Mikä on sinulle isoin ongelma tai elämänmuutos, kun joudut palaamaan etätyöstä lähityöhön?
Minulla ehdottomasti tulee olemaan vaikeinta päivittäisestä viininlipittämisestä luopuminen ja puoleksitoista vuodeksi tauolle menneen liikuntaharrastuksen aloittaminen. Noin kymmenen liikakiloa pitäisi pystyä pudottamaan.
Kommentit (24)
Se, että joutuu heräämään noin tuntia aikaisemmin ja matkustamaan täpötäydessä bussissa. Lisäksi toimistossa vastapäätä istuu ideologisista syistä rokottamaton työkaveri.
Hankalinta on sietää nuorisoa, joka ei osaa töitä, mutta on korona-ajan pystyny peittelemään sen esittelemällä Teamsista yhteisiä tiedostoja ominaan. Työnantajalle paljastuu aika pian, että Eevi ja Ida ei oikeasti osaakaan työtään. Ja sitten heitä pitää perehdyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että myös työmatkailu alkaa. Se tulee haukkaamaan merkittävän osan vapaa-aikaani ja hankaloittaa muutenkin arjen sujuvuutta.
Minä ilmoitin pomolle, että en enää tuhlaa aikaa työmatkoihin. Pomo toi ison kaarevan näytön, mihin saa kolme sivua auki, ja se helpottaa työntekoa. Alkoi vaan tuntua tyhmältä ajatus matkustaa edestakaisin yli kaksi tuntia tekemään sitä, minkä voi kotonakin tehdä.
Miksi olet halunnut muuttaa niin kauas työpaikastasi?
En kirjoittanut sanaakaan siitä, että olisin muuttanut kauemmas työpaikastani. Olen asunut tässä samassa paikassa, kun aloitin työt nykyisessä työpaikassani. Työmatka ennen tätä koronaa ei tuntunut pahalta, mutta nyt kun on etätöissä, on ajatus kääntynyt ja jatkan etätöitä. Nyt, kun on mahdollisuus tehdä työtä kotona, säästää matkakuluissa ja - ajassa. Vapaa-aikaa on nyt tuon työmatkoihin käytetyn ajan verran enemmän ja se vähentää kiireitä kotiin liittyvissä asioissa (kaupassakäynnit yms.). Näin on hyvä.
Mitä luulet, onko tuo työnantajan näkökulmasta pätevä syy?
Jos työn tekemisen kannalta ei ole merkitystä onko kotona vai toimistolla niin kuka tahansa pätevä esimies valitsee sen vaihtoehdon jolla saa työntekijän tyytyväisemmäksi.
Miksi pitäisi siirtyä lähitöihin?