Miten usein käytte Alkossa ja mitä silloin ostatte?
Tuli eräästä toisesta aloituksesta mieleen.
Minä käyn kaksi kertaa vuodessa ja ostan opettajille pullot.
Kommentit (33)
Ennen pandemiaa noin kerran kuukaudessa ostamassa viinipullon. Tai jos oli tulossa muita meille syömään, muutaman viinipullon. Pandemian aikana en ole käynyt Alkossa kertaakaan. Joku ystävällinen palstalainen maaliskuussa 2020 kertoi, että Saksasta saa tilattua viinejä kotiinkuljetuksella. Yhdestä tilauksesta (12 pulloa) riittää viinejä vuodeksi.
Pari kertaa kuussa, viiniä ja giniä.
En käy Alkossa, koska en asu Suomessa. Meilläpäin saa viinit ja muuta alkoholit ihan ruokaostosten yhteydessä. Kotona on viinikellari, joten viinejä varten ei erikseen tarvitse kauppaan lähteä, muitakin juomia löytyy ihan hyvä varasto.
Silloin tällöin ostan kaupassa käydessäni laatikollisen tai pari, kun osuus silmiin hyvä viini hyvässä tarjouksessa. Yleensä alennus on reipas, kun ostaa 6 tai 12 pulloa kerralla.
Joko sitä saa ilman ..... Viinakorttia?
En enää muista tarkkaan. Viimeksi käynyt noin 1,5-2 vuotta sitten.
Ehkä kerran vuodessa tai kahdessa.
Yleensä ostan vahvoja erikoisoluita.
Tiukkaa viinaa olen ostanut viimeksi vuonna 2005, egyptiläisestä alkosta...
En käy ikinä. En edes katso siihen myymälään päin.
en tiedä, joskus käyn viikoittain, joskus menee kuukausia etten käy ollenkaan. Ostan mitä sattuu huvittamaan. Ensi kerralla todennäköisesti jotain glögejä, viimeksi ostin cavaa.
pari kertaa kuussa kossua leijonaa tai jtn rommia
Eilen ostin litran rosen. En ole vielä korkannut.
Nyt on kesken laivalta tuotu punkkuloota.
Yritys juoda mahdollisimman vähän, mutta joskus viini maistuu kotona yksinään. Paras kun Alkossa tulisi käytyä joskus tai ei yhtään.
Pari kertaa vuodessa. Jouluksi punkkua ja ehkä kerran vuodessa joku lahjapullo.
Oma keho ei siedä enää alkoholia, siksi näin harvoin. Nuorempana kävin alkossa kerran viikossa, joskus kaksikin.
En tod käy törky hintasessa alkossa. Teen kiljua ja hakkaan tattiin millon huvittaa kun ei tarvii käyvä töissä ja kela maksaa vuokran ja laskut ja minä sen kun porskutan, en tarvii viinakaupaa mihnää.
Kaveri myy viron kirkasta halavalla jos tarvis.
Jos lahjaksi tarvitsen, niin haen Alkosta viskiä tai konjakkia, viinit ostan Saksasta.