Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon käytätte rahaa tänä vuonna joululahjoihin?

Vierailija
26.11.2014 |

Kuinka monen henkilön lahjat tähän rahasummaan sisältyy?

Ostatteko lahjat luotolla?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:13"]

Helpostihan tuo 10 hlöä löytyy joille lahja pitää ostaa! meillä 14 kummilasta, 4 omaa lasta. sisaruksille ei osteta lahjoja kun miehellä sisaruksia 13 ja minulla 9, plus molempien vanhemmat ja lähinaapureita joiden kans paljon tekemisissä!  :D

[/quote]

Apua! Verenpaine nousee ajatuksestakin... :D -2

Vierailija
2/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En euroakaan. Olen sopinut läheisten kanssa, ettei lahjoja vaihdeta. Suosittelen lämpimästi pakkolahjonnasta luopumista. Mahtavaa, ettei tarvitse stressata ollenkaan sopivien lahjojen ostamisesta tai rahanmenosta. Lahjoja on muutenkin kivampi antaa ja saada yllättäen ja spontaanisti pitkin vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää että todella vähän, n. 3-30€ / hlö, riippuen onko aikuinen vai lapsi ja onko kummilapsi tms. Olen ostanut kirpparilta aika monta lahjaa. Tänä vuonna näin. :)

Vierailija
4/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:38"]En euroakaan. Olen sopinut läheisten kanssa, ettei lahjoja vaihdeta. Suosittelen lämpimästi pakkolahjonnasta luopumista. Mahtavaa, ettei tarvitse stressata ollenkaan sopivien lahjojen ostamisesta tai rahanmenosta. Lahjoja on muutenkin kivampi antaa ja saada yllättäen ja spontaanisti pitkin vuotta.
[/quote]

Huippua! Juuri näin. :)

Vierailija
5/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin 300 euroa, ihan maksimissaan 400 euroa. Suurin osa on jo ostettu, muutama lahja pitää vielä käydä kaupasta täsmäotannalla hakemassa.

Oliskohan tuossa kymmenisen henkilöä, joille lahjoja on menossa.

Vierailija
6/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna taidan käyttää lahjoihin noin 240 euroa, näin nopeasti päässä laskien. Toistaiseksi olen ostanut joululahjoja 166 eurolla. Ostan lahjoja seitsemälle ihmiselle, keskimääräinen lahja maksaa siis 34 euroa. Ei sillä, että lahjat olisivat todellakaan asia, joissa katsoisin hintaa ja pihistelisin. Ei todellakaan. Minulle lahjojen antaminen on keino osoittaa rakkautta ja pyytteettömyyttä. Ja ei, en osta luotolla (miksi kukaan tekisi niin?).

Vierailija
7/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:44"]

Ehkä noin 300 euroa, ihan maksimissaan 400 euroa. Suurin osa on jo ostettu, muutama lahja pitää vielä käydä kaupasta täsmäotannalla hakemassa.

[/quote]

Mene ohi aiheen, mutta kymmenen ihmistä kuulostaa aika paljolta. Keitä tähän sakkiin kuuluu? -2

Vierailija
8/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 500 euroa, kolmelle, ostettu kaikki ja maksettukin saman tien.

Vierailija
9/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:44"]

[/quote]

Mene ohi aiheen, mutta kymmenen ihmistä kuulostaa aika paljolta. Keitä tähän sakkiin kuuluu? -2

[/quote]

Tuohon mahtuu mies ja lapsi, kummilapsia kolme, sisarukset, omat vanhemmat ja isovanhemmat. Miehelle ja lapselle vähän arvokkaammat, muiden lahjoihin menee suunnilleen 10 - 20 euroa/henkilö.

Vierailija
10/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2500€. Lahjoja on 2x pariskunta, 5 lasta,  2 aikuista. En osta luotolla.

Vierailija
11/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa ihmiset ovat ylivelkaantuneita ja pulassa kun ostelevat lahjoja luotolla.

Vierailija
12/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 600 e, lahjat 8 henkilölle. En osta luotolla, vaan eri kuukausina, jotta palkka riittää.

