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kuinka joku voi esim riitaisan eron jälkeen edes jäädä enää yötäkään saman katon alle. Itse pakkasin ja lähdin kaverin luokse.
Mulla ei ollut muita vaihtoehtoja varsinkin kun oli kolme lastakin. Tunnelma oli helvetillinen koska mies jätti toisen vuoksi ja hyppäsi päivät uuden naisen luona kun minä hoidin lapsia yhteisessä kodissa. Mies lunasti osuuteni talosta , antoi rahat mulle ja sen jälkeen ostin itselleni uuden asunnon. Miehen jättämän avioerohakemuksen jälkeen piti asua 6 kk saman katon alla ja luulin kuolevani siihen.
Ei olla miehen kanssa puheväleissä , lasten asiat hoituu jotenkin whapilla.
Ja sen tästä opin että lopun ikääni mulla on ikioma asunto, en osta asuntoa yhdessä yhdenkään miehen kanssa enää. On tarpeen vaatiessa niin helppo vaan nostaa toisen kamat pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Mies meni vanhemmilleen, soitti parin pv.n päästä sopiakseen, koska hakee tavaransa; sovittiin seuraavalle viikolle. Pysyttelin poissa sen käynnin ajan, kun hakivat ne ex-apen kanssa.
Lisäys tähän: asunto on kokonaan minun, joten muua vaihtoehtoa ei ollut kuin miehen lähteminen muualle.
Olin ostanut uuden asunnon muutamia kuukausia ennen eroa. Kun olin saanut sen remontoitua muutin pois, kun mies oli työmatkalla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kuinka joku voi esim riitaisan eron jälkeen edes jäädä enää yötäkään saman katon alle. Itse pakkasin ja lähdin kaverin luokse.
No eivät kaikki erot ole riitaisia ja toisen haukkimista ja tappelua.
Ei olis tullut mieleenkään mennä kenenkään nurkkiin asumaan ylimääräisenä.
Kyllä se pitää olla kunnollinen asunto mihin muuttaa. Kun on ero päätetty, niin silloin yleensä myös kokonaistilanne rauhoittuu, koska kaikki hommat silloin tiedossa ja aletaan viemään niitä asioita kumpikin omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Talossani, laitoin aviopuolison kamat kahteen roskapussiin ja nostin ne kuistille. Ei protestoinut vaan haki kamansa ja meni kullinsa kanssa jonkun yh:n luo, se nainen oli kuuluisa jakoisarasia.
Jälkeenpäin mies kertoi (erostamme oli jo vuosia), että häpeää kuulema lopun elämää sortumista kännissä sen yhn luo. Oli majaillut siellä jonkun aikaa.
Hep, käsi ylös kuinka moni on kuullut että miestä kaduttaa tuossa kohtaan ja kuinka moni usko?🤣
Ensin maksoin miehelle hotellin pariksi kuukaudeksi ja sitten ostin hänelle yksiön ja maksoin siitä lahjaverot ym. Emme ole sen jälkeen olleet tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäys tähän: asunto on kokonaan minun, joten muua vaihtoehtoa ei ollut kuin miehen lähteminen muualle.
Omistin minäkin asunnon kokonaan itse, mutten kyllä saanut ex-miestäni noin helposti ulos, sillä hän tunsi oikeutensa ja oli valmis niitä käyttämään, vaikka ero tuli sen vuoksi, että mies löysi uuden naisen. Hauskinta tietysti oli, että eropäätöksen jälkeen mies ei maksanut ruuistaan ja lastemme kuluista senttiäkään, vaan eleli täysin siivelläni uutta rakkauttaan hehkuttaen ja minua haukkuen viisi kuukautta omistamassani asunnossa. Vireille laittamani häätö sai miehen lopulta lähtemään.
Letun levittelyllä pääsee kertapatjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eksä muutti toiseen huoneeseen, silleen meni puoli vuotta ennenkun löysi uuden asunnon.
Kieltämättä loppupuolella alkoi vähän risoa kun deittailin jo toista, mutta ihan asialliset välit meillä oli. Pahimmat riidat oli ennen eroa.
Lypsätitkö reikääsi siis exäsi nenän alla xD
Ystävän ex-kumppani maksoi tälle vuoden vuokrat uudesta kämpästä, omisti itse sen "yhteisen", johon jäi.
Onneksi jotkut erot sujuvat ok.
Vierailija kirjoitti:
Ystävän ex-kumppani maksoi tälle vuoden vuokrat uudesta kämpästä, omisti itse sen "yhteisen", johon jäi.
Onneksi jotkut erot sujuvat ok.
Ei tainnut raha"mies" olla nainen taaskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistin minäkin asunnon kokonaan itse, mutten kyllä saanut ex-miestäni noin helposti ulos, sillä hän tunsi oikeutensa ja oli valmis niitä käyttämään, vaikka ero tuli sen vuoksi, että mies löysi uuden naisen. Hauskinta tietysti oli, että eropäätöksen jälkeen mies ei maksanut ruuistaan ja lastemme kuluista senttiäkään, vaan eleli täysin siivelläni uutta rakkauttaan hehkuttaen ja minua haukkuen viisi kuukautta omistamassani asunnossa. Vireille laittamani häätö sai miehen lopulta lähtemään.
Näinhän se oli meilläkin enkä koskaan ymmärtänyt kuviota. Käskin miestä muuttamaan pikimmiten uuden naisen luo ja jättämään minut ja lapset rauhaan haukkumiselta. Ei ollut kiirettä hänellä muuttaa. Naisen luona olisi kyllä ollut tilaa. En saanut vastausta miksi hän teki kuukausitolkulla kiusaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Asunto on minun. Ex muutti vanhemmilleen hetkeksi, osti nopeasti oman asunnon.
Lapsien mukana laitoin menemään hänen tavaraa sitä mukaa, kun löysin.
Appeni, tai ec appi siis, on tehnyt mm pinnasängyn, hoitopöydän ainakin.
Eron jälkeen aloin konmarittamaan ja ex appivanhemmat tulivat kerran käymään, hakivat nämä pois.
Hyvissä väleissä ollaan kaikki. Tai ihan ok
Vierailija kirjoitti:
No sinne uuden muijan luokse.
No olipa yllätys.
Äiskä otti kotiin vähäksi aikaa ❤️
Kesämökille, kunnes miess pakkaisi kamansa. Ei pakannut. Sitten oltiinkin jumissa kämppiksinä, vuosia. Kumpikaan ei halunut "jättää" lapsia ja vuoroviikot sinkkukämpässä ei myöskään miehelle sopineet.
Miehen mielestä kaikki olisi hyvin kun hän nyt kiinni jäätyään lopetti suhteensa ja huomasi että minun kanssani haluaa jatkaa. Että uhkaa ei ole, hän sanoi. No, mitä nyt luottamus suhteen perustana romuna mutta se nyt vain oli minun "riitaisa näkemys". Toisaalta eipä huvita uutta suhdettakaan ottaa, niin sama se on elää kommuunielämää.
No se on vain jäätävä, jos asuntoa ei heti saa.
Hotellissako olis pitänyt asua ja käydä töissä? Ja kiertää kodin kautta hakemassa lapsi päivähoitoon töihin mennessä.