Vierailija
13/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän lahjojen ostamisesta läheisilleni. Suurin osa jo mietitty/ ostettu.

Lapselle 7v 160 euroa on mennyt. Kolmen aineetonta lahjaa, 100 euroa,  ja kaksi ns. tavaraa, jotka maksoivat yhteensä 60 euroa.

Lapselle 5v 130 euroa on mennyt. Kaksi aineetonta lahjaa 50 euroa ja kolme tavaraa yhteensä 80 euroa.

Miehelle 74 euroa (yksi aineeton ja yksi kirja)

Anopille 100 euroa (aineeton)

Äidilleni 34 euroa (kirja) ja jotain vielä ostan

Siskolleni 70 euroa tavaraa

Kummilapsille molemmille 55 euroa tavaraa (bodyshop-tuotteita ja korvikset)

Siskonlapselle 18 euroa tavara.

Neljälle ystäväpariskunnalle (lastemme kummeja) herkkukori 25 euroa/kori  mutta varsinainen kori ostamatta.

800 euroa siis mennyt joululahjoihin. Yhdelle en ole ostanut vielä mitään, äidilleni aion ostaa vielä jotain muutakin ja korit ostamatta eli eiköhän tuo 900 euroa mene rikki.

Aiemmin varasin lahjarahaa 50 euroa/henki, mutta nyt kun ostan vain sitä, mistä uskon pitävän, hinnasta viis niin olen aika lailla tullut samaan lopputulokseen eli noin 800-1000 euroa menee lähipiirin joululahjoihin.

Pidän suunnittelusta ja ostaminenkin ok mutta paketointi...

Vierailija
14/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan noin 40-50 euroa. Olen opiskelija ja joululahjat perheelle on koottu pitkin vuotta tarjouksista, kirpputoreilta sekä itse tehtynä. Isälle kirja, hänen vaimolleen itse tehtyjä leivonnaisia mistä tiedän hänen pitävän, äidille erikoiskahveja, äidin miehelle yhteisesti ostettu kirja, mummolle suklaata jossakin muodossa, toisen siskon lapsille mieluisia piirrettyjä ja kirpputorilta löydetty muumikirja sekä toiselle siskolle hänen vauvalleen tuleva puulelu, mitä siskoni erityisesti toivoi ja minkä löysin erinomaisessa kunnossa fb-kirppikseltä. Siskoille pitää vielä keksiä jotain, voi olla että lahjana annan toiselle siskolle vähän omaa aikaa ja vien lapsen Hoploppiin päiväksi.

Vierailija
15/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta luotolla koskaan lahjoja. Ehkä n. 500€ menee kaikkinensa 10 ihmisen lahjoihin, näistä 4 on lapsia. Huonompi puoli tässä on se, että tiedän vasta mitä ostan lahjaksi kolmelle ihmiselle, loput pitää miettiä joulukuun puolella.

Vierailija
16/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritys jäädä noin 100€/kolme lasta. ja sitten miehelle jotain pientä kivaa.

Vierailija
17/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 2500e. Mulle ja miehelle matka, tabletti yhteiseksi, ravintolaillallinen kivassa ravintolassa (suht edullinen kuitenkin), vanhemmille vien viiniä ja astioita, kummitytölle lahjakortti vaatekauppaan ja jotain pientä. Lapsia ei ole.

Vierailija
18/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 300-350€. Kolmelle lapselle ostan.
Ei luotolla todellakaan.

Vierailija
19/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle satasella, lapselle parilla sadalla, kummilasten lahjoihin menee yht. n. 200, omien vanhempien lahjoihin 100. Eli kuutisen sataa käytän lahjoihin. En osta luotolla.

Vierailija
20/20 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpostihan tuo 10 hlöä löytyy joille lahja pitää ostaa! meillä 14 kummilasta, 4 omaa lasta. sisaruksille ei osteta lahjoja kun miehellä sisaruksia 13 ja minulla 9, plus molempien vanhemmat ja lähinaapureita joiden kans paljon tekemisissä!  :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä